Výluka provozu metra mezi Vltavskou a hlavním nádražím začne v sobotu zhruba od 4:30 hodin. Znovu se zprovozní v pondělí 16. ledna ve stejném čase, uvedl Pražský dopravní podnik (DPP) na svém webu.
Cestující budou muset využít náhradní autobusy XC, které pojedou od zastávky u hlavního nádraží v Opletalově ulici přes Masarykovo nádraží na Vltavskou, kde zastaví na předmostí Hlávkova mostu, následně budou pokračovat přes Strossmayerovo náměstí na Výstaviště.
Tramvajová linka číslo 36 pojede ze Zvonařky přes I. P. Pavlova na Karlovo a Václavské náměstí k Masarykovu nádraží a dále na Vltavskou, odkud zamíří přes Nádraží Holešovice a Kobylisy na Sídliště Ďáblice.
Na tři čtvrtě roku se zavře stanice metra Jiřího z Poděbrad. Za miliardu ji opraví![]() |
Změna trasy pak čeká historickou i linku číslo 23. Ve směru od Královky nepojede na Zvonařku, ale změní směr na Nuselské schody a dále do obratiště v zastávce Náměstí Bratří Synků.
Monolitická stropní deska má rozlohu asi čtyři tisíce metrů čtverečních a rozkládá se pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici. Nosníky a samotnou desku je nutné vyměnit kvůli jejich korozi. Opravu desky zahájil podnik loni na jaře. Stanice Florenc byla pod tehdejším názvem Sokolovská zprovozněná v roce 1974.
V rámci rekonstrukce stropní desky je plánováno celkem 26 víkendových výluk metra linky C v úseku Hlavní nádraží – Vltavská. Šest jich bylo už loni, letos jich bude osm. Konkrétní termíny bude DPP upřesňovat, záležet bude totiž také na počasí. „Nemůžeme mít v nepříznivém počasí stanici z povrchu otevřenou,“ uvedl již dříve generální ředitel DPP Petr Witowski. Práce mají být hotové na podzim roku 2026.