Čtvrtek 4. března 2021, svátek má Stela
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 4. března 2021 Stela

Diskuse k článku

V centru Prahy hořel byt plný odpadu, zásah hasičů komplikoval dopravu

Pražští hasiči zasahovali u požáru bytu v Ječné ulici. Z domu vyvedli dvanáct lidí, v nemocnici skončila 76letá žena, která se nadýchala kouře. Zásah byl komplikovaný kvůli velkému množství odpadu, který se v bytě nacházel. Vozy hasičů blokovaly průjezd ulicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V36i76k32t67o20r 61S27v68o74b78o71d86a 8612698692616

Nemá někdo zkušenost, jak řešit takového sběratele odpadu? Zatím jsme zkoušeli:

- Hasiči: Opakovaně jsme žádali o prošetření, požární riziko nikoho nezajímá, máme zavolat až začne hořet.

- Hygiena: Nezájem, na chodbě to sice smrdí, ale to nejde nijak měřit. Že se v domě pravidelně objevují štěnice a rusi, to nejde prokázat od koho to je. Že údajně sousedům občas prosákne stropem nějaký sajrajt - nelze prokázat.

- Místní úřad: už si nepamatuji detaily jednání, ale hodně ostentativní nezájem od samého začátku.

Pro další kola mě napadá:

- Co nějaký zákon na nakládání s odpadem, který by asi neměl být ve velkém skladován v bytě?

- Co institut bytového/nebytového prostoru? Aby člověk něco zkolaudoval k bydlení, existuje nekonečná řada požadavků, předpisů, revizí a razítek. Velikost oken, denní světlo, větrání, šířka chodby, výška zábradlí, elektrika, voda, sociální zařízení ... Ten pošahanec v našem domě má už byt zanešen takovým množstvím odpadu, že nemůže používat koupelnu ani záchod a chodí ven na kanál, nejde mu voda, elektrika, doma svítí svíčkou uprostřed toho skladu hadrů a papíru.

Nemá někdo zkušenost, jak napadnout to, že (cizí!) byt ztratil způsobilost k užívání jako bytový prostor?

- Případně jakékoliv jiné nápady?

Předem díky. Sousedé jsou po mnoha letech zoufalí, slušné rodiny už se odstěhovávají, protože v něčem takovém prostě nechtějí žít a pronajímají byty ukrajinským dělníkům, kteří nějaký ten sajrat zase tak moc neřeší, takže se z domu postupně stává ghetto kvůli jednomu pomatenci.

+1/0
26.11.2020 13:40
Foto

P80e73t54r 26Č26e38r19v16e85n19ý 3586101852555

Ad hygiena. Minulý týden v Černých ovcích řešili zápach z nějaké pražírny kávy a normálně pach měřili - posuzují se jakési pachové jednotky, kdy existuje limit, kdy se zápach považuje za obtěžující.

0/0
26.11.2020 13:48
Foto

V63i82k84t65o50r 75S77v67o66b12o12d60a 8682148112656

Díky za Váš příspěvek! Kdyby to někoho zajímalo, zmíněná reportáž je zde:

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/220452801081118/

Bohužel tam zazní i poměrně zásadní věc: to měření provádí soukromá firma. V ČR neexistují žádné zákonné limity na pachové jednotky. V zahraničí ano.

U nás existují např. emisní limity pro těkavé organické látky a další normy, to ale přijde ke slovu spíš v souvislosti s ochranou ovzduší a nějakými většími průmyslovými provozy.

V kauze s pražírnou si lidé stěžují, že jim tím smradem na balkoně načichnou peřiny, stejně jako všechno oblečení doma ve skříni. Takže to musí být už opravdu velmi intenzivní. Přesto to vypadá, že je to přes české úřady naprosto neřešitelné a pokud by majitel pražírny nebyl relativně slušný člověk, který se to začal řešit i bez soudního rozhodnutí, nejspíš by se s tím nedalo hnout.

