Začátkem dubna dorazila do Prahy rovnou z plzeňské továrny první nová tramvaj Škoda 52T. Ve středu v noci už nová souprava křižovala pražské ulice při své první zkušební jízdě.
Jelikož se jedná o zcela nový typ tramvaje, je potřeba ji podrobit množství technických zkoušek, které bude DPP provádět ve spolupráci s výrobcem. „Je třeba tramvaj připravit na zahájení zkušebního provozu bez cestujících a seznámit s ní personál DPP, který se bude na zajišťování zkušebních jízd podílet,“ uvedla tisková mluvčí DPP Aneta Řehková.
Po zaježdění musí ještě nové soupravy získat potřebná povolení k plnohodnotnému provozu. „Jakmile výrobce obdrží od Drážního úřadu Čr povolení k zahájení zkušebního provozu tramvaje, zahájíme první část homologace vozidla,“ dodala Řehková.
Větší komfort i bezpečí
Podle výrobce budou tramvaje tiché, klimatizované a nízkopodlažní. Cestujícím by také měly vozy nabídnout větší komfort. Oproti starším modelům má 52T širší průchody mezi jednotlivými články vozu a informační obrazovky jsou přes celou šířku uličky.
VIDEO: Z Plzně do Prahy bez zádrhelu. Obří tahač v noci přivezl první novou tramvaj![]() |
Je také o zhruba půl metru delší než dosavadní nejnovější pražská tramvaj Škoda 15T. Vejít by se do ní mělo 243 lidí, míst k sezení v ní je 70. Čelo vozu je navržené tak, aby chodce při případné srážce nestáhla tramvaj pod sebe, ale místo toho jej odstrčila stranou.
Jejich největší předností je pokročilý protikolizní systém. Ten umí využívat kamery a mapy uložené v paměti, díky čemuž si tramvaj dokáže vytvářet virtuální jízdní tunel, ve kterém umí detekovat překážky s přesností na deset centimetrů. Následně varuje řidiče a aktivuje nouzovou brzdu.