Diskuse k článku
Na pražské letiště budou jezdit elektrobusy, dobíjet se budou z trolejí
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
L18u22k96á11š 35H40i83n60t45e43r55b64u94c26h18n87e95r 6355936847803To řeší provozní náklady, ktere budou při frekvenci cestujících nižší. Neřeší to ale nedostatečnou kapacitu, ta zůstává stejná jako u autobusu. Navíc budou jezdit celkem po rovině a napájení z trolejí se nejvíc vyplácí v kopcovitém terénu. |
![]() |
M34a56r71t34i36n 27R62u91z53i45c83k47a 11127987665873-clankove trolejbusy budou kapacitnejsi a oproti autobusu se vyrazne usetri na nafte,... zivotnost trolejbusu byva vyssi nez u autobusu a pohon je mene narocny na prostor ve voze, dokonce lze umistit pohony do kol (to asi nebude v nabidce u nikoho), ale v takovem pripade by ve voze bylo vyrazne vice mista... Ano vice se vyplaci v kopcovitem terenu, tramvaje nejdou zavest kvuli sklonu a autobusy maji vysokou spotrebu nafty a jsou hlucne, elektrobusy zase pak museji mit velke kapacitni baterie a castym nabijenim se snizuje zivotnost, take se musi vybudovat pro ne infrastruktura,.. Tady vsak troleje povedou i v niste planovane tramvaje, takze sloupy, meniny lze vyuzit v budoucnu a vozy lze take v budoucnu pouzit na jinych linkach,... Pripadne lze menirny vyuzit i pro nabijeni elektrobusu a elektromobilu... |
![]() |
L78u70k86á89š 15H13i19n26t12e68r47b10u15c55h51n85e39r 6875836657343Jenže tramvaje jsou tak jako tak nutné pro obsluhu příměstského terminálu a jak tam někdo zavede elektrobusy, už se to nebude chtít měnit a situace se zakonzervuje. |
![]() |
M75a98r22t30i68n 91R97u71z27i93c45k41a 1382268646177Nemyslim si to, asi mohou nastat dve moznosti, po vystavbe zel. trati nebude potreba takova frekvence autobusu k letisti, vetsinu cestujicich a pracujicich odveze vlak, a na lince zustane klasicky trolejbus 12m dlouhy, nebo stacit nebude a bude se resit zda nechat kloubovy nebo jej nahradit tramvaji,... Tramvaj ma vyhodu v tom, ze muze obslouzit i OC sestku se sidlistem na dedine, takze v planu k T3 tramvaj urcite zustava (zatim)... |
![]() |
D94a75n30i46e55l 32N66o78s62k86a 9960928965176Dobíjecí stanice na konečných? Kdo ví, jak se 119 "točí", tak se nad tímhle "napadem" popadá za břicho smíchy... |
![]() |
O23d95s21t33r13a71n73ě68n46ý 21U21ž53i83v73a11t67e75l
Uživatel požádal o vymazání
|
![]() |
J39a86n 78P44e21t62á28k 7785527413437A jak ji z Petřin dostanete dolů do Liboce? Nepletete Vy si náhodou Petřiny s Dědinou? |
![]() |
O67d81s94t14r73a19n80ě49n30ý 15U23ž91i42v35a38t19e35l
Uživatel požádal o vymazání
|
![]() |
J11i48ř91í 76J93o20h67n 1163281725116Vyhodí do luftu 300 milionů a za pár let to bude nepotřebné, protože na letiště povede železnice. |
![]() |
J42a91k54u59b 39B39e11z64n26o16s78k73a 9927603476To jste optimista... |
![]() |