+1/0
26.11.2020 14:24
Foto

J48i40ř31í 40K38u67n85e55š 4960660265810

Asi poctivě třídila odpady...

+2/0
26.11.2020 11:19
Foto

A11l13a26n 81Ř28e40p17k13a 4765136

Ať si shromažďuje doma co chce, ale kdyby to aspoň neohrožovalo sousedy, případně by taková osoba měla mít povinné pojištění aby škody na cizím majetku bylo z čeho uhradit.. at už se požár rozšíří na další byty, nebo je jen zničí voda z hašení. Já vím, naivní a nereálné.

0/0
26.11.2020 11:15
Foto

J28o85s13e15f 86U23l24m76a50n 8110840538205

Byt plný odpadků...to jsem znal jen z TV, ale jeden spolužák ze základky přesně takto žije. Má IQ asi 140, vynikající v matematice, zeměpise a dějepise, mluví asi 5 jazyky...a přesto. To jsem nikdy nepochopil.

+4/0
26.11.2020 10:44
Foto

M69a64r25t20i95n 96M38a67n82e59k 3954665638853

No je to nemoc, no.

+3/0
26.11.2020 10:46
Foto

L29a42d38i95s96l88a44v 21M45a37l32ý 4798711403291

Hlava je otevřená jen na něco.

+2/0
26.11.2020 10:59
Foto

M26i24c96h57a92l 56C27h13a30l21u16p47a 6458450359173

Třeba autisté mohou být dobří v matematice nebo mít super paměť (takže by zvládli odvykládat ty přednášky z dějepisu), ale mají problémy v jiných oblastech. To že někdo z hlavy vynásobí 5 ciferná čísla neznamená, že chápe co to reálně znamená a že má představu, co si může koupit za milion. To skladování odpadu je nemoc, asi mají nutkání to hromadit a nic nevyhazovat. V malé míře to má spousta lidí - "to si nechám, to by se mohlo hodit", ale reálně to nepoužije ani jednou za 5 let. Ale většinou si vystačí s vlastními věcmi a netahají domů další zvenku.

+3/0
26.11.2020 11:36
Foto

J48o33s37e93f 44U22l14m86a63n 8740570288875

On to ale takhle nemá, že by tam hromadil věci potenciálně potřebné. On tam má všechno. Od starých pneumatik, přes ledničky po roztrhané bazény. Na dvoře má nějakou starou sekačku (i v dešti), takže ta už asi nepojede. Kdyby zde přišel a do diskuze napsal příspěvek, tak si řeknete, že to musí být nějaký inteligentní člověk, má perfektní písemný projev. Naproti tomu, pokud byste ho potkal, jak jste po ulici, tak si řeknete, že to je asi nějaký bezdomovec.

0/0
26.11.2020 12:44
Foto

M86i25c35h97a47l 65C44h97a19l70u38p11a 6398180839903

No normální člověk hromadí to, co třeba nějak využije. Ti nemocní hromadí všechno. To normální člověk nepochopí, třeba si taky myslí, že to k něčemu bude. Nebo nad tím ani nepřemýšlí, prostě mají nutkání to dělat. Blbé je, že proti jejich vůli se asi léčit nutit nemohou a dokud se nestane průšvih a ten bordel nezpůsobí třeba požár, tak se vlastně nic neděje.

0/0
26.11.2020 12:56
Foto

T75o19m29á83š 55Z44e46m84á14n20e19k 2927274982975

On si s takovou věcí, jako je elementární pořádek, nedokáže zkrátka poradit a nepořádek vnímá jinak, než normální člověk. Pro něj jsou to prostě věci....

+1/0
29.11.2020 5:14
Foto

J24o42s95e80f 49Z96d78r89a18h39a61l 5976918150141

Chlapečku, co tady děláš?

Já hledám soudruha Lenina.

Ale Lenin dávno zemřel!

Paní učitelka ale říkala, že Lenin je věčný.

No jo, ale tady jsi v Žitný! ;)

+6/0
26.11.2020 10:15
Foto

V95l22a75d81i18m67í13r 68M89a60l62ý 7613343880256

Nespisovné. S právně je "v Ječné". ;-D

0/0
26.11.2020 13:31
Foto

A52n39n13a 24K74i87r19š12o11v95á 9286210545923

Na tyhle sběrače-shromažďovatele nikdo nemůže, ono totiž lidská práva jen pro ty, co to nemají v hlavě v pořádku, ale většina se musí přizpůsobit. Není to dobře nastavené... ano, je to kritiky hodný názor, ale příliš mnoho práv, dovedou společnost ke kolapsu.

+8/−2
26.11.2020 10:03
Foto

P45e53t78r 10Č90e22r80v50e26n88ý 3566391362895

Jak by se vám líbilo, kdyby někdo řekl, že 2 plné šatníky vašeho oblečení jsou příznakem hromadění, protože normální je vejít se do 1 skříně i s manželem a chtěl vám obsah jednoho vyházet do kontejneru?

Asi moc ne, že?

A co z toho plyne? Že pokud si někdo shromažďuje v bytě cokoliv, co negativně neovlivňuje sousedy, je to v naprostém pořádku.

+7/0
26.11.2020 10:10
Foto

A87n44n27a 65K28i23r18š67o88v90á 9386400855203

Vždy já vím.... celá léta jsme bydleli v domě, kde pán shromažďoval v bytě noviny.... jsem ráda, že už tam nebydlíme....co by se asi stalo, kdyby v bytě začalo hořet? To individuum bydlelo v přízemí...to by byl pěknej fičák. Ale jo, máte pravdu, měl na to právo i přes to, že ohrožoval další lidi, kteří měli právo akorát tak chodit do práce, platit daně a být ticho.

+3/0
26.11.2020 10:19
Foto

P73e84t89r 56Č57e75r53v17e82n61ý 3436761442125

A co by se stalo, kdyby začalo hořet v bytě plném lamino dřevotřísky, se závěsy a koberci?

Možná by to bylo ještě horší kvůli přísunu dostatku vzduchu. Protože do štosu novin proniká velmi pomalu vzduch, takže to moc rychle nehoří. Schválně si někdy zkuste hodit do ohně svázaný balík novin.

A to ani nemluvím o jedovatých zplodinách z té dřevotřísky.

+1/0
26.11.2020 10:23
Foto

A22n23n66a 44K61i29r23š66o78v61á 9916400835763

Zkuste si pozvat hasiče na kontrolu prostor, kde budete mít ty vaše nehořlavé balíky novin....

+1/0
26.11.2020 10:35
Foto

P63e87t70r 59Č35e69r76v41e98n10ý 3806601452805

Já přece netvrdím, že balíky novin jsou nehořlavé.

0/0
26.11.2020 10:44
Foto

I60v65a32n 51H78o16l55a75s 7330922773669

> Schválně si někdy zkuste hodit do ohně svázaný balík novin.

To se ovšem výrazně mění s rostoucí teplotou. V hořící místnosti je teplota obvykle o "něco" vyšší než v ohýnku na zahradě.

0/0
26.11.2020 10:45
Foto

P95e16t16r 37Č63e27r90v76e52n93ý 3896821502735

A není v takovém případě jedno, jestli stojí ohni v cestě štos novin nebo sedací souprava?

Samozřejmě každá hořlavá věc má na požár vliv. Já jen říkám, že nemusí být ve srovnání se standardním vybavením bytu tak zásadní, jak si někteří představují.

0/0
26.11.2020 11:06
Foto

I34v80a23n 66H63o11l82a42s 7150232393499

> A není v takovém případě jedno, jestli stojí ohni v cestě štos novin nebo sedací souprava?

Těch novin máte v případě "sběratelů" násobně větší množství (objem) než má ta sedačka. MNOŽSTVÍ hořlavého materiálu (zejména v kompaktní hromadě) hraje velmi podstatnou roli.

