Přístřešky se budou měnit postupně, aby cestující nikde nemuseli čekat na hromadnou dopravu v dešti nebo sněhu. Do března má být dokončeno 200 instalací. Celkově je v plánu obnovit 690 zastávek do roku 2023.
Etapy výměn mají být rozloženy rovnoměrně po celé metropoli. Na provoz přístřešků MHD měla od roku 1994 do konce letošního června smlouvu francouzská firma JCDecaux, která městu platila a výměnou za to mohla na vlastním mobiliáři umisťovat reklamu.
Nově budou přístřešky ve vlastnictví města. Praha si tak bude moct rozhodovat sama o tom, kolik reklamy na zastávky umístí.
„Praha chtěla dosáhnout významné redukce reklamního smogu a také chtěla výhodnější obchodní model prodeje reklamy,“ vysvětlil člen představenstva městské firmy Technologie hlavního města Prahy Tomáš Jílek. Firma má na starost projekt výměny zastávek, o údržbu se postará dopravní podnik.
„Podle politického rozhodnutí bude budoucím provozovatelem městského mobiliáře pražský dopravní podnik. A ten bude připravovat i novou soutěž na reklamu. Do té doby, než se tato soutěž uskuteční, na zastávkách bude asi k vidění dočasně znak hlavního města,“ sdělil v půlce listopadu Jílek.
Lidé kradli označení zastávky U Prdlavky, dopravní podnik ho začal prodávat |
Nový přístřešek má v sobě zabudovaný panel s odjezdovými časy. Většina z nich bude mít i elektrickou přípojku, díky níž si cestující nabijí například telefon.
Digitální panely, které mohou kromě reklamy promítat i upozornění na nebezpečnou situaci, budou pouze na zastávkách, kde se pohybuje větší množství lidí. Celý projekt vyjde Prahu na 834,8 milionu korun.