Čtvrtek 21. ledna 2021, svátek má Běla
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 21. ledna 2021 Běla

Diskuse k článku

Na pražské letiště budou jezdit elektrobusy, dobíjet se budou z trolejí

Na Letiště Václava Havla budou namísto klasických autobusů jezdit od stanice metra A Nádraží Veleslavín velkokapacitní elektrobusy. Dobíjet se budou nejen na obratišti, ale v některých úsecích i za jízdy. Jezdit by mohly začít do tří let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L18u22k96á11š 35H40i83n60t45e43r55b64u94c26h18n87e95r 6355936847803

To řeší provozní náklady, ktere budou při frekvenci cestujících nižší. Neřeší to ale nedostatečnou kapacitu, ta zůstává stejná jako u autobusu. Navíc budou jezdit celkem po rovině a napájení z trolejí se nejvíc vyplácí v kopcovitém terénu.

0/0
17.9.2019 8:15
Foto

M34a56r71t34i36n 27R62u91z53i45c83k47a 1112798766587

3-clankove trolejbusy budou kapacitnejsi a oproti autobusu se vyrazne usetri na nafte,... zivotnost trolejbusu byva vyssi nez u autobusu a pohon je mene narocny na prostor ve voze, dokonce lze umistit pohony do kol (to asi nebude v nabidce u nikoho), ale v takovem pripade by ve voze bylo vyrazne vice mista...

Ano vice se vyplaci v kopcovitem terenu, tramvaje nejdou zavest kvuli sklonu a autobusy maji vysokou spotrebu nafty a jsou hlucne, elektrobusy zase pak museji mit velke kapacitni baterie a castym nabijenim se snizuje zivotnost, take se musi vybudovat pro ne infrastruktura,..

Tady vsak troleje povedou i v niste planovane tramvaje, takze sloupy, meniny lze vyuzit v budoucnu a vozy lze take v budoucnu pouzit na jinych linkach,... Pripadne lze menirny vyuzit i pro nabijeni elektrobusu a elektromobilu...

0/0
17.9.2019 8:36
Foto

L78u70k86á89š 15H13i19n26t12e68r47b10u15c55h51n85e39r 6875836657343

Jenže tramvaje jsou tak jako tak nutné pro obsluhu příměstského terminálu a jak tam někdo zavede elektrobusy, už se to nebude chtít měnit a situace se zakonzervuje.

0/0
17.9.2019 12:21
Foto

M75a98r22t30i68n 91R97u71z27i93c45k41a 1382268646177

Nemyslim si to, asi mohou nastat dve moznosti, po vystavbe zel. trati nebude potreba takova frekvence autobusu k letisti, vetsinu cestujicich a pracujicich odveze vlak, a na lince zustane klasicky trolejbus 12m dlouhy, nebo stacit nebude a bude se resit zda nechat kloubovy nebo jej nahradit tramvaji,...

Tramvaj ma vyhodu v tom, ze muze obslouzit i OC sestku se sidlistem na dedine, takze v planu k T3 tramvaj urcite zustava (zatim)...

0/0
18.9.2019 17:37
Foto

D94a75n30i46e55l 32N66o78s62k86a 9960928965176

Dobíjecí stanice na konečných? Kdo ví, jak se 119 "točí", tak se nad tímhle "napadem" popadá za břicho smíchy...

+3/0
16.9.2019 17:11
Foto

O23d95s21t33r13a71n73ě68n46ý 21U21ž53i83v73a11t67e75l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
16.9.2019 16:16
Foto

J39a86n 78P44e21t62á28k 7785527413437

A jak ji z Petřin dostanete dolů do Liboce? Nepletete Vy si náhodou Petřiny s Dědinou?

+2/0
16.9.2019 22:32
Foto

O67d81s94t14r73a19n80ě49n30ý 15U23ž91i42v35a38t19e35l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
17.9.2019 8:49
Foto

J11i48ř91í 76J93o20h67n 1163281725116

Vyhodí do luftu 300 milionů a za pár let to bude nepotřebné, protože na letiště povede železnice.

+4/0
16.9.2019 15:40
Foto

J42a91k54u59b 39B39e11z64n26o16s78k73a 9927603476

To jste optimista...;-D

+2/0
16.9.2019 21:57
Foto

F70i25l93i45p 18H82r52d91l76i14č48k65a 9730704363973

SŽDC plánuje zprovoznění trati na letiště na rok 2029, pokud vše pude dobře. Pokud vše pude dobře i při stavbě trolejové trati a trasa bude připravená do konce roku 2023, vychází z toho 6 let provozu. Pokud DPP navíc využije vybudované infrastruktury při pozdějším prodlužování tramvajových tratí, není to po finanční stránce zase tak moc špatné.

