Diskuse k článku

Odjezdy metra mají ukazovat nákladné tabule, aplikace už dnes radí zdarma

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vložit nový příspěvek

Přihlášen uživatel: (odhlásit)


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


P31e46t46r 76Š19k66o18d15a

10. 7. 2019

Za chvíli bude aplikace i na to, kdy se mám jít vy...

V metru mají být informační tabule, kde u vstupu bude info o tom, kdy odjíží nejbližší vlak metra, naopak když jdu z metra, ocenil bych info o odjezdech autobusů, v přestupních stanicích info o odjezdu vlaků metra. Technicky by to neměl být dnes už žádný problém, jen se tím nejspíš nikdo nezabýval.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P38a86v48e40l 18R31e64z30n13i63c77e22k

10. 7. 2019

poradite mi kde? ja to v CR oopravdu zatim nezaznamenal

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P81e25t51r 57L91u34k67á15š

9. 7. 2019

Tak kdo zas dostane "vydelat"? :)

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J27a46r61o75s87l51a82v 24B86u93c80h72t95e45l46a

9. 7. 2019

Tož pro ovce dobré, a jsou tam i obrázky, tak to snad pochopí. :-) Aspoň nebudou zbytečně utíkat. :-)

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M54o32j56m61í54r 35M31o45t73y42č48k92a

9. 7. 2019

A nebo naopak budou, protože jsou toho názoru že oni jsou ve formě.;-D

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K15a94r88e83l 83D98r13d86a

9. 7. 2019

Pravidelně přestupuji z C (ve směru z Hájů) na A na Muzeu (směr Skalka). Ve většině případů mi spoj na trase A ujíždí před nosem. A to chodím v čele davu přestupujících cestujících. Podle mě si Praha na návaznost spojů nehraje a ujíždění spojů je nastaveno záměrně zlomyslně. Patrně se to zdůvodňuje bezpečností. Cestující si má "v klidu" počkat na nástupišti a rozhodně spoje nedobíhat. (Soupravu na A zpravidla doběhnu při pořádném sprintu davem spolucestujících).

K čemu pak informační tabule? Že bych si došel koupit pizzu sešel dolu až za minutku?

Ostatně, první noční tramvaje také koukají, aby cestujícím poslední metro ujelo a parkují zbytečně v Lazarské. Minule mě podobně jak ty tramvaje dovezla poslední souprava B na Florenc. Vypadlo to, že přestup na trasu C ještě stíhám. Na eskalátoru mi to akorát nahlásilo, že byl provoz metra ukončen a mám metro opustit. Noční linky byly na Florenci zrušeny. Docela soda, zůstat o půlnoci v centru Prahy bez MHD. Řešila to Masaryčka a první noční spoje.

Dnes jsou na nástupištích přepínací informační tabule. Docela komedie sledovat posuny příjezdů v čase zpět. Asi musí DPP počítat s přesuny v čase a pražským bermudským trojúhelníkem tvořeným trasami A, B a C. ;-) Potřebujeme další takovou atrakci?

1 4
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J90a34r72o51s66l48a49v 42B18u81c15h25t46e78l95a

9. 7. 2019

Těch kombinací na přestup je bohužel víc.... než vůbec dokážu spočítat Rv Jsou i lidé, představte si, kteří přijíždějí opačnými směry než vy a chtějí odjíždět různými směry. K tomu každá linka má dva přestupní uzly.

Smiřte se s tím a buďte rád, že na vás to metro aspoň zlomyslně netroubí :-)

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M35o45j72m23í78r 95M10o87t42y49č57k76a

9. 7. 2019

No, netroubí. Ale když celá udýchaná a rozevlátá na začátku nástupiště slyšíte "... dveře se zavírají." Tak vás to taky nenadchne.

Tuhle jsem spěchal a v bludiši na Můstku jem doběhl na nástupiště. Slyšel jsem už jen tenhle jingle a dost mne to naštvalo. Až po dvou minutách vydýchávání jsem ši všimnul, že stojím na druhé straně nástupiště a to metro co právě odjelo bylo na Černý Most místo mého směru na Zličín.

