Jedna z prvních dopravních "věcí", která se změní, je zmíněný systém parkování. Ten nový už je připravený a radnice dolaďuje poslední technické detaily.
Chystané novinky v Praze 7Dvě nové třídy v MŠ Kostelní. Podpoří zavedení smíšených parkovacích zón. Opraví Ortenovo náměstí, park v Tusarově ulici a dokončí úpravy okolí stanice Vltavská. Budou sázet uliční stromořadí. Rozšíří cyklostezky. Stanoví pravidla pro pohyb cyklistů a in-line bruslařů v parcích. Zavedou protikorupční strategii. Zřídí specializované moderní sportoviště pro seniory. Uvedou do praxe projekt "Každý občan má svého úředníka". |
"Chceme zavést smíšené zóny, které by situaci usnadnily," vysvětluje Martin Vokuš, mluvčí Prahy 7. Ve smíšených zónách odstaví vůz nejen rezidenti, ale také jejich návštěvy.
"Prozkoumali jsme využití modrých zón a zjistili, že některé bývají prázdné a rezidenti je nevyužívají plně," potvrdil Vokuš. V jiných případech zase městská část vyjde vstříc podnikatelům, kteří postrádají u svých provozoven parkování pro zákazníky.
"Systém bychom rádi spustili již v polovině letošního roku," ujistil mluvčí s tím, že seznamy ulic, kde se parkování změní, najdou lidé na internetových stránkách Prahy 7.
Radnice chce automobilový tunel pod Prahou 7
Dlouhodobým výrazným dopravním plánem, který politici včera zveřejnili v programovém prohlášení, je příprava tunelu pod Bubenskou ulicí. Ten by měl v budoucnu zklidnit dopravní provoz.
"Protože odvede pod zem dopravu jen projíždějící přes Holešovice. Tunel naváže na budoucí Městský okruh a nasměruje auta na Hlávkův most a magistrálu," vysvětlil mluvčí Prahy 7 Martin Vokuš.
Na povrchu, tedy Bubenskou a Argentinskou ulicí, by pak jezdili místní řidiči. Podle Vokuše musí nyní radnice nápad prosadit do nového územního plánu Prahy, pak teprve může uvažovat nad tím, kdy tunel vznikne.