F70i25l93i45p 18H82r52d91l76i14č48k65a 9730704363973SŽDC plánuje zprovoznění trati na letiště na rok 2029, pokud vše pude dobře. Pokud vše pude dobře i při stavbě trolejové trati a trasa bude připravená do konce roku 2023, vychází z toho 6 let provozu. Pokud DPP navíc využije vybudované infrastruktury při pozdějším prodlužování tramvajových tratí, není to po finanční stránce zase tak moc špatné. https://zdopravy.cz/trolejbusem-na-ruzyn-miliardovy-plan-pocita-se-stozary-az-k-terminalu-3-34360/ |
![]() |
J55i46ř78í 17J37o60h63n 1623121345736To je opět chiméra nějakého ředitele, který ani nevystrčil polobotku z kanceláře a nepodíval se na mapu. Na terminál 3 by měla vést tramvaj Vlastinou a Drnovskou přes Dlouhou Míli. Tyto ulice bude nutné úplně zrekonstruovat. Takže je nesmysl nejprve postavit vedení a pak bourat ulici. Když vybourají ulici, tak mohou rovnou položit kolejový svršek. Předstihové postavení stožárů by práce zkomplikovalo i prodražilo. Vedení by se pakmuselo přesunovat nad tramvajovou trať. |
![]() |
K92a28r31e73l 98D26r56d48a 6514212817Tak jaká doprava nám na to letiště ještě chybí? Co vodní kanál z Vltavy a parníkem až do centra? Co aby radnice nejprve dotáhla nějaký z projektů, co se řeší, než začne cpát miliardy do další dopravy? Ostatně, ta lokálka od Kladna je nesmysl. Chtělo by to novou přímou trať na Hlaváč. A ejhle. To je nápad. Dvě vlakové trati, metro, autobus, tramvaj, elektrobus, taxíky, parník a trakař s oslem. A bude to dokonalé. ;-) |
![]() |
J63a28n 89P98e76t54á89k 7735367923887Lokálka od Kladna řeší primárně Kladno. |
![]() |
L18u32k37á23š 53H19i20n60t41e42r83b19u58c73h54n40e49r 6495276327843Já myslel, že vy uznáváte výhradně osobní automobilovou dopravu. |
![]() |
L86u73b81o60š 26L37i82š18k71a 4382962791140Zapomněl jste na lanovku a raketoplán. |
![]() |
P20a97v46e84l 71P46i37l90á78t 8481799195404Je dost neštěstí, že stále se nelze dopravit z centra Prahy kolejovou dopravou přímo na letiště. |
![]() |
M31a24r49t34i19n 70N14o30v58o54t61n36ý 8810361517693Jeden elektrobus za 30 milionů? A navíc ještě potřebná infrastruktura?? A jezdit budou až za tři roky??? |
![]() |
O14d85s38t54r62a55n93ě64n77ý 79U93ž93i17v34a12t51e85l
Uživatel požádal o vymazání
|
![]() |
T11o61m93a31s 14R86u18s10i88n 7498903321447Zajimala by me navratnost tech extra postavenych troleji pro autobus, ktery bude vyhledove nahrazen vlakem |
![]() |
P64e11t48r 19M44a92r79e85š 8725742302845Výhledově |
![]() |
O56d38s76t19r23a33n51ě20n50ý 79U74ž57i47v98a97t29e54l
Uživatel požádal o vymazání
|
![]() |
D72a16n12i41e42l 25N92o54s96k88a 9190718105376Předvolební téma pro piráty & spol... Nic jiného to nepřinese |
![]() |
J86i73ř46í 57J58o41z89a 3758253480221Snad parciální trolejbusy, ne elektrobusy |
![]() |
F93i83l36i89p 70H45r93d59l41i10č68k27a 9520234233833Trolejbus je definován jako kolejové vozidlo se závislou trakcí, což v tomto případě neplatí. |
![]() |
B63r26o44n42i48s50l51a86v 83G11a51b49r86y63š 2962899621Trolejbus nikdy nebyl definován jako kolejové vozidlo. |
![]() |
