Čtvrtek 3. prosince 2020, svátek má Svatoslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 3. prosince 2020 Svatoslav

Diskuse k článku

Odjezdy metra mají ukazovat nákladné tabule, aplikace už dnes radí zdarma

Pražský dopravní podnik plánuje nainstalovat do vestibulů metra nové tabule za stovky tisíc až miliony korun. Mají ukazovat odjezdy nejbližších spojů v podzemí. Podobná služba však už funguje. Volně dostupná mobilní aplikace mapuje všechny stanice metra. Ve volném čase ji vyvinul student právnické fakulty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P86e80t90r 72Š71k14o71d84a 5427280664360

Za chvíli bude aplikace i na to, kdy se mám jít vy...

V metru mají být informační tabule, kde u vstupu bude info o tom, kdy odjíží nejbližší vlak metra, naopak když jdu z metra, ocenil bych info o odjezdech autobusů, v přestupních stanicích info o odjezdu vlaků metra. Technicky by to neměl být dnes už žádný problém, jen se tím nejspíš nikdo nezabýval.

0/0
10.7.2019 9:21
Foto

P51a66v54e22l 77R40e98z49n98i18c23e35k 3305194304642

poradite mi kde? ja to v CR oopravdu zatim nezaznamenal

0/0
10.7.2019 8:10
Foto

P41e80t47r 92L74u58k66á15š 4835154366125

Tak kdo zas dostane "vydelat"? :)

+1/0
9.7.2019 16:19
Foto

J25a11r47o12s31l59a88v 56B87u84c38h52t41e36l72a 3542706638513

Tož pro ovce dobré, a jsou tam i obrázky, tak to snad pochopí. :-) Aspoň nebudou zbytečně utíkat. :-)

+1/0
9.7.2019 15:44
Foto

M49o49j52m61í79r 72M61o91t98y49č37k71a 3132965334970

A nebo naopak budou, protože jsou toho názoru že oni jsou ve formě.;-D

0/0
9.7.2019 17:02
Foto

K70a21r14e69l 29D73r76d45a 6134372167

Pravidelně přestupuji z C (ve směru z Hájů) na A na Muzeu (směr Skalka). Ve většině případů mi spoj na trase A ujíždí před nosem. A to chodím v čele davu přestupujících cestujících. Podle mě si Praha na návaznost spojů nehraje a ujíždění spojů je nastaveno záměrně zlomyslně. Patrně se to zdůvodňuje bezpečností. Cestující si má "v klidu" počkat na nástupišti a rozhodně spoje nedobíhat. (Soupravu na A zpravidla doběhnu při pořádném sprintu davem spolucestujících).

K čemu pak informační tabule? Že bych si došel koupit pizzu sešel dolu až za minutku?

Ostatně, první noční tramvaje také koukají, aby cestujícím poslední metro ujelo a parkují zbytečně v Lazarské. Minule mě podobně jak ty tramvaje dovezla poslední souprava B na Florenc. Vypadlo to, že přestup na trasu C ještě stíhám. Na eskalátoru mi to akorát nahlásilo, že byl provoz metra ukončen a mám metro opustit. Noční linky byly na Florenci zrušeny. Docela soda, zůstat o půlnoci v centru Prahy bez MHD. Řešila to Masaryčka a první noční spoje.

Dnes jsou na nástupištích přepínací informační tabule. Docela komedie sledovat posuny příjezdů v čase zpět. Asi musí DPP počítat s přesuny v čase a pražským bermudským trojúhelníkem tvořeným trasami A, B a C. ;-) Potřebujeme další takovou atrakci?

+1/−4
9.7.2019 13:09
Foto

J65a11r13o94s50l42a65v 85B59u63c31h73t49e38l59a 3492296258803

Těch kombinací na přestup je bohužel víc.... než vůbec dokážu spočítat Rv Jsou i lidé, představte si, kteří přijíždějí opačnými směry než vy a chtějí odjíždět různými směry. K tomu každá linka má dva přestupní uzly.