https://zdopravy.cz/trolejbusem-na-ruzyn-miliardovy-plan-pocita-se-stozary-az-k-terminalu-3-34360/

0/0
16.9.2019 23:17
Foto

J55i46ř78í 17J37o60h63n 1623121345736

To je opět chiméra nějakého ředitele, který ani nevystrčil polobotku z kanceláře a nepodíval se na mapu. Na terminál 3 by měla vést tramvaj Vlastinou a Drnovskou přes Dlouhou Míli. Tyto ulice bude nutné úplně zrekonstruovat. Takže je nesmysl nejprve postavit vedení a pak bourat ulici. Když vybourají ulici, tak mohou rovnou položit kolejový svršek. Předstihové postavení stožárů by práce zkomplikovalo i prodražilo. Vedení by se pakmuselo přesunovat nad tramvajovou trať.

0/0
17.9.2019 6:46
Foto

K92a28r31e73l 98D26r56d48a 6514212817

Tak jaká doprava nám na to letiště ještě chybí? Co vodní kanál z Vltavy a parníkem až do centra?

Co aby radnice nejprve dotáhla nějaký z projektů, co se řeší, než začne cpát miliardy do další dopravy?

Ostatně, ta lokálka od Kladna je nesmysl. Chtělo by to novou přímou trať na Hlaváč. A ejhle. To je nápad. Dvě vlakové trati, metro, autobus, tramvaj, elektrobus, taxíky, parník a trakař s oslem. A bude to dokonalé. ;-)

+7/0
16.9.2019 14:58
Foto

J63a28n 89P98e76t54á89k 7735367923887

Lokálka od Kladna řeší primárně Kladno.

0/0
16.9.2019 22:33
Foto

L18u32k37á23š 53H19i20n60t41e42r83b19u58c73h54n40e49r 6495276327843

Já myslel, že vy uznáváte výhradně osobní automobilovou dopravu.

0/0
17.9.2019 8:16
Foto

L86u73b81o60š 26L37i82š18k71a 4382962791140

Zapomněl jste na lanovku a raketoplán.

0/0
17.9.2019 10:40
Foto

P20a97v46e84l 71P46i37l90á78t 8481799195404

Je dost neštěstí, že stále se nelze dopravit z centra Prahy kolejovou dopravou přímo na letiště. :-(

+4/0
16.9.2019 14:29
Foto

M31a24r49t34i19n 70N14o30v58o54t61n36ý 8810361517693

Jeden elektrobus za 30 milionů? A navíc ještě potřebná infrastruktura?? A jezdit budou až za tři roky???

+4/0
16.9.2019 14:25
Foto

O14d85s38t54r62a55n93ě64n77ý 79U93ž93i17v34a12t51e85l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
16.9.2019 16:14
Foto

T11o61m93a31s 14R86u18s10i88n 7498903321447

Zajimala by me navratnost tech extra postavenych troleji pro autobus, ktery bude vyhledove nahrazen vlakem

+7/0
16.9.2019 14:00
Foto

P64e11t48r 19M44a92r79e85š 8725742302845

Výhledově ;-D Podle toho, že jméno máte bez diakritiky, hádám, že se nacházíte někde v cizině a už jste zapomněl, jak to tady chodí.

+2/0
16.9.2019 15:51
Foto

O56d38s76t19r23a33n51ě20n50ý 79U74ž57i47v98a97t29e54l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
16.9.2019 16:14
Foto

D72a16n12i41e42l 25N92o54s96k88a 9190718105376

Předvolební téma pro piráty & spol... Nic jiného to nepřinese

0/0
16.9.2019 17:12
Foto

J86i73ř46í 57J58o41z89a 3758253480221

Snad parciální trolejbusy, ne elektrobusy

0/0
16.9.2019 13:41
Foto

F93i83l36i89p 70H45r93d59l41i10č68k27a 9520234233833

Trolejbus je definován jako kolejové vozidlo se závislou trakcí, což v tomto případě neplatí.

+1/−3
16.9.2019 14:20
Foto

B63r26o44n42i48s50l51a86v 83G11a51b49r86y63š 2962899621

Trolejbus nikdy nebyl definován jako kolejové vozidlo.

+1/−1
16.9.2019 22:48
Foto

F48i41l65i64p 35H53r24d21l68i37č28k55a 9920434453573

Trolejbus je dle České a též Slovenské legislativy definován co by drážní (též kolejové) vozidlo. Ostatně z tohoto důvodu trolejbusy nemají registrační značky (stejně jako tramvaje), na rozdíl od autobusů. Podívejte se do norem, nevěříte-li mi. :)

Každopádně musím sám sebe opravit, že Praha skutečně na letiště využije bateriové trolejbusy (možná to budou Škody 27Tr, jeden má teď Praha zapůjčený z Plzně na testy). Původně mě zmátl snímek pod nadpisem, kde je vyobrazen bateriový elektrobus, inu Idnes a jeho ilustrační fota.