(Pořád lepší než známý který takhle uštvaný stihl přestup do posledního metra a když se vydýchal tak mu došlo že sice jede, ale na obrácenou stranu Prahy)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J29o97s19e96f 73V92o57l54f29í59k

12. 7. 2019

A bude čekat na dvacet udýchanců a rozevlátých. Děs. Prostě mi metro ujelo, pojedu dalším. Tady všichni vypadají, jako by o jejich životě rozhodovala každá vteřina. A nemelte mi tu nikdo o pospíchání na vlak a autobus na druhý konec světa.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M14a93r15t84i87n 37Š90u37b32r56t

9. 7. 2019

Návaznosti přestupů v metru jsou nastaveny od přestupů s největším počtem cestujících. Jelikož jsou však přestupní stanice blízko u sebe, je samozřejmé, že při potřebě navázat 28 možných směrů cest nemohou čistě matematicky vyjít všechny. Přestup Háje - Skalka patří z těch 28 možností mezi 4 nejslabší.

Přestupní doby jsou při intervalu 7,5 minuty nastaveny následovně: Ve stanici Muzeum trvá přestup 2,5 minuty. Háje - Nemocnice Motol 3-4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Nemocnice Motol - Háje 3-4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Nemocnice Motol - Letňany 5-6 minut (čekání na přestupu cca 3 minuty), Letňany - Nemocnice Motol 5 minut (čekání na přestupu cca 2 minuty), Letňany - Depo Hostivař 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Depo Hostivař - Letňany 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Háje - Depo Hostivař 2-9 minut (bez čekání, nebo s čekáním 6 minut), Depo Hostivař - Háje 2-9 minut (bez čekání, nebo s čekáním 6 minut). Ze tří přestupů zde nevychází bohužel ten Váš nejslabší, právě ve prospěch co nejlepších těch ostatních.

Ve stanici Můstek trvá běžný přestup 3 minuty. Nemocnice Motol - Černý Most 3 min (bez čekání), Černý Most - Nemocnice Motol 3 min (bez čekání), Zličín - Depo Hostivař 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Depo Hostivař - Zličín 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Depo Hostivař - Černý Most 6 minut (čekání na přestupu cca 3 minuty), Černý Most - Depo Hostivař 6 minut (čekání na přestupu cca 3 minuty), Zličín - Nemocnice Motol 1-2-9 minut (bez čekání, nebo s čekáním 6 minut), Nemocnice Motol - Zličín 1-2-9 minut (bez čekání, nebo s čekáním 6 minut), Opět nevychází poměrně slabý přestup mezi západními rameny linek A a B, který má alternativu např v povrchových linkách 20 či 149. Prioritu zde mají velice silné přestupy od Anděla na Žižkov a z Dejvic směr Karlín.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K36a97r63e48l 21D84r33d90a

9. 7. 2019

Díky za reakci. Pobavila. "Nejslabší směr". Jezdím C. Na trase Florenc - Háje platí chumel cestujících na Kačerově. Menší dav na Pavláku. Větší na Muzeu.

Co vím, Praha, aby ten "nejslabší směr" na Vinohrady pořešila, tak buduje trasu D Lhotka - Mírák. Možná by měl radním ROPID poradit, že mohou ušetřit. Tramvaj bude stačit. ;-)

(Neřeším směr Motol nebo Skalka při přestupu C-A. Dle zákona schválnosti mám při přestupech pocit, že to ujíždí příchozím z trasy C tak nastejno.)

0 4
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M90a46r39t12i19n 71Š30u44b97r84t

9. 7. 2019

Já za to nemůžu. Jak nahází cestující při průzkumu lístky, tak vyjde nejslabší směr. Ve směru Háje - Skalka je to nejslabší směr proto, že do stejné oblasti od metra C jede spousta autobusů. Už z Hájů na Skalku 125 i 175, z Opatova na Skalku 177, 136 na Floru a 213 na Želivského, z Chodova 135 na Mírák, z Roztyl 135 na Mírák, z Kačerova 139 a 150 na Želivského, z Budějovické 138 na Skalku a 124 na Želivského, z Pankráce 188 na Strašnickou a na Pavláku zbytek lidí přestupuje v tomto směru na tramvaje 10, 11, 13 a 16. Tj. na přestup C-A ve směru Háje - Depo Hostivař opravdu zbude málo lidí.

Číselně vyjádřeno za den u Muzea.

Ve směru Háje - Nemocnice Motol v každém směru přestoupí kolem 22 000 lidí (celkem 44 000 lidí). Druhý je přestup Letňany - Nemocnice - Motol, kde přestoupí v každém směru denně okolo 13 000 lidí (celkem 26 000 lidí). Třetí je přestup Letňany - Depo Hostivař, kde v každém směru za den přestoupí 7-9 000 lidí (celkem 16 000 lidí). A poslední je Váš přestup Háje - Depo Hostivař, kde za den přestoupí 5-7 000 lidí (celkem 12 000 lidí). Tedy jde o cca čtvrtinu lidí, co přestupuje ve směru Háje - Motol.

Metro D se právě proto přetrasovalo z původního záměru Pankrác - Nusle - Jiřák - Jarov - Libeň směrem na Mírák a pak přes Hlavák do centra, aby odlehčilo tomu nejsilnějšímu přestupu od Muzea do centra, kde skoro 40 % cestujících hned vystoupí na Můstku a jde někam do okolí Staroměstského okruhu.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M40a32r87t34i75n 74Š41u77b17r93t

9. 7. 2019

Ve stanici Florenc trvá běžný přestup 3 minuty. Zličín - Letňany 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Letňany - Zličín 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Háje - Černý Most 3-4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Černý Most - Háje 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Černý Most - Letňany 4-5 minut (čekání na přestupu cca 2 minuty), Letňany - Černý Most 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Háje - Zličín 3 minuty (bez čekání), Zličín - Háje 3-4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta). Na Florenci při tomto intervalu vycházejí matematicky všechny přestupy nejlépe.

Celkem je v období po 21. hodině v pracovní dny a nyní skoro celé víkendy nastaveno velice dobře 24 z 28 přestupních vazeb a polohy spojů metra nemají vhodnější alternativu. Každý posun někde zhorší víc přestupů než zlepší.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M17a71r95t14i26n 11Š50u31b44r70t

9. 7. 2019

Na poslední metro ještě většinou navazují poslední denní tramvaje. Noční tramvaje čekají skutečně na okamžik rozjezdu, kdy už metro není v provozu.

Na Florenci určitě nebyla zrušena noční doprava. Směrem na Masarykovo nádraží (k dalším nočním linkám) zde jezdí noční tramvaj 92 a autobus 908. Směrem na Náměstí Republiky, do Dejvic a Suchdola odtud jede bus 909, který v opačném směru pokračuje na Koněvovu, Ohradu, do Malešic, na Jahodnici, do Běchovic a na Rohožník. Bus 908 jede z Florence na Masaryčku, hlavní nádraží, Karlák, k Andělu a do Jinonic, v opačném směru nyní až do Klánovic.

Na rozdíl od zahraničí, v Praze byly informace o příjezdu vlaku metra instalovány na sekundy, se zcela přesným dopočítáváním dle aktuálního průjezdu soupravy. Takže když někdo 20 sekund podrží dveře, další jízda vlaku se okamžitě přepočítá. V cizině to mají většinou jednodušší, nechají déle svítit třeba číslici 1, jako celou minutu, takže si změny nikdo nevšimne.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J85a87r69o66s62l82a30v 11B84u43c64h53t38e16l95a

9. 7. 2019

Můžu se zeptat? Vás za to trollovaní Ropid platí?

0 4
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M10a67r11t31i87n 16P42i77š38t82o28r49a

9. 7. 2019

On je ROPID a dělá to dobře.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J34a84r17o30s97l98a36v 98B51u62c31h71t92e54l39a

9. 7. 2019

Ropid je tuším příspěvková organizace Hl.M. Prahy a zajímalo by mě, jestli ho za to Ropid platí nebo ne. Ale je mi to vcelku jedno. ;-D

0 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M92a73r39t63i43n 89Š17u26b43r48t

9. 7. 2019

Představte si, že jako zástupce ředitele ROPIDu plat dostávám ;-) A jelikož mám na starosti i marketing a průběžně připravuji informace na různá témata, tak ty informace přikládám i sem, pokud jsou relevantní k nějakému dotazu. Standardně se v pracovní době jako řada kolegů snažím odpovídat za PID i na facebooku, to je jedna z našich základních pracovních povinností. Nebo se pohybuju po zastávkách s vestou v rámci informování a tak podobně. Velmi mnoho zaměstnanců ROPIDu působí kromě hlavního pracovního poměru i v rolích informátorů či řidičů prostředků PID, abychom byli téměř nepřetržitě v kontaktu s provozem.

7 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M47a37r58t59i23n 25Š60u72b19r40t

9. 7. 2019

To se stavte. Patří tomu slušné nervy, aktuálně se mi podařilo si vybrat loňskou dovolenou, na letošní asi nedojde a zrovna hledám alternativní způsob léčby chronického střevního zánětu, protože posledních 5 druhů léků selhalo a 35x denně navštěvovat místo s krásnými kachličkami není zábava, kterou by si každý oblíbil.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J82a62r78o96s19l70a22v 87B13u17c40h63t57e83l77a

9. 7. 2019

No já nevím, já jsem na to asi moc blbej. Ale toho placeného trolla bych možná dělat mohl :-)

1 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M57o13j40m66í11r 39M61o23t25y97č11k78a

9. 7. 2019

Určitě. V neplacené sféře už v tom praxi máte.;-D

5 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J83o62s34e51f 35V19o53l75f63í88k

12. 7. 2019

Teda vy jste magor! Kvůli vám budou synchronizovat úplně všechno. A v sobotu a v neděli na sebe budou vlaky metra čekat, až se všechny sjedou a všichni si v klidu přestoupí. Koho to země nosí!

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J80a64n 21M30e16r17t11a

9. 7. 2019

Srovnávat tabule s aplikací je trochu mimo, ne? Hardware něco stojí. Nebo je problém v ceně za software k tabulím? To totiž nikde není zmíněno.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J49i63ř98í 17K90r38e34j78č64í14k

9. 7. 2019

Totéž obsahují i aplikace PID Lítačka nebo Jízdní řády, takže kde je ten přínos ?

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

A54l13e18x 24S68k37r68i39b71u55c19k87i34j

9. 7. 2019

Další zlodějina Námořních komsomolců a Čižinský sobě.

2 4
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M24a31r15t12i96n 23P31i29š11t52o54r23a

9. 7. 2019

Je smutné, že oficiální aplikace PID neobsahuje 3D navigaci labyrintem stanic.

To, zda jsem na povrchu nebo dole na nástupišti, aplikace nyní nerozlišuje a přitom to má zásadní vliv na to, který spoj mohu použít.

0 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J66a95r82o60s75l45a55v 21S60t39r84o84p85n35i36c65k43ý

9. 7. 2019

Mám pocit, že rozhodnutí o "zlepšení" služeb pro občany nemusí být vedeno pouze snahou "vše pro občana". V Kladně vybudovali krásný široký a velmi drahý chodník po kterém přejdou tři-čtyři, no někdy pět-šest, snad i sedm-osm občanů za den.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P83e53t60r 62H11o43v59o14r93k70a

9. 7. 2019

Tak jinde v cizině jsou takové tabule běžné. Není to jen v metrech, ale i na vlakových a autobusových stanicích. Je to standard, na který jsou cizinci zvyklí a zaslouží si ho i čeští občané.

Aplikace jsou spíše dobré na to, abych věděl, kdy mám vyjít z domu, abych nemusel čekat dlouho na zastávce nebo na to, abych si dopředu nastudoval navazující spoje

v případě přestupu.

Ale koukat se do mobilu jen tak za jak dlouho mi přijede spoj, je nesmysl. Navíc ne každý si platí drahá data v mobilu.

Jestli se daly tabule pořídit levněji nebo může někdo teoreticky právem zkoumat. Každopádně jejich pořízení je jednoznačně správný krok.

4 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J56a81n 74H59e75r41o90u97d39e46k

9. 7. 2019

No ve špičce metro jezdí co max dvě minuty? Dle mě netreba jak apka tak monitory...

6 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M44i74c84h33a19l 74D55a41d74e17k

9. 7. 2019

Zbytečné plýtvání. Navíc tabule na nástupišti už teď ukazuje, za jak dlouho další metro přijede.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M78i62c63h32a50l 90D34a20d58e29k

9. 7. 2019

K čemu je to dobré. Metro jezdí cca po 2-3 minutách. Možná večer, když je interval delší to najde opodstatnění, ale jinak k ničemu.

5 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

O66n16d76ř89e61j 91Š22r10u11b37a56ř

9. 7. 2019

no radej se podivam na tabuli, nez to hledat v mobilu

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V98a68c26l66a81v 59P80e67r21o34u40t70k68a

9. 7. 2019

No jelikož je to jen pro iphony tka je to o ničem...

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M61a56r81t19i90n 77Š20u48b15r95t

9. 7. 2019

Existují i aplikace Metro Praha (data offline, takže bez závislosti na signálu, aktuálně ale neaktualizovaná) a Metrobot (data potřebují signál). Obě na androidu.

5 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M25a94r93t12i95n 60C67h12a35b12a80d62a

9. 7. 2019

diiik to jsem presne potreboval ;-)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M80a59r80t12i70n 44Š18u81b25r94t

9. 7. 2019

Metro Praha je graficky velice přehledné a funguje všude i v metru, ale bohužel ho přestali aktualizovat. Zkusíme oslovit autory a zajistit aktualizaci u nás.

Metrobot je super, že podle polohy telefonu rovnou najde blízkou stanici, ale zase je nepohodlný v tom, že dole v metru třeba při dojezdu na přestup bez signálu nepomůže. Až bude signál za pár let všude, bude určitě OK.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P75e12t96r 78J20e55d37l16o39v23s66k90ý

9. 7. 2019

trochu odbočím... líbila se mi masírka, jak se musí všude vyměnit poruchové staré rychlé eskalátory na nové... všude kde jedu, tak vidím, že minimálně jeden z těch nových je odstavený a v opravě... na některých to neskutečně nepříjemně skřípe... a to pominu, že díky nižší rychlosti to přidává jednu stanici jízdy navíc...

7 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J17a78r20o24m24í46r 27K53a29p23l31a91n

9. 7. 2019

Reaguje to i na případné aktuální zpoždění spoje? Nebo prostě jen si načte hodnoty z aktuálního grafikonu?

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M74a47r16t22i46n 30Š71u62b88r57t

9. 7. 2019

Nereaguje, ale metro jezdí 99,9 % na čas, tedy aplikace je většinou spolehlivá.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M22a87r22t18i32n 89P81i34š55t10o31r89a

9. 7. 2019

Další problém je s necelými minutami odjezdů. To snad někde jízdní řád obsahuje, ale aplikace ne.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M51a11r90t55i29n 70Š64u71b74r61t

9. 7. 2019

Myslím, že obě aplikace na android počítají i se sekundami. navázat na ně JŘ se sekundovými odjezdy není žádný problém.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M80a15r14t72i48n 24P69i19š51t13o11r59a

9. 7. 2019

Měl jsem na mysli aplikaci PID Lítačka a ta zobrazuje jen celé minuty. Stejně jako všechny panely co jsem kdy viděl, snad až na ty co ukazují zbývající čas uprostřed nástupišť.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M65a32r12t16i24n 37Š71u94b66r30t

9. 7. 2019

Tam se to bohužel zaokrouhluje na minuty, protože to musí sedět s vyvěšeným JŘ, kam se to vypsat na vteřiny z prostorových důvodů nedá.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K70r84y95š15t31o90f 10L10a97n27í81k

9. 7. 2019

mne staci jizdni rad od seznamu. a ještě se mi nestalo, ze by metro mělo oproti nemu rozdil vetsi nez minutu. v povrchove doprave je to něco jiného, především ve spicce, ale to zase jede spoj kadych par minut, takže clovek ani nevi, zda jede tim dle jizdniho radu nebo nejakym drivejsim zpozdenym.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít