Parkoviště leží za frekventovanou silnicí, kterou je potřeba překonat, aby se lidé dostali třeba na autobusovou zastávku. A ačkoliv tady dříve býval přechod, nyní chybí.
Další je sice do předepsané vzdálenosti 100 metrů, takže by chodci měli zamířit k němu, aby se vyvarovali pokutě. Jenže, chybí chodník, takže jsou lidé nuceni jít v hustém provozu při krajnici. Což zejména ve tmě zimních rán a večerů také rozhodně není bezpečné.
Podle zjištění z místa lidé po odstavení auta cestu radši přebíhají.
Podle pražské Technické správy komunikací (TSK) je situace v místě poměrně složitá. Původní přechod měl totiž i semafory pro chodce, které byly součástí světelné signalizace u nedaleké křižovatky.
Když však letos bylo potřeba tato světla v místě vyměnit, spočítala si TSK, že se to jednoduše nevyplatí. A to proto, že parkoviště podle ní motoristé nevyužívají.
„V květnu 2019 jsme zkušebně vypnuli tuto část signalizace a ukázalo se, že není potřeba. Po výstavbě nového nádraží v Běchovicích přestalo být stávající P+R využíváno, a již od 1. dubna 2014 bylo převedeno do režimu bezobslužných a bezplatných P+R, avšak ani to sem návštěvníky nepřivedlo,“ uvedla mluvčí správy Barbora Lišková.
TSK se proto rozhodlo, že semafory vymění jen u vzdálenějšího a frekventovanějšího přechodu.
Sice se nevyužívá, přechod k němu ale stejně nakreslíme
Zároveň s tím ovšem mluvčí zmiňuje, že podle TSK jen málo využívané parkoviště svůj přechod přece jen dostane. A to bez semaforu.
„Připravujeme jeho umístění, ale protože v původním dopravním uspořádání odporuje přechod stávajícím normám, nebylo možné je takto ponechat a je nutné připravit novou projektovou dokumentaci,“ podotkla Lišková.
Paradoxně přitom za pár dní začne fungovat i úplně nové P+R přímo u vlakového nádraží, které bude na místě s lepší vazbou na dopravní obslužnost. Toto parkoviště by se mělo otvírat v prosinci.