Špičaté stříšky pocházejí z roku 1960, byly součástí přestupního terminálu mezi tramvajovými a autobusovými linkami. Část jich byla kvůli špatnému stavu stržená už v roce 2004.
„Vlivem klimatických podmínek byl při pravidelné prohlídce zjištěn havarijní stav obou betonových konstrukcí přístřešků,“ uvedla Řehková. Doplnila, že DPP nechal konstrukce prověřit statikem. Na základě jeho doporučení budou přístřešky odstraněny. Termín demolice není podle Řehkové známý.
Praha odkoupí přístřešky MHD od JCDecaux, nahradí jimi staré zastávky na periferii![]() |
DPP zatím kvůli bezpečnosti cestujících zakázal vstup pod přístřešky. Z toho důvodu jsou přemístěny zastávky tramvají a autobusů. Tramvajové linky, které v obratišti končí, odbavují cestující pouze na levém nástupišti, kde přístřešek není. Nástupní zastávky autobusových linek 106 a 121 jsou posunuté do místa výstupní zastávky.
Přístřešky pocházejí z roku 1960, kdy byla prodloužená trasa tramvají z tehdejší konečné Ledárny do smyčky Nádraží Braník. Tam vznikl přestupní terminál mezi tramvajovými a autobusovými linkami, jehož součástí byly zmíněné betonové přístřešky.
Celý terminál pamatuje lepší a mnohem rušnější časy. Na přilehlém nádraží končívaly vlaky Posázavského pacifiku a tratě na Dobříš, které ve volných dnech vozily tisíce trampů, chalupářů a výletníků. Před prodloužením tramvajové trati do Modřan tento uzel navíc fungoval jako důležitý přestupní bod pro obyvatele tamních sídlišť.