V křižovatce budou přidány v Průmyslové a Kbelské ulici řadící pruhy pro odbočení vpravo do Poděbradské ulice ve směru z centra i ve směru do centra.
„Další úpravou je přidání připojovacího pruhu v ulici Průmyslová a přeložení tramvajových zastávek z východní strany křižovatky na západní,“ píše se v dokumentu.
Součástí rekonstrukce je také výměna semaforů, přeložky veřejného osvětlení a trakčních sloupů, doplnění odvodnění křižovatky nebo úprava dopravního značení. Vozovky a chodníky budou z asfaltového betonu.
„Vozovka bude lemována žulovým obrubníkem, chodníky budou od ploch uliční zeleně odděleny betonovým obrubníkem,“ uvádí dokument.
Náklady mají být 38 milionů korun a bude se na nich podílet developerská společnost Central Group, která nedaleko staví domy.
Na přestavbě bude město spolupracovat s developerem prostřednictvím své firmy Technická správa komunikací (TSK), která má na starosti správu a obnovu vozovek a chodníků. Z celkových nákladů uhradí developerská firma postupně 18 milionů Kč.
Vytíženou křižovatku používají vozy jedoucí ze Štěrbohol přes Hloubětín dále na Prosek a dálnici na Ústí nad Labem. V minulosti bývalé vedení města zvažovalo, že by křižovatka byla takzvaně mimoúrovňová, tedy že by jeden ze směrů byl zahlouben a vozy by nemusely čekat na semaforech.
Od záměru nakonec Praha ustoupila, ale nové vedení v čele s radním pro dopravu Adamem Scheinherrem se k myšlence opět vrátilo a nechává vypracovat projektovou dokumentaci.