+2/0
16.9.2019 23:04
Foto

B35r59o80n16i73s52l42a48v 16G69a92b53r71y76š 2132779641

Drážní ano, ale drážní nerovná se kolejové.

Tyhle předpisy znám, jsem dopravní inženýr. :-)

+4/−1
16.9.2019 23:20
Foto

M74a81r27t98i89n 90R27u36z81i24c68k38a 1182178146387

37Tr neni trivozove vozidlo, planuji se kapacitnejsi vozy...

0/0
18.9.2019 17:40
Foto

L38u46k19á56š 55H94i97n27t57e65r59b69u48c90h34n49e90r 6695686627403

Nicméně nemá SPZ, tedy je to drážní vozidlo. Stejně jako v Prosecké

0/0
17.9.2019 8:17
Foto

M35i69c89h87a46e70l27a 78F77e60r85f49e42c48k65á 8673175768789

Takže trolejbusy? No panečku...

0/0
16.9.2019 13:23
Foto

J82a98n 50P33a40v56e87l89k89a 3288472476488

Takze to budou trolejbusy ne?

0/0
16.9.2019 13:04
Foto

P50e97t12r 76F29e68i19g33l 5808473790142

VLAK nebo METRO!!! Nic jiného z kapacitního hlediska nedává smysl...

+15/0
16.9.2019 13:04
Foto

T72a30d15e52á67š 81H82a92v88l79í40k 7844452584409

Vlak Praha, Masarykovo nádraží - Praha, Veleslavín - Praha, Airport Václav Havel Ruzyně v intervalu 20 minut.

+4/0
16.9.2019 13:23
Foto

T57a80d37e59á40š 23H47a97v44l45í87k 7484482674559

Doufám, že trolejbusy se rozjedou i místo tramvají na Praze 11 a na Praze 15.

+1/−2
16.9.2019 13:00
Foto

K12a60r69e28l 66D36r81d46a 6314462637

Je ty troleje by si mohli odpustit. Začínají elektromobily. Ale pro autobusy, aby se budovaly troleje.

+1/0
16.9.2019 14:51
Foto

L66u27k41á70š 37H60i52n52t87e49r90b35u31c70h16n78e43r 6435356437773

Tak ještě zkuste vynalézt baterii, která se opravdu vyplatí a bude z vás nejbohatší člověk planety.

0/0
17.9.2019 8:19
Foto

M78a24r26t90i13n 75R43u16z23i75c67k87a 1382778286567

Je to nejucinejsi reseni, klubaky a v tomto pripade dvoukloubaky jsou pri plnem obsazeni pomerne tezke, to sice nevadi, ale pri provozy s klimatizaci nebo s topenim, pripadne v kolone se baterie vybijeji pomerne rychle, snizuje se i jejich zivotnost a znamena to nutnost casteho dobijeni,...

Trolej je jedno z nejucinejsich reseni, mate eektrinu po celou dobu trasy a setrite baterii, ktera se vam za jizdy nabije...

Ocekaval bych obnoveni trolejbusovych linek v mistech kde puvodne jezdily, napr. 131 = 51, 137 = 52, 176 = 53, 135 = 54, .... jsou to kopcovite useky s vysokym zatizenim provozu autobusu a take s vysokou spotrebou nafty a elektrobusy nejsou uplne dobre na tyto linky...

Linka 119 neni v kopcovitem terenu, ale je velmi vytizena a navic vybudovana cast infrastruktury muze slouzit v budoucnu pro jiz planovane tramvajove trate a vozidla na jinych metrobusovych linkach, na kterych se uvazuje o trolejbusech a nejsou vhodne ciste elektrobusy a ani tramvaje (kvuli sklonu)...

0/0
17.9.2019 8:29
Foto

L76u21k16á12š 58H72i30n37t41e14r21b40u51c13h30n29e24r 6905866127253

A že mají násobně nižší kapacitu, tedy násobně vyšší náklady na osobokilometr vás nezajímá?

0/0
17.9.2019 8:18

Kdo staví vilu na Babě? Muž s vazbami na sponzory Zemanovy kampaně

Premium Nová prosklená vila na vrchu Baba v Praze budí zájem místních i turistů. Dům patří firmě Luboše Paška, který je...

Ano, Češi byli nejlepší! říká zámořský expert o časech, kdy i Kanada žárlila

Premium Omlouvá se při vzpomínce na nezdar Pavla Patery v Dallasu. Zápasy proti Buffalu s Dominikem Haškem v brance přirovnává...

TEST olejů: nejhorší je kokosový, zdravější je i sádlo

Premium Na smažení a fritování, do salátů, omáček i dresinků... Do velkého srovnání olejů a tuků jsme vybrali dvacet výrobků....