DPP letos v lednu zahájil stavbu trolejbusové trati, která začne už na Palmovce a povede přes Prosek a Letňany do Čakovic. Po nové trati bude jezdit trolejbusová linka číslo 58, která nahradí autobusovou linku 140.
Trolejbusy budou z trolejí napájeny asi polovinu trati, zbytek pojedou na baterii. V minulosti už vzniklo trolejové vedení v Prosecké ulici, které budou vozy v budoucnu využívat. Zkušební provoz v úseku Letňany–Čakovice bude zatím pouze o víkendech.
Pražský dopravní podnik si pro fanoušky na sobotu a neděli připravil také speciální jízdy historickými trolejbusy. V hodinových intervalech bude z autobusového terminálu Letňany vyjíždět pět historických trolejbusů k Obchodnímu centru Čakovice a zpět. Místenka na každou okružní jízdu stojí 50 korun, je v prodeji on-line na Fanshopu DPP na webu DPP. Případný doprodej místenek bude probíhat i na místě.
Kromě těchto pěti historických vozidel budou po celou dobu víkendové akce v autobusovém terminálu Letňany vystaveny ještě tři další historické trolejbusy ze sbírek. Trolejbusy jsou buď ze sbírek Muzea MHD DPP, z Dopravního podniku města Pardubic nebo Muzea dopravy ve Strašicích. Linku 58 bude obsluhovat trolejbus půjčený z Dopravního podniku města Hradce Králové.
Praha chystá v budoucnu elektrifikaci i dalších linek. Trolejbusy by měly jezdit například na zmíněné lince 119 na letiště v Ruzyni nebo i na linkách 131, 134, 137, 176 a 191.
Do ulic Prahy trolejbusy vyjely poprvé v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky. Poslední trolejbusová linka, která jezdila na Strahov, ukončila provoz na podzim roku 1972.