Smiřte se s tím a buďte rád, že na vás to metro aspoň zlomyslně netroubí :-)

+4/0
9.7.2019 15:56
Foto

M41o28j42m65í61r 50M10o43t76y72č13k49a 3332725174600

No, netroubí. Ale když celá udýchaná a rozevlátá na začátku nástupiště slyšíte "... dveře se zavírají." Tak vás to taky nenadchne.

Tuhle jsem spěchal a v bludiši na Můstku jem doběhl na nástupiště. Slyšel jsem už jen tenhle jingle a dost mne to naštvalo. Až po dvou minutách vydýchávání jsem ši všimnul, že stojím na druhé straně nástupiště a to metro co právě odjelo bylo na Černý Most místo mého směru na Zličín.

(Pořád lepší než známý který takhle uštvaný stihl přestup do posledního metra a když se vydýchal tak mu došlo že sice jede, ale na obrácenou stranu Prahy)

0/0
9.7.2019 17:10
Foto

J88o14s97e93f 15V27o47l69f76í95k 4708755199793

A bude čekat na dvacet udýchanců a rozevlátých. Děs. Prostě mi metro ujelo, pojedu dalším. Tady všichni vypadají, jako by o jejich životě rozhodovala každá vteřina. A nemelte mi tu nikdo o pospíchání na vlak a autobus na druhý konec světa.

0/0
12.7.2019 14:49
Foto

M53a60r63t70i18n 72Š98u48b62r93t 1175641924815

Návaznosti přestupů v metru jsou nastaveny od přestupů s největším počtem cestujících. Jelikož jsou však přestupní stanice blízko u sebe, je samozřejmé, že při potřebě navázat 28 možných směrů cest nemohou čistě matematicky vyjít všechny. Přestup Háje - Skalka patří z těch 28 možností mezi 4 nejslabší.

Přestupní doby jsou při intervalu 7,5 minuty nastaveny následovně: Ve stanici Muzeum trvá přestup 2,5 minuty. Háje - Nemocnice Motol 3-4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Nemocnice Motol - Háje 3-4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Nemocnice Motol - Letňany 5-6 minut (čekání na přestupu cca 3 minuty), Letňany - Nemocnice Motol 5 minut (čekání na přestupu cca 2 minuty), Letňany - Depo Hostivař 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Depo Hostivař - Letňany 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Háje - Depo Hostivař 2-9 minut (bez čekání, nebo s čekáním 6 minut), Depo Hostivař - Háje 2-9 minut (bez čekání, nebo s čekáním 6 minut). Ze tří přestupů zde nevychází bohužel ten Váš nejslabší, právě ve prospěch co nejlepších těch ostatních.

Ve stanici Můstek trvá běžný přestup 3 minuty. Nemocnice Motol - Černý Most 3 min (bez čekání), Černý Most - Nemocnice Motol 3 min (bez čekání), Zličín - Depo Hostivař 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Depo Hostivař - Zličín 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Depo Hostivař - Černý Most 6 minut (čekání na přestupu cca 3 minuty), Černý Most - Depo Hostivař 6 minut (čekání na přestupu cca 3 minuty), Zličín - Nemocnice Motol 1-2-9 minut (bez čekání, nebo s čekáním 6 minut), Nemocnice Motol - Zličín 1-2-9 minut (bez čekání, nebo s čekáním 6 minut), Opět nevychází poměrně slabý přestup mezi západními rameny linek A a B, který má alternativu např v povrchových linkách 20 či 149. Prioritu zde mají velice silné přestupy od Anděla na Žižkov a z Dejvic směr Karlín.

+3/0
9.7.2019 16:03
Foto

K20a39r57e65l 88D49r55d51a 6354202637

Díky za reakci. Pobavila. "Nejslabší směr". Jezdím C. Na trase Florenc - Háje platí chumel cestujících na Kačerově. Menší dav na Pavláku. Větší na Muzeu.

Co vím, Praha, aby ten "nejslabší směr" na Vinohrady pořešila, tak buduje trasu D Lhotka - Mírák. Možná by měl radním ROPID poradit, že mohou ušetřit. Tramvaj bude stačit. ;-)

(Neřeším směr Motol nebo Skalka při přestupu C-A. Dle zákona schválnosti mám při přestupech pocit, že to ujíždí příchozím z trasy C tak nastejno.)

0/−4
9.7.2019 20:38
Foto

M93a58r65t69i90n 73Š90u62b33r22t 1485771244105

Já za to nemůžu. Jak nahází cestující při průzkumu lístky, tak vyjde nejslabší směr. Ve směru Háje - Skalka je to nejslabší směr proto, že do stejné oblasti od metra C jede spousta autobusů. Už z Hájů na Skalku 125 i 175, z Opatova na Skalku 177, 136 na Floru a 213 na Želivského, z Chodova 135 na Mírák, z Roztyl 135 na Mírák, z Kačerova 139 a 150 na Želivského, z Budějovické 138 na Skalku a 124 na Želivského, z Pankráce 188 na Strašnickou a na Pavláku zbytek lidí přestupuje v tomto směru na tramvaje 10, 11, 13 a 16. Tj. na přestup C-A ve směru Háje - Depo Hostivař opravdu zbude málo lidí.

Číselně vyjádřeno za den u Muzea.

Ve směru Háje - Nemocnice Motol v každém směru přestoupí kolem 22 000 lidí (celkem 44 000 lidí). Druhý je přestup Letňany - Nemocnice - Motol, kde přestoupí v každém směru denně okolo 13 000 lidí (celkem 26 000 lidí). Třetí je přestup Letňany - Depo Hostivař, kde v každém směru za den přestoupí 7-9 000 lidí (celkem 16 000 lidí). A poslední je Váš přestup Háje - Depo Hostivař, kde za den přestoupí 5-7 000 lidí (celkem 12 000 lidí). Tedy jde o cca čtvrtinu lidí, co přestupuje ve směru Háje - Motol.

Metro D se právě proto přetrasovalo z původního záměru Pankrác - Nusle - Jiřák - Jarov - Libeň směrem na Mírák a pak přes Hlavák do centra, aby odlehčilo tomu nejsilnějšímu přestupu od Muzea do centra, kde skoro 40 % cestujících hned vystoupí na Můstku a jde někam do okolí Staroměstského okruhu.

+2/0
9.7.2019 23:14
Foto

M17a21r35t19i89n 38Š22u44b36r40t 1295391804355

Ve stanici Florenc trvá běžný přestup 3 minuty. Zličín - Letňany 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Letňany - Zličín 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Háje - Černý Most 3-4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Černý Most - Háje 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Černý Most - Letňany 4-5 minut (čekání na přestupu cca 2 minuty), Letňany - Černý Most 4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta), Háje - Zličín 3 minuty (bez čekání), Zličín - Háje 3-4 minuty (čekání na přestupu cca 1 minuta). Na Florenci při tomto intervalu vycházejí matematicky všechny přestupy nejlépe.

Celkem je v období po 21. hodině v pracovní dny a nyní skoro celé víkendy nastaveno velice dobře 24 z 28 přestupních vazeb a polohy spojů metra nemají vhodnější alternativu. Každý posun někde zhorší víc přestupů než zlepší.

+2/0
9.7.2019 16:05
Foto

M62a38r28t49i10n 76Š59u17b39r56t 1875131534415

Na poslední metro ještě většinou navazují poslední denní tramvaje. Noční tramvaje čekají skutečně na okamžik rozjezdu, kdy už metro není v provozu.

Na Florenci určitě nebyla zrušena noční doprava. Směrem na Masarykovo nádraží (k dalším nočním linkám) zde jezdí noční tramvaj 92 a autobus 908. Směrem na Náměstí Republiky, do Dejvic a Suchdola odtud jede bus 909, který v opačném směru pokračuje na Koněvovu, Ohradu, do Malešic, na Jahodnici, do Běchovic a na Rohožník. Bus 908 jede z Florence na Masaryčku, hlavní nádraží, Karlák, k Andělu a do Jinonic, v opačném směru nyní až do Klánovic.

