Dopravní podnik (DPP) se rozhodl ke kampani kvůli podnětům lidí, kteří si stěžují na cestující s velkými zavazadly, psy bez vodítek a náhubků nebo pasažéry ne právě vonící čistotou.
Kvůli tomu budou od 10. prosince v pražském metru, tramvajích i autobusech k vidění pohádkové postavičky Bob a Bobek, jedno z nesmrtelných děl zesnulého výtvarníka Vladimíra Jiránka. Jejich dialogy na plakátech a samolepkách budou nabádat ke slušnému chování.
Zároveň je připravená i mobilní aplikace, která pravidla slušného chování v MHD vysvětlí. Ta je už nyní dostupná pro telefony se systémem Android, uživatelé iOS se k ní dostanou v příštích dnech.
V aplikaci je k dispozici hra v podobě „skákačky“, kdy si uživatel vybere postavu Boba nebo Bobka, prochází v MHD, sbírá body, vyhýbá se psům nebo pouští babičky sednout.
Zároveň budou v pražské hromadné dopravě k dispozici QR kódy, které mohou uživatelé sbírat a získat plyšové hračky či jiné ceny.
Kódů je v MHD padesát, jednapadesátý je poté ve stanici metra Hradčanská, kde si zároveň hráč vybere svůj dárek.
„Hlavním cílem kampaně je vychovávat děti ke slušnému chování, a to byl důvod, proč zrovna Bob a Bobek. Děti i dospělí je velmi dobře znají, nemuseli jsme tedy dlouze vymýšlet nové hrdiny, kteří by malé cestující zaujali. Jsou roztomilí a vtipní,“ řekla vedoucí marketingu DPP Soňa Kemrová.
Práva na užití postaviček zapůjčila podle serveru Médiář.cz dopravnímu podniku Česká televize.