0/0
26.11.2020 11:10
Foto

J60a77n31a 87S64t76r80n67a73d69o35v71á 5459638680686

Hromadění odpadu v bytě bohužel není plný šatník nebo komora plná suvenýrů po babičce. Měli jsme v domě takového nájemníka, proces na roky, z bytu se šířil zápach, po odpojení elektřiny si v tom skladišti svítil svíčkami... Po jeho odchodu z nájmu toho bylo několik velkoobjemových kontejnerů, které plnilo několik pracovníků v ochranných oblecích z najaté firmy, společné prostory se větraly ještě pár dní potom. Byt byl maličká garsonka.

+4/0
26.11.2020 10:24
Foto

P37e66t74r 49Č10e15r81v74e61n65ý 3396751822635

Ten příklad byl pouze takovým nastavením zrcadla tzv. "slušným" lidem, kteří si myslí, že cokoliv, co se jim nelíbí, je škodlivé a zaslouží si eliminaci.

Jenže takový přístup může jednoho krásného dne dopadnout na každého z nás. Máme tu nějakou domovní svobodu se vším, co k tomu patří a je to tak správně. Takže do obsahu našeho bytu opravdu nikomu nic není, protože je to náš byt.

Situace se samozřejmě obrací v okamžiku, kdy majitel bytu začne svým chováním prokazatelně obtěžovat sousedy. Pak už je možné situaci řešit.

+3/0
26.11.2020 10:29
Foto

M11i91c96h24a65l 22C54h64a39l22u11p82a 6108640549503

Jedna věc je obtěžování, druhá ohrožení. Zkuste si doma třeba skladovat stovky litrů benzínu v nádržích, na to máte taky právo?

+1/0
26.11.2020 10:36
Foto

P31e10t41r 24Č14e48r47v89e48n55ý 3946561352985

Na skladování stovek litrů benzinu standardně nemáte právo nikde, tedy ani v bytě.

0/0
26.11.2020 11:08
Foto

J14i84ř19í 68K42u73n30e96š 4550230725370

Jest tak, maximálně 50 litrů benzínu. Jinak by to musel být oficiální sklad hořlavin podle norem. Ale nafty až 250 litrů.

0/0
26.11.2020 11:24
Foto

M62i47c27h14a26l 29C20h43a39l44u68p58a 6618540179743

No právě, protože to je velké riziko pro okolí. Ale proč úřady nedokáží nic dělat s bytem plným papíru, to nevím. Pokud už začne hořet, tak samozřejmě chytne i koberec nebo nábytek, ale je mnohem jednodušší zapálit balík novin než skříň. Tu asi jenom odhozením nedopalku nezapálíte.

0/0
26.11.2020 11:31
Foto

M19i27c97h38a40l 73C96h96a89l94u22p76a 6118120849103

Oblečení ve skříni snad problém není. Tito lidé mají doma třeba metr a půl odpadu a mezitím uličky, ideálně z velké části papír. Když tohle chytne, tak už se to nezastaví. Souhlasím, že tady je špatné, když s tím nemůže nikdo nic dělat.

+1/0
26.11.2020 10:34
Foto

M21a83r51t31i51n 78M36a24n64e18k 3694255608163

Buhuzel mate pravdu. Ale zajimalo by me jestli by jste si za ni stal i kdyby se to tykalo konkretne vas. Tedy mit nekoho takoveho jako souseda musi byt neco fakt hrozneho.

0/0
26.11.2020 10:45
Foto

P25e44t96r 87Č50e29r24v31e17n43ý 3426371582675

Vykonávám funkci předsedy SVJ, takže to můžu docela dobře zhodnotit.

A ano, skutečně bych si za tím názorem stál. Já z pozice předsedy SVJ totiž musím mít ponětí o svých kompetencích.

