Diskuse k článku

ČVUT testuje na tramvajové trati clonu proti hluku, má třicet centimetrů

Stavební fakulta ČVUT začala testovat na tramvajové trati v pražském Hloubětíně protihlukovou clonu, která je nejnižší clonou v Evropě. Vyrobená je z recyklovaných materiálů a v případě nehody ji lze také rozebrat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K66a19r97e27l 61D39r62d59a 6724352227

Hlavně, že jsou tramvaje dnes téměř "bezhlučné". Přitom hluk je hlavní problém kolejové MHD.

Zažil jsem teď tu dopravní výluku v Olšanské. Auta křížila tramvaje. Každý řidič tramvaje má potřebu na auta zvonit a zvonit a pořád. Takže nějaké dusání po kolejích co se utlumí, je v centru měst jen drobek z celého problému a obtěžujícím hlukem tramvají.

Nevěděl by někdo. Poslouchám v metru hudbu, hluk metra mi vadí. Áčko je děsně hlučné, zhorší se to při otevřených okénkách. Musím vytáčet hlasitost výš. Při přestupu z Céčka to bylo markantní. Trasa C bývala tichá. Jen ty nové vagóny mají problém s tlakem. Změny tlaku při každém zavření dveří, pěkně cvičí uši. Dost nepříjemné.

A teď nedávno byly ty víkendové výluky kolem Kačerova. Podle mě se předělávala trať. Mám najednou pocit, že je trasa C o poznání hlučnější, než bývala. Vsadím se, že došlo na výměnu asi pražců na betonové či co. Asi to bude super levnější řešení z DP s kapku vyšším hlukem v mezích snesitelného "kafrání cestujících". ;-)

Tak aby se tady nemusely řešit blbosti se zídkami za nějaký peníz dík tomu, že někdo jako "dobrý hospodář" buduje po Praze hlučnější trati, aby se ušetřilo. Otevřený kolejový svršek je přesně o tom šetření a co vím, jde i o hlučnější úseky. Tedy, doufám co se ušetřilo na levné trati, nebude vyhozeno za dodatečná opatření.

V tomto případě jsou trati ve městě velká bariéra. Obklopit ji levnými zídkami není už pro Pražany omezením. Zvýší to i bezpečnost. Takže, použitelné řešení.

0/0
1.7.2018 10:29

K87a38r89e11l 37D87r32d57a 6674722457

Jen snad, zvyšuje to bariérovost. Je to bezpečné řešení pro zvířata? Co tahy ježků, zajíců, koček apod.? Není to nebezpečné či omezující pro drobné živočichy?

0/0
1.7.2018 17:59

P44a96t71r91i44k 40E53g42e92r 2778300719311

V Brně jsou tramvajové tratě stavěné lépe, koridor nebo uprostřed vozovky. V Praze jsou vcelku dobré tratě nádraží Braník - sídliště Modřany, Hlubočepy - sídliště Barrandov snad do Holyně bude trať vést podobně jako v Brně. A protihlukové bariéry nebude potřebovat.

0/−4
28.6.2018 18:55

T14o42m66á84š 69L53e16k19n17e52r 2945694471

Ono je hlavně v Brně spousta chytrejch... Kdyby bylo možné vést v Praze trasu po polích, loukách, remízkách, kolem rybníka až na náves jako v Brně, tak by to tak v Praze taky tak chytře bylo postavené ;-)

+1/0
29.6.2018 8:25

R17o49b49e64r61t 85P65r68a47ž16á81k 4308846295650

V centru jsou vedeny stejně v Praze jak v Brně. Ono to jinak nejde.

0/0
29.6.2018 9:48
Foto

M93a15r49c66e34l 56A44l51f28e78r51i 3579640917483

Očekával bych odhlučnění z vnější strany kolejí a ne mezi kolejemi...

0/0
28.6.2018 17:28

M36a33r83e94k 90Š87i80m17o22n 2604347258328

To by musela být klasická zeď. Pokud to odhlučnění postavíte ne půl metru ale dva metry od kolejí, tak tam nemusíte dávat vůbec nic.

+2/0
28.6.2018 17:33

J21a80n 65V14á58c10l68a50v28í47k 3352956881709

Vzhledem k nízké výšce asi bude muset být každý směr odhlučněný zvlášť, pro potřeby testování je to jedno a ten úsek je navíc víceméně uprostřed ničeho.

+1/0
28.6.2018 17:42

J97a17n 95V92á26c42l23a31v85í39k 3962486581819

Vlastně ta neodhlučněná strana míří k tramvajovému depu a ke Kbelské...

0/0
28.6.2018 17:45

J54a25n 50R11i45e63g84e23l 1294506885242

a proc si teda salina nemuze vozit sebou takovou protihlukovku na boku vozu? Nemusela by se montovat ke kolejim... Je jasne, ze by vzdy byla dole nejaka mezera narozdil od teto prezentovane, ale zase by ji nebylo treba moc... zamysleli se na CVUT? Udelat to proste trochu naopak?

+1/−5
28.6.2018 17:17

K72a11r11e37l 93D34v91o80ř83á23k 4942289201921

Váha, připevnění k vozidlu, materiál vhodný do každého počasí, konstrukční zástavba... otázka, proč ty kola nejsou zakryta kapotáží již dnes? Samotná kapotáž není spásou, plech/plast nese mechanické vlnění také, může rezonovat... systém by musel být řešen s ohledem na propružení podvozku... a co tramvaje T15, jakou ty mají mezeru u podvozku?;-)

+2/0
28.6.2018 17:23

R45o81b83e27r55t 75H55o53m98o26l12k71a 2200752502571

Spousta tratí má kolejnice zapuštěné v úrovni povrchu, tam by to bylo k ničemu.

0/0
28.6.2018 17:49

V27o81k29o25u41n 85V37l61a46d25i63m44i85r 8362158579658

No, kdyby ta salina jezdila na vyvysene trati by to asi nebyl problem.

Nemam tuseni o tratich salin v Brne, ale v Praze by ty tramvaje musely prevzit techniku z cruise missile a presne kopirovat nerovnosti trati.

0/0
28.6.2018 17:27

M62a78r67e67k 53Š93i44m25o55n 2974387268288

Musela by překrývat místo styku kola a kolejnice a to není prakticky možné.

+2/0
28.6.2018 17:34

M83i44c62h12a92l 79C85h33a65l82u44p67a 6628200889293

občas je z boku zastávka, kde by to utrhli. Pokud by to nebylo nějak pod tramvají, ale tolik místa vedle kol asi není. A možná na ty kola taky musí být vidět, a aut jsou taky vidět.

0/0
28.6.2018 18:06

P48e51t60r 48L91u52k17á96š 4625814656725

A tramvaje projizdejici odhlucnenym uzemim budou povinne zvonit aby lide zazili ten rozdil ;-)

+3/−1
28.6.2018 17:11

Najdete na iDNES.cz