Na rozdíl od zahraničí, v Praze byly informace o příjezdu vlaku metra instalovány na sekundy, se zcela přesným dopočítáváním dle aktuálního průjezdu soupravy. Takže když někdo 20 sekund podrží dveře, další jízda vlaku se okamžitě přepočítá. V cizině to mají většinou jednodušší, nechají déle svítit třeba číslici 1, jako celou minutu, takže si změny nikdo nevšimne.

+3/0
9.7.2019 16:12
Foto

J80a42r41o24s56l58a76v 24B46u60c95h96t28e66l27a 3452396198473

Můžu se zeptat? Vás za to trollovaní Ropid platí?

0/−4
9.7.2019 16:17
Foto

M37a34r14t71i48n 11P64i92š77t64o46r15a 8468958416129

On je ROPID a dělá to dobře.

+3/0
9.7.2019 16:38
Foto

J94a26r71o80s13l21a26v 77B31u51c80h19t42e70l10a 3472506748283

Ropid je tuším příspěvková organizace Hl.M. Prahy a zajímalo by mě, jestli ho za to Ropid platí nebo ne. Ale je mi to vcelku jedno. ;-D

0/−3
9.7.2019 16:46
Foto

M37a18r93t40i59n 63Š80u22b76r40t 1245101654265

Představte si, že jako zástupce ředitele ROPIDu plat dostávám ;-) A jelikož mám na starosti i marketing a průběžně připravuji informace na různá témata, tak ty informace přikládám i sem, pokud jsou relevantní k nějakému dotazu. Standardně se v pracovní době jako řada kolegů snažím odpovídat za PID i na facebooku, to je jedna z našich základních pracovních povinností. Nebo se pohybuju po zastávkách s vestou v rámci informování a tak podobně. Velmi mnoho zaměstnanců ROPIDu působí kromě hlavního pracovního poměru i v rolích informátorů či řidičů prostředků PID, abychom byli téměř nepřetržitě v kontaktu s provozem.

+7/0
9.7.2019 16:52
Foto

J71a11r72o57s15l36a21v 56B81u29c66h90t31e31l76a 3272956408273

Díky. Momochodem kolik čistého? :-)

0/0
9.7.2019 16:56
Foto

M68a32r18t64i65n 18Š10u90b43r84t 1625311854645

40

+3/0
9.7.2019 17:00
Foto

J47a40r96o51s41l24a63v 71B54u88c36h48t37e42l13a 3942806108953

Tak to bych to dělal taky ;-D

0/0
9.7.2019 17:01
Foto

M41a43r18t16i44n 64Š57u24b91r35t 1925591434125

To se stavte. Patří tomu slušné nervy, aktuálně se mi podařilo si vybrat loňskou dovolenou, na letošní asi nedojde a zrovna hledám alternativní způsob léčby chronického střevního zánětu, protože posledních 5 druhů léků selhalo a 35x denně navštěvovat místo s krásnými kachličkami není zábava, kterou by si každý oblíbil.

+2/0
9.7.2019 17:04
Foto

J53a90r34o35s84l81a75v 54B23u43c80h25t38e75l95a 3942626848663

No já nevím, já jsem na to asi moc blbej. Ale toho placeného trolla bych možná dělat mohl :-)

+1/−2
9.7.2019 17:07
Foto

M89o52j55m40í94r 41M92o26t31y38č78k93a 3542335944460

Určitě. V neplacené sféře už v tom praxi máte.;-D

+5/0
9.7.2019 17:18
Foto

J18o76s19e98f 33V50o27l98f36í89k 4168885619283

Teda vy jste magor! Kvůli vám budou synchronizovat úplně všechno. A v sobotu a v neděli na sebe budou vlaky metra čekat, až se všechny sjedou a všichni si v klidu přestoupí. Koho to země nosí!

0/0
12.7.2019 14:46
Foto

L38u49k36á69š 90H56l22o94u91c42a68l 6592470751284

no tvl, to je tedy výplod

0/0
9.7.2019 12:27
Foto

J87a56n 30M90e67r28t85a 3622600251728

Srovnávat tabule s aplikací je trochu mimo, ne? Hardware něco stojí. Nebo je problém v ceně za software k tabulím? To totiž nikde není zmíněno.