A věřte nebo ne, kdybyste se zeptal každého jednotlivého souseda, co by se podle něho mělo řešit na chování těch druhých, tak každý něco na ostatních najde. Reálně to ovšem je tak, že řešení ničeho z toho nemá v kompetenci SVJ, protože se to nedotýká společných částí, a tedy ani uživatelů ostatních bytů.

0/0
26.11.2020 10:57
Foto

M27i50c69h65a53l 67C47h70a23l74u65p36a 6808390879343

Jedna věc je legislativa, druhá osobní názory a snaha problém řešit nebo jej nevidět. Až bude někdo mít z bytu skladiště a jednou kvůli němu vyhoříte (u paneláku to často odnesou byty nad a byty pod vyplaví hasiči), budete se na to dívat stejně? Nebo si budete říkat, jestli jste nemohli udělat něco pro to, aby se tomu dalo zabránit? Nějaká osobní svoboda a právo na soukromí je dobrá, ale nemělo by to začít ohrožovat ostatní.

Jiná věc je, že kdybyste to chtěli řešit a majitel bytu ne, tak asi moc možností nebude. To je problém taky.

0/0
26.11.2020 11:42
Foto

M20a54r23t56i84n 96V24y95s11k11o37c57i29l 3802318795210

Pan spis naznacuje, ze vznesene predstavy o nucenem vystehovani a tak jsou fajn vec, ale on jako predseda SVJ vi, ze na nic takoveho nema pravo. Nerika, ze jemu to vyhovuje, ze zasahnout nemuze. Tedy takhle jsem to pochopil ja.

Ono totiz pak se prida oblibene porekalo ,,V kazdem spravnem panelaku posloucha metal 20 lidi...19 z toho nedobrovolne", tu sousedka hlucna u sexu, tu notoricky hledac neceho ve sklepe v 11 v noci (coz rusi ty nad nim) a tak.

0/0
26.11.2020 11:57
Foto

M57i43c65h27a10l 11C29h89a53l30u31p31a 6238470849423

No píše "... pokud si někdo shromažďuje v bytě cokoliv, co negativně neovlivňuje sousedy, je to v naprostém pořádku."

Jde o to, co bere za negativní ovlivňování, jestli třeba zápach nebo i fakt, že je tam zvýšené požární riziko. Přišlo mi, že se spíš zastával těch lidí, co bydlí ve skladišti.

A jak říkám, jedna věc je, že někomu něco vadí, druhá jestli s tím může něco reálně dělat. Ale nesouhlas může člověk říct, i když nemá právní možnost druhého donutit to změnit.

0/0
26.11.2020 12:04
Foto

P32e86t23r 12Č81e29r36v73e63n52ý 3406891512425

Nikoho jsem se nezastával. Jen dobře vím, že do toho, že někdo žije ve skladišti, mi nic není, a nemohu to nijak ovlivnit.

Také jsem řešil případ, kdy si jeden vlastník stěžoval, že má soused nepořádek v kotelně (topíme tuhými palivy) a že je to nebezpečné. Po dotazu, jestli je ochoten ve své vlastní kotelně mít pouze kotel a přiměřené množství paliva, jeho zájem řešení toho, že by to u druhého souseda "mohlo chytnout", najednou opadl. On tam totiž něco, co tam nepatří, skladuje úplně každý.

A tak je to se vším - vše je jenom otázkou míry a tu míru je strašně těžké nalézt. Všichni vidí jen ten svůj "problém" a důsledky moc nedomýšlí.

A abych upřesnil to, na co se ptáte - zvýšené požární riziko za negativní ovlivňování okolí nepovažuji. To bych pak musel za zvýšené požární riziko považovat i fakt, že někdo kouří v (standardně zařízeném) bytě.

0/0
26.11.2020 12:38
Foto

L52i84b24u33š94e 32L16e20r53c93h65o41v75á 4916733879628

co to tady blábolíte?

0/−1
26.11.2020 13:19
Foto

V51l24a46d57i44m66í19r 75M23a39l53ý 7453583880986

Asi Lenin, ten je v Ječný.

0/0
26.11.2020 10:02
Foto

P86e77t46r 97Č24e88r20v75e22n43ý 3296461502535

A je uklizeno.

0/0
26.11.2020 9:47
Foto

E62v73a 93D14r65o39z88d23o37v88á 7479627145705

Možná až moc.

0/0
26.11.2020 9:51
Foto

V44l10a47d72i34m69í95r 53L69o68u11d33a 8967127696272

Však si to dotyčná osoba zase zaplní.

+1/0
26.11.2020 10:04
Foto

L92u66d17ě27k 22N47ě48m24e79c 8203640291716

Takového jedince ubytuje jen mentálně opožděná osoba. V podstatě za to může ten přihlouplý přístup, že se musí každému zajistit důstojné ubytování, takže je z městského bytu v podstatě nevystěhovatelný.

0/0
26.11.2020 10:54
Foto

M85i51l35a70n 42N49o17v79á41k 2320225955185

S těmi shromažďovateli odpadu už by se mělo začít něco dělat!!

+5/−1
26.11.2020 9:32
Foto

M35i13c41h41a85e53l 19K94a80b55á85t 8579955618322

A jako co? Budou se namatkou kontrolovat byty, nebo co navrhujete?

+8/0
26.11.2020 9:33
Foto

R91a24d14e75k 81K82o26h75u62t 8633619617467

A jako co? A jako nic, ať se tam v tom smradu kolikrát sousedi udusí. Nebo ať jim až do baráku lezou potkani od souseda demokraticky ochraňovaného. Ty různé orgány mají dost svých starostí, ještě aby řešily takové prkotiny. Jinak možnosti jsou různé, jen chtít...

+1/−1
26.11.2020 9:42
Foto

V60l43a94d31i14m44í23r 21L48o78u77d74a 8617897706782

Tak uveďte reálné možnosti. Ale ne pohádky jak se sousedy vytvoříte úderný oddíl a nepřizpůsobivého souseda přesvědčíte ručně aby svůj byt vyklidil ;-D

+3/0
26.11.2020 9:46
Foto

R83a84d52e55k 57K49o18h17u29t 8363299187377

Příkaz k vyklizení, vyklizení za účasti policie, psychiatrická léčebna pro nemocného. A pokud by nebylo možné vydolovat peníze z toho chudáčka, tak snad má obec nějaké peníze, nemusí stavět pitomé sochy např. Nakonec by to možná zaplatili i postižení sousedé.

Ale to nejde, bo humanismus, démokracie...

+1/−1
26.11.2020 9:50
Foto

A77n76t34o91n71í44n 46Z59e64l53e61n47ý 2214523451366

To uměli dobře v SSSR, psychuška.

+4/0
26.11.2020 9:59
Foto

I10v29a91n 55H95o77l78a19s 7150882203359

> nemusí stavět pitomé sochy např.

Však vám taky nikdo sochu stavět nebude, nemusíte mít obavy.

+4/0
26.11.2020 10:11
Foto

M87a11r76t24i14n 82V69y11s53k82o88c55i34l 3282288405890

Jeste by byla socha chytrejsi nez predloha a co pak? ;-)

0/0
26.11.2020 11:53

Exploze viru: v domově důchodců ve Vrchlabí zabil polovinu seniorů

Premium Tragédie v domově seniorů varuje, jak rychle se šíří nákaza koronavirem a jak smrtelná může být. Celorepublikově pak...

Randění pod rouškou. Reportérka absolvovala sedm pokusů o seznámení

Premium „Jestli si někoho nenajdeš, než ti bude třicet, nainstaluju ti seznamku,“ oznámila mi moje nejlepší kamarádka. Patřím...

Zavřené nezavřené restaurace. Jak vypadá zapovězený společenský život?

Premium Zaplněné stoly, skupinky lidí se sklenicemi vína a smích nesoucí se až na ulici. Nejde o výjev starý víc než rok, ale o...