Kdyby filmaři potřebovali natočit záběry vlakového nádraží do filmu z doby před padesáti a více lety, stačilo by jim přijet do Mladé Boleslavi. Hlavní nádraží s oprýskanou omítkou, odpudivou čekárnou a starými toaletami se snad nikdy ani nově nevymalovalo. České dráhy nyní přicházejí s radikálním řešením. Budovu zbourají a postaví novou.
OPRAVY NÁDRAŽÍOpravená nádraží Český Brod - otevře se 19. listopadu Hostivice - dokončení v prosinci Lysá nad Labem - část. v listopadu Plánované opravy Poříčany - začne se ještě letos Mladá Boleslav - nová budova Poděbrady - plánovaná na příští rok (projekty se budou ještě předkládat dozorčí radě ČD) |
"Každá varianta bude lepší než současný stav. Nevěřím však, že novostavba bude levnější než rekonstrukce," míní na internetovém serveru místní obyvatel.
"Jako člověk, který již několik let pracuje přímo na hlavním nádraží, si dovoluji říct, že nová budova je nejlepší řešení," oponuje jiný diskutující.
Jde o budovu Českých drah, které už se pro demolici rozhodly. Začít chtějí příští rok, jak potvrdil mluvčí Radek Joklík. Náklady odhadují do devadesáti milionů.
Do jednání se vložil i Středočeský kraj. "Považujeme Mladou Boleslav za zásadní město. I když trať není nejvytíženější, chci prosadit, aby tu vznikl pátý koridor," řekl náměstek hejtmana pro dopravu Robin Povšík.
Zaparkujte na nádraží a dál jeďte vlakem
Jinde v kraji České dráhy v poslední době několik nádraží opravily. Například v Českém Brodě na Kolínsku nově zrekonstruovanou halu otevřou 19. listopadu. Cestující mají nové lavičky, pokladny, obchod, informační systém, kde jsou uvedené i autobusové spoje.

NÁVRAT DO MINULOSTI. Budova nádraží v Českém Brodu má stejný vzhled jako na počátku minulého století.
"Budova byla ve špatném stavu. Pochází někdy z počátku minulého století a významné opravy se tam nedělaly. Příjemné je i to, že podchod vymalovaly děti obrázky," podotkl starosta Jakub Nekolný s tím, že existuje několik projektů, jak se nádraží vylepší. Chtějí například prodloužit podchod, aby lidé nemuseli nádraží obcházet, nebo postavit nové parkoviště.
A právě na parkovací plochy u nádraží se chce zaměřit i kraj. "Zatím máme vytipované tři lokality, ještě Lysou nad Labem a Řevnice," potvrdil Povšík.
"Představa je, že lidé z okolí přijedou k nádraží autem, zaparkují a do Prahy odcestují vlakem. Tím se uvolní silnice," popsal Povšík.
Před několika lety přišly České dráhy s projektem Živá nádraží. Slibovaly, že je zmodernizují poté, kdy je pronajmou obchodníkům. V kraji se však projekt nezdařil a byl přerušen.