náhledy
Negrelliho viadukt se začal opravovat v roce 2017. Otevřít by se měl letos na začátku června. Měří asi 1,4 kilometru a tvoří ho stovka oblouků. Rekonstrukce by měla stát přes miliardu korun.
Autor: Správa železnic
Průvodce ze Správy železnic poukázal na několik zajímavých detailů v závěreční fázi rekonstrukce. Na snímku jsou jednotlivé konstrukční vrstvy - železobetonová roznášecí deska, penetrace, izolace z natavovaných pásů a vrstva litého asfaltu.
Autor: Správa železnic
Na vrstvu litého asfaltu bude umístěna antivibrační rohož, která tlumí přenos chvění od projíždějících vozů
Autor: Správa železnic
Opravené už je i Stavědlo číslo 4, kterému se říká "domeček". Jedná se o součást celého mostu s vysokou historickou hodnotou. Čemu bude sloužit v nadcházejících letech, není prozatím jisté.
Autor: Správa železnic
Pohled směrem do Bubnů. Sloupy trakčníh vedení po rekonstrukci značně odlišné od běžného vedení. "Důvodem pro umístění těchto atypických sloupů je snaha zachovat ráz historického mostu. Stožáry musejí ladit se zábradlím, které se svým vzhledem blíží původnímu vzhledu," vysvětluje Správa železnic.
Autor: Správa železnic
Místo styku dvou kolejí. Odborně se tomu říká „dilatační zařízení“.
Autor: Správa železnic
Nový most přes ulici Prvního pluku. Ten původní byl v tak špatném stavu, že nemělo smysl ho opravovat.
Autor: Správa železnic
Zarážedlo na konci takzvané výtažné koleje. To je kolej, na kterou se odstavují vozy.
Autor: Správa železnic
Celá rekonstrukce se netýká pouze viaduktu, opravují se i další objekty. Například opěrná zeď na snímku.
Autor: Správa železnic
Vývody izolace. Horní vývod sbírá dešťovou vodu, která proteče skrz štěrk na vrstvu litého asfaltu.
Autor: Správa železnic
Na rekonstrukci viaduktu by měla navázat obnova celého okolí. V plánu je také využít oblouky pro různé obchody, kavárny nebo galerie.
Autor: MČ Praha 8, Metro.cz
Viadukt byl původně uveden do provozu 1. června 1850. Po rekonstrukci se na něj vlaky vrátí tedy přesně 170 let od jeho otevření.
Autor: Správa železnic