„Od pondělí 4. května také fungují všechny výdejny parkovacích oprávnění na městských částech v plném režimu. Stávajícím předplatitelům byla oprávnění o dobu nouzového stavu automaticky prodloužena, takže neočekáváme žádné zásadnější komplikace ve vztahu k uživatelům,“ uvedla Barbora Lišková, mluvčí Technické správy komunikací (TSK), která zóny provozuje.
Rezidenti platí 1 200 korun ročně. Město přijde za dobu zrušení platnosti zón o více než 140 milionů korun.
Z celkového propadu tržeb přijde město nejvíce o peníze z parkovacích automatů a z virtuálních parkovacích hodin, a to asi o 88 milionů. O další peníze město přijde zmíněným prodloužením platnosti parkovacích oprávnění o dobu, po kterou trvají opatření proti koronaviru. Magistrát očekává, že to bude asi 52,7 milionu korun.
Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny a fungují v Praze 1 až 9.
Část radnic je nezavedla na celém svém území, ale ve vybraných částech a postupně je rozšiřovaly. Do systému se chce zapojit také Praha 10.
VIDEO: Dřevem i žvýkačkou. Takto řidiči zkouší přelstít monitorovací auto, které sleduje, zda platí za parkování: