Diskuze
Praha se rozloučila s tramvají T6A5, poslední jízdy vedly po trase linky 4
Děkujeme za pochopení.
M97i85c33h59a91l 71Z27e44t41e89k
To šly do odpisu docela brzy, když vezmeme, že T3 sloužily i 60 let a takové KT8D5 už skoro 40 let.
J30i41ř22í 34K31r11e94j33č43í57k
Rozdíl je v tom, že T3 i KT8 už jsou dávno po kompletní rekonstrukci, která by se u T6 nevyplatila.
J68a28n 24C18e72p42e49k
Většina vyřazených vozů dále poslouží na Ukrajině na Balkáně nebo v Brně.
Tady je jasný důkaz toho, že Brnu se říká Asie. Vtip.
B28r53o44n87i92s74l85a46v 31G12a32b72r56y40š
Trapný vtip. Že v Liberci jsou vyřazené olomoucké tramvaje, sis asi nevšiml. Ale hlavně že Brno, viď?
D39a19v73i54d 92B59r48a57d37á26č
T3M-2DVC možná přežily T6A5, protože měly často menší nájezd km oproti T6A5, dále měly mladší vozové skříně a dlouhou dobu měly společné náhradní díly s typem T3M než je Hloubětín vyřadil a 4 kousky nechal na retrolinku 23, tudíž proto si je podnik docela dlouho nechával a díky tomu paradoxně přežily T6A5
Na druhou stranu taky už jim zvoní umíráček. Už se neplánují další opravy, tudíž DVCéčka začnou po vzoru T6A5 postupně mizet jak najezdí předepsané km do prohlídek. Třeba vůz 8063 nejspíše už začátkem července dojezdí. Naopak vozy 8051 a 8089 jsou relativně čerstvě po prohlídkách, tudíž pokud se tam nic zásadního nepokazí nebo nebudou mít totálku, tak nejspíše budou na rozlučce nebo skončí třeba ve flotile retrovozů. Kdo ví jak to vlastně dopadne
I54g63n71á71c 79D70i25v86i59š
U T6 je prý hlavně problém s výklopnými dveřmi, které neumožňují stavět bezbariérová nástupiště.
D31a98v89i96d 12B37r65a35d86á98č
Měl jsem tyto vozy celkem rád jako cestující. Stejně jak T3 měly střešní klapky, takže se daly stále lépe větrat jak 14T a 15T (bez A/C), nehučel tam nahlas větrák chlazení jak u starších T3SUCS nebo u rekonstrukcí T3R.P(V) a tyristorová regulace TV3 vydávala celkem zajímavé zvuky. Navíc pro řidiče jako bonus měly řízení na ruku a elektricky ovládaná zrcátka oproti T3, kde se musí nastavit ruční a zvenku. Na druhou stranu T6A5 měly horší viditelnost do zrcátka při otevřených a trpěly na menší spolehlivost. Pro cestující pak zase bylo mínus horší větrání (ventilačky vs posuvné okno) a vyšší schody oproti T3.
Je celkem však smutné, že paradoxně starší vozy T3M-2DVC (starší výzbrojí, mladší vozovou skříní) ještě stále jezdí v běžném provozu byť hůře brzdí, mají pedálové ovládání jak zbytek T3 včetně úprav, nemají elektricky ovladatelné zrcátko (jako všechny T3) a jako bonus je tam celkem nevydařená modernizace OIS (panely se zastávkami), kde kromě čísla linky, příští stanice a konečné neukážou další informace. To i cedulové vozy měly ceduli, která ukázala výpis všech zastávek po trase
Nezbývá než doufat, že DPP konečně pochopí, že nekonečné renovace T3 ještě jako v bonus v co nejúspornější verzi nevydrží na věky a že by bylo na čase se poohlédnout i po jiných výrobcích jako jiný české podniky.
M97i72r60o85s26l39a19v 49Z62i78k81m10u70n26d
S rozvojem tramvajové sítě se budou muset pořídit další vozidla. Nicméně pro DPP (jakéhokoli dopravce) je z hlediska oprav a údržby minimální počet různých typů vozidel, zejména pokud je možná unifikace náhradních dílů. Rovněž není nutné nové zaměstnance zaškolovat na více typů vozidel ...
M43i38k12u23l65á59š 85K44a22l35i41n49a
Moje nejoblíbenějši, krásně jim hučel motor.
J21a71k27u37b 33S61ú57k38e53n92í77k
Nemusíš bejt Colombo ani Sherlock Holmes abys poznal že s tebou v tramvaji jede houmles
M49i22k37u48l60á83š 88K96a76l44i51n58a
Zatím co ty nové se nedaj ani vytopit.
J48a22k87u73b 49S60ú56k80e94n38í33k
To to letí. Tohle pro mě byly vždycky "nové tramvaje" a ty T3 před tím "staré tramvaje". A ty po rekonstrukcích frčí dál:)
J40a18n25a 26S54t26e71h52l73í53k27o65v28á
Proč tyhle novější a ne ty retro?
T81e25o83d15o28r 46B16e40z35d21ě87k
Protože ty "retro" jsou po rekonstrukci fakticky mnohem novější a modernější.
B10r13o57n80i22s63l72a25v 76G47a18b14r72y56š
ČKD v té době podle mě trochu zaspalo. Kdyby věnovali víc úsilí do RT6 a přeskočili T6, nebyl by z nich poruchový typ a T6 by se nemusely po tak krátké době vyřazovat. Zajímavé je, že DPP uchovává v provozu stejně staré T3, např. ev. č. 8077 z roku 1996, kterému byly pouze dosazeny elektronické transparenty.
P93a44v84e37l 31F84r16u70m26e30r86t
Jo s těmi RT6 je to velká škoda, třeba Poláci je dokázali uschopnit a udělat z nich i dnes hezky vypadající vozy. Byl to skvělý koncept, třeba podíl nízkopodlažní části měly vyšší než některé dnešní rekonstrukce typu "wana" nebo KT8 a celkově uspořádání interiéru vůbec nebylo špatné.
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Liška, plody a květiny. Autor slavného děvčátka s hračkami tvoří v Nuslích nový mural
V pražských Nuslích poblíž náměstí Bratří Synků mohou lidé obdivovat právě vznikající velkoplošnou...
V době páry i pod vodou. Půlstoletí metra připomene výstava i řada akcí
Návrhy podzemní dráhy v době páry, metro naplánované první republikou, to současné, ale i podzemka...
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!