Historický vlak tažený lokomotivou přezdívanou Šlechtična vyjel z hlavního pražského nádraží do Lužné oba víkendové dny ráno. Stejnou trasou přes Kladno a Hostivici potom vždy odpoledne vyrazil zpět.
Návštěvníci se mohli zúčastnit také vyhlídkových parních jízd historických souprav z Lužné směrem do Rakovníka a Řevničova a prohlédnout si obnovené expozice železničního muzea.
„Největší atrakcí v muzeu je setkání šesti zatopených parních lokomotiv přímo na točně, jemuž mohou návštěvníci přihlížet oba víkendové dny a to hned dvakrát – patnáct minut po 11. a po 14. hodině,“ uvedl ředitel Centra historických vozidel Českých drah Marek Plochý.
Miliony na opravu parní lokomotivy ve sbírce nezískali, i tak ji opraví |
Na muzejní točně byly k vidění lokomotivy přezdívané BéeSka, Kafemlejnek, Všudybylka, Kremák a dále vozy IMC Plzeň a EP 1000. K vidění byl také požární vlak hasičů ze Správy železnic a na muzejní úzkorozchodné dráze se předvedly motorové vlaky.
Během víkendu lidé mohli poprvé zakoupit pivní speciál pojmenovaný po konstruktérovi Vojtěchu Kryšpínovi a přispět tak železničními muzeu na opravu parní lokomotivy 365.024, kterou navrhl. Speciál pojmenovaný Kryšpín bude od nynějška v prodeji ve všech minibarech provozovaných v síti Českých drah.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz