Oprava kilometr a půl dlouhého úseku v Nádražní ulici trvala přes sedm měsíců. Kromě výměny kolejí a pražců byla část kolejí posunuta blíže železnici.
„Povedlo se nám tramvajovou trať po většinu délky přeložit ke stávající železniční trati Praha – Plzeň. Kladem této varianty je plné oddělení tramvajové dopravy od silniční na úseku dlouhém bezmála 900 metrů,“ uvedl k rekonstrukci technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.
„V rámci rekonstrukčních prací nastal pokrok i u Lihovaru. Došlo zde k rozšíření úzkého hrdla Nádražní ulice, a proto se u Lihovaru vejde vedle sebe tramvajová trať a k tomu nezávislá dvouproudá vozovka,“ dodal Šurovský.
Součástí oprav byla i příprava na provoz tramvají po chystaném Dvoreckého mostě. U Lihovaru proto vznikl trolejový trojúhelník, který umožní tramvajím se na most napojit.
Na zastávce u Lihovaru byl také postaven nový typ přístřešku podle studia Olgoj Chorchoj, který magistrát testoval na Palackého náměstí.
Provoz linek 4, 5, 12, 20 a 94 bude v celém úseku mezi Smíchovským nádražím a Sídlištěm Barrandov obnoven od dnešních 23:30 hodin.
Zatímco jedna z větších rekonstrukcí skončila, další brzy začne. Od neděle 1. listopadu zahájí dopravní podnik modernizaci vestibulu metra Anděl v lokalitě Na Knížecí, kde dojde i k výměně eskalátorů. Výstup z metra na autobusové nádraží bude uzavřen několik měsíců.

Upravený úsek tramvajové tratě.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz