„Infrastruktura tramvajového zázemí je v Praze dlouhodobě poddimenzována. Zápasíme s deficitem odstavných kapacit nejen pro ústřední dílny, ale také obecně pro správu vozového parku,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) Petr Witowski. Použitím kolejiště ušetří podnik asi milion korun ročně.
V Hostivaři vzniklo 20 kolejí a každá z nich měří 101 metrů. Vejde se na ně buď 60 vozů 15T ForCity, nebo 120 modernizovaných vozů vycházejících z typu T3. Náklady na vybudování byly 150 milionů korun a práce trvaly pět měsíců.
Nejprve bude sloužit k odstavování tramvají, které jsou dosud po celém areálu ústředních dílen, kam byly přemístěny z vozoven v Hloubětíně a na Žižkově. Následně se sem přesunou další vozy z Hloubětína.
Dnešní kolaudací a zprovozněním kolejiště práce v areálu neskončí. Vznikne u něj ještě opravárenská hala.
„Bude mít dvoupodlažní vestavbu tak, aby v ní bylo možné provádět údržbu všech typů tramvají a byl k nim zajištěn odpovídající přístup jak od podvozku, tak od střechy. V hale budou dvě koleje a počítáme se čtyřmi stanovišti pro opravu,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský. Stavět začne podnik v druhé polovině letošního roku.
Demolice haly vozovny v Hloubětíně začne ještě letos. Střechu budovy z roku 1951 tvoří železobetonové monolitické skořepiny, u kterých hrozí, že se zřítí. Po demolici začne stavba nové vozovny, která by měla být hotova v roce 2022. Do jejího dokončení budou tramvaje umístěny právě na nově vybudovaných odstavných kolejích v Hostivaři. Provoz hloubětínské vozovny byl přerušen loni v lednu.
DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov.
Obloukové zastřešení ve vozovně Hloubětín, kterou čeká demolice.
10. ledna 2018 |