Mluvčí doplnil, že zákaz uzavřít smlouvu platí od ledna, kdy začalo správní řízení, dosud jej však zajišťovala lhůta stanovená zákonem. „Ze zákona 60 dní od začátku správního řízení nesmí zadavatel smlouvu uzavřít. Když se blíží konec této lhůty a správní řízení nekončí, což se u podobně složitých případů stává, vydává ÚOHS předběžné opatření, které zabraňuje uzavření smlouvy až do konce správního řízení,“ vysvětlil Švanda.
Antimonopolní úřad se tendrem začal zabývat na podnět společnosti Stadler Rail, která napadla podmínku referencí s provozem pod stupněm automatizace GoA3. Rozporuje také to, že podmínky neuznávají zahraniční reference a autorizace.
Z Modřan tramvají až do Nových Dvorů. Prodloužení tratě vyjde na 1,5 miliardy |
Do soutěže nakonec dorazily dvě nabídky: od sdružení Škoda/Siemens a Alstomu. DPP v říjnu částečně podmínky rozvolnil, podle společnosti Stadler ale nedostatečně.
Stadler v soutěži neuspěl s požadavkem, aby mu byla uznána jako reference pro kvalifikaci dodávka metra pro Glasgow. Tam jsou vlaky vybaveny vyšším stupněm automatického zabezpečení GoA4. Podmínky soutěže DPP ale takovou referenci nepřipouštějí.
OBRAZEM: Stanice metra Pankrác shodila obklady a na rok se proměnila na staveniště![]() |
Odhadovaná hodnota zakázky je téměř 86 miliard korun. Kromě dodávek vozů pro metro D a C je součástí automatizace linky C a dodávka kompletního dopravního systému nově budované linky D. Zajistí plně automatizovaný provoz metra v nejvyšším stupni automatizace GoA4, tedy bez provozního personálu na palubě.
Dopravní podnik prozatím poptává 69 plně automatických vlaků, součástí zakázky bude i vybavení depa a dispečinku pro obě linky. Údržba bude na 35 let, u nástupištních stěn a dopravního systému po dobu 25 let.
Mizí reliéf i telefonní kóje. Metro Českomoravská a Pankrác na rok osiří![]() |
Podle DPP automatizace umožní navýšit přepravní kapacitu na nejvytíženější lince C až o 20 procent. Roční úspora provozních nákladů má být ve vyšších stovkách milionů korun. Umožní také včas modernizovat vozový park vlaků 81-71M, které v současnosti jezdí na linkách A a B.