F48i41l65i64p 35H53r24d21l68i37č28k55a 9920434453573Trolejbus je dle České a též Slovenské legislativy definován co by drážní (též kolejové) vozidlo. Ostatně z tohoto důvodu trolejbusy nemají registrační značky (stejně jako tramvaje), na rozdíl od autobusů. Podívejte se do norem, nevěříte-li mi. :) Každopádně musím sám sebe opravit, že Praha skutečně na letiště využije bateriové trolejbusy (možná to budou Škody 27Tr, jeden má teď Praha zapůjčený z Plzně na testy). Původně mě zmátl snímek pod nadpisem, kde je vyobrazen bateriový elektrobus, inu Idnes a jeho ilustrační fota. |
![]() |
B35r59o80n16i73s52l42a48v 16G69a92b53r71y76š 2132779641Drážní ano, ale drážní nerovná se kolejové. Tyhle předpisy znám, jsem dopravní inženýr. |
![]() |
M74a81r27t98i89n 90R27u36z81i24c68k38a 118217814638737Tr neni trivozove vozidlo, planuji se kapacitnejsi vozy... |
![]() |
L38u46k19á56š 55H94i97n27t57e65r59b69u48c90h34n49e90r 6695686627403Nicméně nemá SPZ, tedy je to drážní vozidlo. Stejně jako v Prosecké |
![]() |
M35i69c89h87a46e70l27a 78F77e60r85f49e42c48k65á 8673175768789Takže trolejbusy? No panečku... |
![]() |
J82a98n 50P33a40v56e87l89k89a 3288472476488Takze to budou trolejbusy ne? |
![]() |
P50e97t12r 76F29e68i19g33l 5808473790142VLAK nebo METRO!!! Nic jiného z kapacitního hlediska nedává smysl... |
![]() |
T72a30d15e52á67š 81H82a92v88l79í40k 7844452584409Vlak Praha, Masarykovo nádraží - Praha, Veleslavín - Praha, Airport Václav Havel Ruzyně v intervalu 20 minut. |
![]() |
T57a80d37e59á40š 23H47a97v44l45í87k 7484482674559Doufám, že trolejbusy se rozjedou i místo tramvají na Praze 11 a na Praze 15. |
![]() |
K12a60r69e28l 66D36r81d46a 6314462637Je ty troleje by si mohli odpustit. Začínají elektromobily. Ale pro autobusy, aby se budovaly troleje. |
![]() |
L66u27k41á70š 37H60i52n52t87e49r90b35u31c70h16n78e43r 6435356437773Tak ještě zkuste vynalézt baterii, která se opravdu vyplatí a bude z vás nejbohatší člověk planety. |
![]() |
M78a24r26t90i13n 75R43u16z23i75c67k87a 1382778286567Je to nejucinejsi reseni, klubaky a v tomto pripade dvoukloubaky jsou pri plnem obsazeni pomerne tezke, to sice nevadi, ale pri provozy s klimatizaci nebo s topenim, pripadne v kolone se baterie vybijeji pomerne rychle, snizuje se i jejich zivotnost a znamena to nutnost casteho dobijeni,... Trolej je jedno z nejucinejsich reseni, mate eektrinu po celou dobu trasy a setrite baterii, ktera se vam za jizdy nabije... Ocekaval bych obnoveni trolejbusovych linek v mistech kde puvodne jezdily, napr. 131 = 51, 137 = 52, 176 = 53, 135 = 54, .... jsou to kopcovite useky s vysokym zatizenim provozu autobusu a take s vysokou spotrebou nafty a elektrobusy nejsou uplne dobre na tyto linky... Linka 119 neni v kopcovitem terenu, ale je velmi vytizena a navic vybudovana cast infrastruktury muze slouzit v budoucnu pro jiz planovane tramvajove trate a vozidla na jinych metrobusovych linkach, na kterych se uvazuje o trolejbusech a nejsou vhodne ciste elektrobusy a ani tramvaje (kvuli sklonu)... |
![]() |
L76u21k16á12š 58H72i30n37t41e14r21b40u51c13h30n29e24r 6905866127253A že mají násobně nižší kapacitu, tedy násobně vyšší náklady na osobokilometr vás nezajímá? |