Silničáři u Hlavence nejprve začátkem roku vyměnili staré oplocení, které bránilo zvěři ve vběhnutí na vozovku, za nové a kvalitnější. Celý projekt vyšel na několik milionů korun.
Jenže pak přišlo překvapení. O pár měsíců později se totiž na dálnici vrátili a začali s rekonstrukcí povrchu silnice v úseku mezi Starou Boleslaví a sjezdem na Tuřice. A u toho část úplně nového plotu dělníci vytrhali ze země a odvezli pryč.
„Abychom plot při rekonstrukci nepoškodili, tak jsme ho opatrně rozebrali. Jakmile budeme s rekonstrukcí u konce, zase ho budeme vracet zpátky,” uvedl ještě v době, kdy pletivo bylo smotané u silnice, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Pletivo však po pár dnech zmizelo, stejně jako železné sloupky, na kterých bylo pletivo připevněné. O pár týdnů později si silničáři přivezli na místo úplně nové role pletiva i nové sloupky.
„Bylo technologicky jednodušší, a hlavně levnější dát tam nový plot,” tvrdí nově Rýdl. A na dotaz, zda pletivo bylo využito jinde jen krátce dodal, že původní plot firma poslala na recyklaci.
V tuto chvíli je opravovaný úsek ve směru na Mladou Boleslav uzavřený, stejně tak i nájezdy a sjezdy od Staré Boleslavi a Hlavence. Ve směru na Mladou Boleslavi se tak jezdí jen jedním jízdním pruhem, který je veden v protisměru. Od Mladé Boleslavi na Prahu jsou řidičům stále k dispozici dva jízdní pruhy. Plně průjezdný má být opravovaný úsek v první polovině října.