Diskuse k článku

Při nehodě tří aut na dálnici D10 záchranáři oživovali batole

Dálnici D10 ve směru na Turnov blokovala ve středu vážná nehoda tří osobních aut. Při srážce utrpěli zranění čtyři lidé včetně malého dítěte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D65a67n 81Č96e67r69n66o23h90o61r20s66k24ý 1792808249487

Je docela sranda si číst kktiny, které jste všichni v této diskusi namleli. Hlavně aby řeč nestála a každej se ukázal jako ten nejchytřejší. ;-O

Dnes obviněn a vzat do vazby řidič BMW, vybržďovač.

0/0
23.1.2017 14:38

V54á57c70l60a90v 10Š16u90b57r74t 9857853728827

Řeší se tady taky rychlost jízdy po dálnici. Co je nebezpečnější, jestli jezdit rychle, nebo pomalu. Nejnebezpečnější je jezdil jako vůl, tedy buď pomalu v levém pruhu, nebo rychle v pravém. Pokud někdo jede v levém nižší než povolenou rychlostí, omezuje plynulost a bezpečnost provozu, totéž ale platí, když mě někdo na tříproudé dálnici podjíždí zprava vyšší než povolenou rychlostí. Obojí se v Česku děje zcela běžně a obojí by mělo být pokutováno. Další rozšířený nešvar je nepoužívání blinkru.

0/0
29.12.2016 14:25

J90a14n 21J57o25r25d43a34n 5581667329

Nechápu jak se někdo může takto srazit na dálnici!!

0/−1
29.12.2016 9:50

K78a18r95e74l 54F85i56l44i92p 3778155610700

Mne osobně by zajímalo kde bylo to batole usazené a v jakém typu sedačky - vája. Používíme cybex a malého jsme měli vždy vzadu na prostředku kde to je "nejbezpečnější".

0/−1
29.12.2016 6:55

J73a67n 75J15o20r94d79a37n 5271787299

Vzadu uprostred??? No nevim, az ti jednou celá sedačka vyletí předním oknem ven...

Daleko nejbezpecnejsi to je za sedadlem spolujezdce.

+3/0
29.12.2016 9:50

K61a12r31e64l 98F15i29l98i13p 3378225900190

Proč by měla vyletět i prostředek zadní sedačky "trpí" isofixem a z pohledu bočních a čelních nárazů je to nejbezpečnější místo.

0/0
30.12.2016 0:09

P26e12t87r 39M51i79c15h84a51l 2500834571482

Audi i BMW jsou o třídu vyšší auta. A Oktávka se dostala mezi ně. I tak je ale nějak moc pomuchlaná. Moc bych za to nedal, že byla možná už po jedné nehodě posvařovaná a deformační prvky byly narušené. A majitel to ani nemusel vědět.

+1/0
28.12.2016 21:12

T37o23m62á86š 94D60o39m75i22n52i64k 7905455874575

S nárazem zezadu se karoserie vyrovnává nejhůře, o deformačních prvcích vzadu nemůže být moc řeč. EuroNCAP ani většina obdobných organizací jej netestují, a tak automobilky dávají přednost nízké ceně a hmotnosti před vysokopevnostními materiály. Většina moderních aut by nedopadla dobře.

0/0
28.12.2016 23:48

B16l57a42ž61e76j 65M88o18t16y49č84k47a 8737437195610

ta škodovka má předek rozsekanej asi o svodidla (podle srolovane kapoty). A rošmelcovaný zadek od nějaké pevné překážky, tohle by ta audina nikdy neudělala.;-)

0/−2
28.12.2016 19:51

R46o17m59a76n 16H45a26n42u60s 8605437139594

Tak ten zadek jestli jste si nevšiml je od stromu ;-D má tam ještě zelenou kuru.

0/−2
28.12.2016 18:12

P33a48v15e91l 56N78o92v17á31k 2805817472142

A ty máš asi zelený zákal...

0/0
28.12.2016 19:17

P56a46v19e23l 65N42o13v89á27k 2835847202502

prohnutí prostředku je "vinou" tažného zařízení, kdy jeho "vyčnívající" část je po deformaci zadní části v rovině se zbytkem zadní deformované části vozidla...

0/0
28.12.2016 19:19

R70o41m10a10n 25H32a85n58u81s 8115787559264

Tak rovina vypadá jinak, ale i kdyby se třeba plasty pak vrátily dál naž je tažný, asi by ta Audina to tažný musela mít zaražený v předku a to dost značně, že by byl chladič tvrdší než tažný jsem ještě neslyšel.

0/−1
28.12.2016 19:36

P64a26v54e25l 35N76o38v11á88k 2795327472942

Ty jsi toho ještě neviděl a neslyšel, bys koukal a čučel...

0/0
28.12.2016 19:39

R10o10m68a16n 63H30a80n15u18s 8615167309654

Ten třetí viníkem rozhodně není. Protože jestli do Škodovky narazil tak až potom co vyletělo z příkopu zpět na silnici. Ten zadek je od stromu.!!!

0/−1
28.12.2016 18:09

P59a61v55e73l 44N39o67v49á77k 2855447112572

Ty si slepej a nebo jen hloupej?

0/0
28.12.2016 19:16

R17o80m49a80n 61H76a62n29u31s 8855887759464

LIBÍ SE MI, ŽE DLE VĚTŠINY DISKUTUJÍCÍCH JE NA VINĚ AUDI ;-D

Osobně si myslím, že Octavia škrtla o BMW dostala smyk vlétla mimo silnici zadní částí narazila do stromu, (prostředen je promáčklý víc než kraje a má zelenou kůru na nárazníku) strom se asi zlomil nebo ohnul, protože střecha od něj není promáčklá. Vylétla zpět na silnici možná i do svodidel a až pak do ní narazilo AUDI, které se ještě snažilo vyhnout proto je až u středových svodidel. Možná se trefili čumákama tam by deformace odpovídaly mnohem víc. Kdyby byly záběry ze shora nebo z větší dálky bylo by to jasnější.

0/−3
28.12.2016 18:05

P58a73v20e55l 63B47e93r69a27n 9765547240

Jel jsem tam, a pokud ten strom neuměl odlevitovat na silnici a zase zpátky, tak se ta Octavia se stromem potkat nemohla...;-)

+2/0
28.12.2016 18:32

R44o91m78a55n 32H23a34n14u16s 8225987659364

Tak ta AUDI by musela mít vpředu špičatý pluh, aby takhle promáčkla zadek a posunula zadní kola až do zadních dveří. A samotný se jí jen pocuchal předek. Pokud by ta Octava jela jenom 100km/h tak by AUDI muselo jet asi 300km/h.

0/−2
28.12.2016 18:45

P10a38v67e45l 37N75o66v97á96k 2805927382312

že by tím, že vzadu uprostřed auta je jen nápravnice a na krajích je její uchycení, je tam podběh, kolo, takže kam se to asi tak mohlo pohnout? Že by doprostřed nejméně pevné části???

0/0
28.12.2016 19:13

R32o95m17a86n 89H14a93n66u26s 8845837739974

AUDI má lehce promáčklý chladič a Octava od toho nárazník, blatník, zadní dveře a kola na zadních sedačkách. ;-D;-D;-D

0/−2
28.12.2016 19:32

P72a64v70e40l 45N73o54v29á63k 2195367342882

Audi ho nabrala o trochu více levou přední částí a koukni na kapotu, ta je totálně zmuchlaná. Je vidět, že jsi nikdy neviděl na vlastní oči dopravní nehodu a nevíš, co jim předcházelo a jak se co deformuje dle nárazu, síly apod.

0/0
28.12.2016 19:35

R11o87m26a46n 21H84a26n10u89s 8375957289324

Tak to by tu Audinu odhodilo nebo roztočilo a nezůstala by takhle stát

0/−2
28.12.2016 19:51

S94t70a69n 82N53o83v70á38k 5127115365664

Oktávka stojí na 50.3150247N, 14.8638108E a okolo je plot. Pokud by šla "na strom" a zpět, to pletivo by muselo být rozpárané.

Bylo?

0/0
29.12.2016 9:13

P44a29v83e12l 68N86o80v62á10k 2135157492782

Aha, vlétla do stromu, a kterého, když z fotek i videa je vidět, že plot na pravé straně ve směru jízdy je nepoškozený? Asi ho přelétli? :-D

0/0
28.12.2016 19:10

R73o97m56a96n 81H36a73n22u23s 8785827589794

Aha Vy vidíte i skrz policejní auto, za kterým může být klidně 20m plotu pryč. A proč má na tom zadním nárazníku zelenou barvu buď strom nebo sloupek Audina je stříbrná

0/−2
28.12.2016 19:18

P65a52v62e60l 97N86o89v79á75k 2655427972312

Kde tam vidíš co zeleného od stromu bo čeho? To zelené je buď něco z kufru a nebo zelený zadní nosník nárazníku nebo tak něco a ne od stromu...

+1/0
28.12.2016 19:21

P50a25v64e32l 91N64o29v13á78k 2855247402292

To zelené je od nějaké tekutiny, je tam i kousek střepu na fotce 3 a je tam i trocha zelené kapaliny na silnici... Ty strome...

0/0
28.12.2016 19:22

K73a61r54e31l 50F11i52l87i31p 3388105480140

Mohl bych každý den dát na youtube několik videozáznamů počítám na průměr 5-10 z kamer v našich autech co dokáží řidiči Audin. Bohužel 1 ze 100 majitelů této značky se chová normálně. Ostatní jak říkám. Minulý týden úterý, středa cesta Pha - Ova jsem cestou napočítal 6 řidičů Audi co neměli problém předjíždět na dvojité plné a v křižovatce, vybrždovat a v závěru se mne nalepit na zadek auta s odstupem 1 metru na tříproudé dálnici. Jinak v městském provozu mají řídiči těchto aut nejčastěji tendence jezdit na červenou, předjíždět kde se nemá a hlavně rvát se před vás do mezery kterou máte na brždění. S většinou lidí kteří mají větší nájezd km se shodnu na tom, že toto auto je diagnóza.

+1/0
29.12.2016 6:38

J28i59ř98í 96J41i24r98č60í85k 3588561892852

Deformace octavie je zcela v pořádku. Deformační zóny jsou vpředu, ne vzadu. Výrobci nebudou zvyšovat bezpečnost nad rámec svých povinností. Myslím tím tedy např. euroncap, kde je důležité obstát v jasně definovaných testech. Jeden z mála, kdo se s tím snaží něco dělat, je Adac. Ukazuje jasně, kde jsou slabiny. A je jich dost. A než se začne testovat i náraz zezadu, uplyne ještě hodně vody..

+3/0
28.12.2016 17:28

S27t39a75n 85N66o48v29á77k 5227375355534

Podle malého pravého zrcátka je to Oktávka vyrobená do roku 2000, takže deformační zóny byly poplatné své době. 16 let staré auto nemůže v tomhle soupeřit s novými.

0/0
28.12.2016 18:03

K25a41r54e42l 28F86i64l82i86p 3468685140800

Jel jste v III oktávce a v I oktávce? Já ano a můžu Vám sdělit, že lehkost konstrukce v kombinaci s rychlostí 130 km u mne v III oktávce vyvolávala dost nepěkné pocity. Ono jak je to s bezepčností stačí jednoduchá věc. Já když vystupuji tak se rukou chytám za rám okna u dveří. Za všimnutí stojí jedna věc u I oktávky nedám prsty tak abych je na skle viděl všechny pokud mám konec palce uvnitř na okně. Prostě prsty rukou neobejmete sloupek okna / dveří. U III oktávky jej obejmete hravě. A prstů vidíte více než chcete. Pak stačí jít do techničáku a kouknout na váhu. Kam se podělo těch X desítek kilo zmizelých z III řady oproti té I? Snížila se tlouštka plechů, výztuže, váha motoru a co šlo se nahradilo místo plechu a železa hliníkem nebo kompozity. Ubyla i váha motoru a ejhle jezdíme o 1-3 litry méně ovšem za cenu menší bezepčnosti auta. Připomělo mne to jednu nehodu při záplavách v Praze na Botiči. Uzavřená silnice na Košík nevím co mne to napadlo vycouvat místo se otočit. Oktávka I nabouraný nárazník zadní formou praskliny o délce 5 cm. Oktávka III zrušený předek stylem, že jsem nechápal z čeho se to dělá. Světlo pryč, blatník pryč, nárazník pryč na výměnu. Rychlos couvání max 5-10 km.

0/0
29.12.2016 6:47

S53t98a40n 68N86o13v96á40k 5637825235224

To jste mne sice potěšil, protože já sám mám "jedničku" z roku 2000. :-)

Ale v tom případě si nedokážu vysvětlit od čeho je tak "zbouraná" oproti ostatním zúčastněným.

+1/0
29.12.2016 9:19

K44a71r60e29l 35F16i32l72i53p 3258825540280

Podle tvaru zadní části bych si to typl na svodidla. Příčina smyk a hodiny. Na videu je tam vidět u policejních aut stopa k svodidlům. Bohužel video není 360°takže taky nemusím mít pravdu. Občas bych ocenil pokud by se pak doplnila zpětná vzaba jak nehoda vznikla bylo by to minimálně pro vlastní potřebu dost poučené.

0/0
30.12.2016 0:14

J67a71n 91H17á97j80e69k 2706146223485

Bohužel, nemáte pravdu. Pokud by jste srovnával tloušťku sloupků vozů, vyrobených ve stejném roce, budiž. Ale Oiii má použité jiné materiály, než Oi. Ano, je snaha odlehčit vůz, ale ne za cenu snížení bezpečnosti. Naopak, tuhost karoserie je někde jinde.

16 let je ve vývoji znát.

Osobně si myslím, že kdyby misto Oi z roku 2000, tam byla Fabka z roku 2015, je hodně věcí jinak.

