Nové semafory by se měly objevit například na magistrále. Nově budou na křižovatkách s Jižní spojkou, ulicí Na Strži a Lounských, další dva budou stát na rohu Wenzigovy s Legerovou i Sokolskou ulicí na Vinohradech.
Přechod pro chodce se semaforem nově povede přes Legerovu ulici na křižovatce s Rumunskou. Umístěn bude přímo proti chystanému výtahu ze stanice metra I.P.Pavlova. Nový semafor bude také na Liberecké v křížení s Davídkovou ulicí, a to ve směru do centra.
Zklidnit by se měl i prostor u ústí ulice Jugoslávské na náměstí I.P.Pavlova. Tady vznikne nový přechod před tramvajovými zastávkami.
U Národního muzea na Václavském náměstí by pak měla být do budoucna takzvaná muzejní oáza. Tady vzniknou přechody přes magistrálu směrem k Vinohradské, druhý pak přímo před muzeem od kašny k soše svatého Václava.
"Dále vznikne přímé a bezpečné obousměrné napojení pro cyklisty mezi Václavským náměstím a Vinohradskou ulicí," píše se v materiálu. Podrobný seznam a harmonogram prací by měl být znám příští rok.
Odborníci posoudí cyklopruhy i zklidnění dopravy
Zúžení komunikace by se mělo týkat Žitné ulice v Praze 2, a to v místě, kde ústí na Karlovo náměstí. Tady ubude jeden jízdní pruh. Zmíněná úprava bude zároveň součástí první fáze rozsáhlé revitalizace Karlova náměstí, která se uskuteční v roce 2014.
Praha nechá prověřit i další kroky, ke kterým by mohlo po zprovoznění tunelu Blanka dojít. Mezi nimi je kupříkladu zavedení dopravních opatření pro bezmotorovou dopravu na magistrále v úseku mezi Vyskočilovou a Hlávkovým mostem, kde odborníci posoudí, zda by tu mohl být pruh pro autobusy MHD a cyklopruh.
Další zvažovanou možností je zklidnění dopravy na Malé Straně a na Smetanově nábřeží. Na Malé Straně by mohl být zrušen průjezd tranzitní dopravy z Újezdu na Klárov - to znamená, že by byl zakázán průjezd Valdštějnskou, Tomášskou nebo Letenskou. Odborníci by rovněž měli posoudit, zda je možné pro tranzitní dopravu uzavřít Smetanovo nábřeží.
Tunel Blanka se začal stavět v roce 2007. Komplex tunelů měří 5,5 kilometru, jeho součástí je nejdelší souvislý ražený tunel v Česku dlouhý až 2,23 kilometru. Předběžně by mělo vybudování celého komplexu tunelů stát 36 miliard korun.
Podívejte se, jak to v budoucím tunelu Blanka vypadalo v září 2012:
28. září 2012 |