+1/0
9.7.2019 12:10
Foto

J52i28ř49í 88K51r41e97j92č87í51k 2347638764816

Totéž obsahují i aplikace PID Lítačka nebo Jízdní řády, takže kde je ten přínos ?

+1/0
9.7.2019 12:01
Foto

A50l25e44x 50S49k85r74i98b20u78c69k24i31j 6424420759872

Další zlodějina Námořních komsomolců a Čižinský sobě.

+2/−4
9.7.2019 11:56
Foto

M21a96r47t37i71n 16P49i10š69t66o58r33a 8928348796489

Je smutné, že oficiální aplikace PID neobsahuje 3D navigaci labyrintem stanic.

To, zda jsem na povrchu nebo dole na nástupišti, aplikace nyní nerozlišuje a přitom to má zásadní vliv na to, který spoj mohu použít.

0/−3
9.7.2019 11:51
Foto

P49e51t82r 45J23e74d49l72o41v48s79k73ý 2302971654266

labyrint stanic..? ;-D

+4/−1
9.7.2019 11:58
Foto

J98a40r37o25s49l19a44v 75S43t79r82o37p50n15i85c98k31ý 3749799582

Mám pocit, že rozhodnutí o "zlepšení" služeb pro občany nemusí být vedeno pouze snahou "vše pro občana". V Kladně vybudovali krásný široký a velmi drahý chodník po kterém přejdou tři-čtyři, no někdy pět-šest, snad i sedm-osm občanů za den.

+2/0
9.7.2019 11:33
Foto

P96e62t23r 70H33o16v87o91r42k29a 8124141497584

Tak jinde v cizině jsou takové tabule běžné. Není to jen v metrech, ale i na vlakových a autobusových stanicích. Je to standard, na který jsou cizinci zvyklí a zaslouží si ho i čeští občané.

Aplikace jsou spíše dobré na to, abych věděl, kdy mám vyjít z domu, abych nemusel čekat dlouho na zastávce nebo na to, abych si dopředu nastudoval navazující spoje

v případě přestupu.

Ale koukat se do mobilu jen tak za jak dlouho mi přijede spoj, je nesmysl. Navíc ne každý si platí drahá data v mobilu.

Jestli se daly tabule pořídit levněji nebo může někdo teoreticky právem zkoumat. Každopádně jejich pořízení je jednoznačně správný krok.

+4/−3
9.7.2019 11:30
Foto

J91a65n 18H39e38r15o74u48d64e39k 9468982673551

No ve špičce metro jezdí co max dvě minuty? Dle mě netreba jak apka tak monitory...

+6/0
9.7.2019 11:27
Foto

M49i58c97h49a48l 67D63a85d69e14k 8193612278

Zbytečné plýtvání. Navíc tabule na nástupišti už teď ukazuje, za jak dlouho další metro přijede.

+2/0
9.7.2019 11:29
Foto

M12i56c41h74a42l 78D57a49d76e68k 8923692148

K čemu je to dobré. Metro jezdí cca po 2-3 minutách. Možná večer, když je interval delší to najde opodstatnění, ale jinak k ničemu.

+5/−2
9.7.2019 11:24
Foto

O20n41d32ř75e71j 65Š59r48u43b43a78ř 1625461845726

no radej se podivam na tabuli, nez to hledat v mobilu

+4/0
9.7.2019 11:19
Foto

V32a60c97l77a20v 12P28e17r89o96u67t50k27a 6778797654381

No jelikož je to jen pro iphony tka je to o ničem...

+3/0
9.7.2019 10:59
Foto

M45a38r36t41i19n 97Š47u58b23r83t 1675771784385

Existují i aplikace Metro Praha (data offline, takže bez závislosti na signálu, aktuálně ale neaktualizovaná) a Metrobot (data potřebují signál). Obě na androidu.

+5/0
9.7.2019 11:08
Foto

M56a15r35t87i77n 89C81h66a85b12a51d35a 4185304478810

diiik to jsem presne potreboval ;-)

0/0
9.7.2019 11:15
Foto

V67a77c14l42a33v 19P53e62r33o23u48t64k35a 6438507374601

díky,vyzkouším...