+1/0
29.12.2016 16:00

K87a19r34e34l 38F23i60l57i40p 3298825250130

Přestože fyzika není a nebyla nikdy mým oblíbeným předmětem na škole tak jisté zákonitosti si pamatuji. První a základní fyzika a její zákonitosti platí. Pokud mám jedoucí vozidlo určitou rychlostí o určité váze tak při nárazu musím energii tohoto nárazu někde zmařit, aby energie z nárazu byla co nejdříve pryč na to u aut slouží deformační zony. Ty jsou konstruovány na určitou váhu rychlost a nějaké základní podmínky. Vše co je mimo tyto podmínky je problém. Tím chci říct, že ač tu dohonestuji III Oktávku tak mne tyto fotografie dost překvapili, protože doposud jsem žil v omylu, že pro nižší rychlosti je Oktávka celkem bezpečným autem. Samozřejmě chápu, že pokud chci bezpečí na 99% tak si holt musím koupit třebas OT nebo tank. Každopádně pokud sedám do auta je určitě dobré vědět o svém autě víc než jen kde je zapalování a kde se řadí a leje benzín. Znát vlastnosti svého auta je také dobře.

K těm sloupkům pokud je zmenším tak prostě mám méně plochy na zmaření jakékoliv energie která se do těchto sloupků zmařit má a to mne při jakémkoliv nárazu prostě chybět bude. spoléhat na to, že pokud by tam byla Fabia z roku 2015 dopadlo by to jinak si nemyslím. Ze zkušenosti bych řekl, že právě spíše hůř.

0/0
30.12.2016 0:26

J63a61n 39H46á40j37e37k 2266856503295

Jenže sloupky neslouží k deformační zóně, jejich úkol je přesně opačný. Kabina se nesmí zmačkat. Navštivte muzeum Škody, mají tam auto v řezu, s barevně vyznačenými součástkami - deformační a pevnostní.

A právě A skoupek musí být pevnostní a co nejtenčí, aby neomezoval výhled. Tj. oproti Oi větší pevnost a tenčí.

0/0
30.12.2016 8:50

R41o15m33a64n 12H52a50n40u58s 8225407269804

Nevím kdo testuje auta na srážku se stromem, na zadním nárazníku má zelenou kůru.

0/−1
28.12.2016 18:16

P97a44v39e63l 34N23o97v83á55k 2875537462502

Tady je zase odborníků :-D včele s p. Báčou :-D

+4/−1
28.12.2016 16:56

P33a39v75e83l 32N12o67v14á91k 2325897942552

Prej Fabie :-D

Táhnoucí se Báča za každým kloboučníkem :-D

Škodovka je jako Dacia :-D

"Nesmysl. Nehody mivaji tragicky nasledky diky tomu, ze tady ma ridicak kazdej vyjukanej tocvolant pan Báča." :-D

+3/−1
28.12.2016 17:03

P87e77t52r 65M90i32c44h58a48l 2950974731902

Báča není žádný točvolant. ... Playstation volant nemá. ;-)

+1/−1
28.12.2016 21:24

P71e51t45r 84B27á78č28a 8605296215645

Tak někdo být odborník musí v té záplavě svatecních řidičů. :-P

0/−2
28.12.2016 17:58

K74r88y38š57t76o15f 21M49a68l78i35n29k40a 3897953311123

Audi ? ..... tak to je jasné, kdo to do koho napral

+1/−3
28.12.2016 16:29

P91e83t43r 77B20á40č39a 8265676175155

Neskutečně kolik se vyroji mindracku když vidí bmw nebo audi;-D a úplně nejlepší , že za to určitě může ta škodovka ;-D

0/−5
28.12.2016 16:34

R20o76m94a67n 66H87a90n12u92s 8855817439834

Akorát ta Octavia vylétla z lesa má tam ještě kůru. A audi je těsně u levého svodidla takže se vyhýbal co mohl.

0/−1
28.12.2016 18:14

P57a14v22e46l 32N15o93v30á57k 2265687452762

Ty jsi jasnej...

0/0
28.12.2016 19:15
Foto

J85a63r58o98m41i18l 96G16i39l90l83á66r 9615521985939

Policajti mají snadné vyšetřování. Stačí si přečíst diskusi a "znalci už to vyřešili za ně. A od stolu.;-D

+2/−2
28.12.2016 16:18

P37e25t20r 50S59t29e15j27s91k93a62l 3229838614606

Klasika, Audina v levem, tempomat na 150ti. Jedine stesti, ze Octavia byla combi a kufr ztlumil naraz. Byt to nejaky hatchback, tak se zastavi az u ridice.

+3/−1
28.12.2016 15:59

P35e32t89r 11B36á52č92a 8545726455765

pry klasika ;-D

0/−5
28.12.2016 16:04

J28i23ř38í 78E69r61b94e36n 1293104586947

Být to hatchback s lehkým zadkem, tak ho to zvedne a audina se zastaví až o nápravu, ne o zadní sedačky...

0/0
28.12.2016 19:12

Najdete na iDNES.cz