0/0
9.7.2019 11:16
Foto

M49a61r24t39i98n 88Š82u71b58r35t 1845151114765

Metro Praha je graficky velice přehledné a funguje všude i v metru, ale bohužel ho přestali aktualizovat. Zkusíme oslovit autory a zajistit aktualizaci u nás.

Metrobot je super, že podle polohy telefonu rovnou najde blízkou stanici, ale zase je nepohodlný v tom, že dole v metru třeba při dojezdu na přestup bez signálu nepomůže. Až bude signál za pár let všude, bude určitě OK.

+1/0
9.7.2019 11:21
Foto

P10e76t54r 16J62e44d54l28o13v52s12k74ý 2392351564326

trochu odbočím... líbila se mi masírka, jak se musí všude vyměnit poruchové staré rychlé eskalátory na nové... všude kde jedu, tak vidím, že minimálně jeden z těch nových je odstavený a v opravě... na některých to neskutečně nepříjemně skřípe... a to pominu, že díky nižší rychlosti to přidává jednu stanici jízdy navíc...

+7/0
9.7.2019 10:57
Foto

J45a74r89o84m55í16r 18K82a77p93l42a82n 1972340474610

Reaguje to i na případné aktuální zpoždění spoje? Nebo prostě jen si načte hodnoty z aktuálního grafikonu?

+1/0
9.7.2019 10:57
Foto

M22a71r20t29i79n 15Š82u42b46r19t 1225631694635

Nereaguje, ale metro jezdí 99,9 % na čas, tedy aplikace je většinou spolehlivá.

0/0
9.7.2019 11:09
Foto

M36a48r23t60i93n 30P54i70š91t93o76r21a 8308608566929

Další problém je s necelými minutami odjezdů. To snad někde jízdní řád obsahuje, ale aplikace ne.

0/0
9.7.2019 11:57
Foto

M64a89r55t61i66n 24Š36u51b39r90t 1565481454935

Myslím, že obě aplikace na android počítají i se sekundami. navázat na ně JŘ se sekundovými odjezdy není žádný problém.

0/0
9.7.2019 16:14
Foto

M53a22r23t67i92n 69P46i39š27t16o84r30a 8778428176599

Měl jsem na mysli aplikaci PID Lítačka a ta zobrazuje jen celé minuty. Stejně jako všechny panely co jsem kdy viděl, snad až na ty co ukazují zbývající čas uprostřed nástupišť.

0/0
9.7.2019 16:34
Foto

M54a36r48t80i28n 66Š11u12b48r98t 1965831684465

Tam se to bohužel zaokrouhluje na minuty, protože to musí sedět s vyvěšeným JŘ, kam se to vypsat na vteřiny z prostorových důvodů nedá.

0/0
9.7.2019 17:06
Foto

K80r18y76š47t80o62f 53L36a90n19í62k 1469820695415

mne staci jizdni rad od seznamu. a ještě se mi nestalo, ze by metro mělo oproti nemu rozdil vetsi nez minutu. v povrchove doprave je to něco jiného, především ve spicce, ale to zase jede spoj kadych par minut, takže clovek ani nevi, zda jede tim dle jizdniho radu nebo nejakym drivejsim zpozdenym.

0/0
9.7.2019 10:56

TEST televizorů: Nevyznáte se v široké nabídce? Pomůže vám náš velký přehled

Premium Od 3 190 do 62 990 korun. Všechny zobrazovací technologie, všechny televizní operační systémy a jedenáct vybraných...

Jak vydržet v ledové vodě? Finta je jednoduchá, popisují otužilci

Premium Klepat se zimou tak, že si nedokážete zavázat ani tkaničky u bot, a přitom se tomu smát? I to dokáže koupání v ledové...

Manažer postavil srub uprostřed chráněné oblasti. Tvrdí, že to je posed

Premium Nejprve tvrdil lidem, že je to seník. Když se o jeho stavbu začaly zajímat úřady, prezentoval ji jako posed. Ve...