Diskuse k článku

Most u metra Vltavská se musí zbourat, podepřením se získá čas na nový projekt

Most v Praze u metra Vltavská se musí zbourat, podepřením se nyní získá čas na přípravu projektu nové stavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i51ř11í 71R44y47s 3524327336424

Tak to svedeme na Krnáčovou, to je nejsnažší;-D

0/−1
24.10.2018 20:19

P43e94t75r 88Č71e87r13m62á70k 9128755239160

V zásadě pozitivní zpráva - je tak jistota že zmizí to cyklofašistické dopravní hřiště co tam nahoře Čižinský zpunktoval. A jelikož realizace nového bude trvat roky tak v té době už snad po něm neštěkne ani pes R^

+1/−3
24.10.2018 19:58

M24a36r14t51i69n 52R64u57z63i57c89k74a 1552878826737

U nas jde pokrok tak rychle dopredu, ze nez dokoncime jeden most, tak dva staci spadnout...

0/−1
24.10.2018 19:31

M29i66r12o58s41l68a81v 92Š67i60p51u29l54a 7115612141469

Dalšie zníženie životnej urovne v Prahe.

Klesnú ceny bytov..??

0/0
24.10.2018 18:59

M49a35r57t38i32n 26R27u80z71i90c40k28a 1352238966377

Naopak, zdrazi, k bytu dostavate bonus v podobe adrenalinovych zazitku na prazskych mostech...

0/0
24.10.2018 19:33

P17a82t28r12i93k 48E22g76e71r 2818860589951

Je to jen otázka času kdy se přestane jezdit přes Palackého most. Můžeme být jen rádi, že k tomu nedošlo při výluce tramvají Anděl - Újezd.

0/0
24.10.2018 18:41

P95a22t38r45i73k 93E82g46e33r 2928180739351

Snad DPP zavede linku X25 v trase STOSSMAYEROVO NÁMĚSTÍ - x Bubenská - Vltavská (C) - Pražská tržnice - Dělnická - MANINY - Tusarova - Pražská tržnice - Vltavská (C) - STROSSMAYEROVO NÁMĚSTÍ v intervalu aspoň 20 minut.

0/0
24.10.2018 18:40

Z25d50e10n30ě76k 30D32u93f40e13k 2334964628

Ropid nezavede nic a procházka prý prospívá zdraví:-P

0/0
25.10.2018 8:51

M30i32l63a88n 20V48i55k 1977835413443

Neřádí v Praze nějaká "mostní" infekce??;-D

+2/0
24.10.2018 17:18

R31o22b84e61r62t 22P10r81a77ž10á39k 4488516565400

Tzv. Krndóza

+4/0
24.10.2018 17:48

R85o38b28e75r88t 44M14á70s69l85o 1821131697547

A tak za 10 let se podepřou ty chátrající podpěry a tím se získá další čas ;-).

+4/0
24.10.2018 15:46

M83a24r75t94i12n 45R45u84z10i80c54k50a 1692838626477

Obetonuji se a bude to trvale reseni... :-D

+1/0
24.10.2018 17:13

R54o63b58e71r96t 98M66á97s12l26o 1551321507577

Trvalé asi ne. To obetonované železo časem zrezne a budou zase řešit :-).

0/0
24.10.2018 17:40

M91a52r24t98i73n 39R84u63z36i79c45k83a 1922818906887

Jojo, i to se obetonuje...

0/0
24.10.2018 18:56

M62a58r29t98i11n 29R64u25z90i35c52k78a 1942448476437

Provizorní podepření má být hotové zhruba za týden, pak se má provoz na most i na tramvajové tratě vrátit. TSK ale zjistila, že oprava mostů není možná. Mosty jsou přitom relativně nové: v roce 1980 je postavily Vojenské stavby. „Jedná se o podobný typ konstrukce, jako byl most v Janově nebo Trojská lávka,“ uvedla Lišková. Jde o konstrukci s nosnými upínacími lany.

TSK na svém webu také zveřejnila zprávu společnosti Pontex o stavu mostu v Bubenské ulici. „Nejsme schopni prokázat spolehlivost mostu. Bylo zjištěno, že skutečné provedení se liší od projektové dokumentace, kterou máme k dispozici,“ uvedl Pontex ve svém dopise TSK. Podle zprávy i projektanti mostu připustili, že se most stavěl jinak, než bylo uvedeno v projektu.

Zdroj: zdopravy.cz

+3/0
24.10.2018 15:23

T68o54m57á14š 91V77r41á48b48e79l 8330724183694

Mimochodem víte, že i ty slavné přívozy, které asi brzo po vládě dua Krnda Dolínek převezmou zátěž celé dopravy v Praze vymyslel Bém?

Chci jen říct, že Bém pro Prahu dokázal na rozdíl od současného vedení města udělat i něco pozitivního.

+1/−2
24.10.2018 14:17

D28a31n23i19e43l 63N43o87s98k71a 9520228785196

Za Béma Praha "fugnovala", to je neoddiskutovatelný. Že si při tom někteří vyvolení pořádně "lízli" je sice taky pravda, ale dnes víceméně neplatí ta první část sdělení.

0/0
25.10.2018 10:27

I23v93a37n 83Z11y49k49á54n 9480313439156

S tím ohlášením to prokaučovali. Měli to ohlásit až koncem zimy. Pak většinou přichází s jarním táním velká voda, tak by nemuseli platit za odvoz stavební suti a mohli to poslat s Českou Poštou Do ruky pěkně až do Hamburku.

0/−1
24.10.2018 13:56

R54o37b31e68r80t 26P44r66a61ž43á18k 4758236335330

To ale není most přes Vltavu.

+2/0
24.10.2018 14:49

P34e89t23r 26V92a15r88g35a 3685703190780

třeba čeká tisíciletou vodu ;-) ta už by tam dosáhla ;-D

0/0
24.10.2018 19:45

M79a85r27c80e73l 63M94o42u10r81e53k 8445311539

Most se zbourá sotva 14 dní poté, co na něm aktivista-cyklista Čižínský nechal namalovat takové krásné pruhy pro cyklisty-sebevrahy a zásadně tím zpomalil celou dopravu v okolí...... Škoda této úžasné investice. A to ani nemluvím o nejvyužívanější tramvajové zastávce uprostřed Hlávkova mostu, který celkově vypadá jako někde v zapadlé ruské gubernii.

+13/−3
24.10.2018 13:04

M96i91c78h37a75l 49N92o73v35á30k 4245953527903

Máš plnou pravdu. A nejlepší je, jak všude sebral pruh pro auta, aby přidal pruh pro cyklisty ale žádný cyklista tudy nejezdí. Který cyklista by chtěl jezdit po magistrále, kde i díky zásahu ekoteroristy Čižinského stojí denně tisíce aut v kolonách, že? Prostě krása, cyklistická menšina utiskuje většinu, přesně jak zelený ideolog Čižinský hlásá.

+7/−2
24.10.2018 14:09

J38a43n 25P79e55t56á72k 7565817633317

Ten sebraný pruh pro auta je tam kvůli novým přechodům, ti cyklisti se s tím svezli.

0/0
24.10.2018 20:48

J58a41n 59D68l39o57u22h43ý 8496700663810

Zpovykaní Pražáci... ;-D;-D

0/0
24.10.2018 12:56

L71u78k40á51š 14Š46k33o17p47e42k 6790454575893

TSK...to jsou fakt spravci. Toto vsechno je hlavne jejich vizitka, ne koncici primatorky. proc mam pocit, ze to je spise nejaky krouzek pro batolata? Asi by to chtelo zmenu reditele.

0/−2
24.10.2018 12:51

V25a11c15l72a51v 45P15e80r92o85u70t24k93a 6708547654941

dozoruje magistrát a takový Dolínek je za to jistě i placen.

+2/0
24.10.2018 13:01

K78a93r93e54l 22N72o84v93á25č40e58k 5841345349226

Zajímavé, že tak narychlo a hermeticky uzavřeli i pro chodce (že třeba tramvaje nesmí jezdit, i když jedou jen pod ním). To vypadá, že ten most visí už jen "na vlásku".

Měl by do toho někdo strčit, ať to spadne hned a rovnou a hned se staví novej.

+1/0
24.10.2018 12:43

P36e59t21r64a 52M33a68l61a18k29o42v35a 1708210590624

asi nevisí na vlásku, ale odpadávají z něj kusy konstrukce/těsnění..

0/0
24.10.2018 12:48

P91e53t71r 34V78a61r21g30a 3175593590770

;-D v tak špatným stavu být nemůže - vždyť nám tu odporníci a dutohlavci (=politici) vykládají, že mosty se staví minim. na 100 let. A tenhle je ještě mladík - je mu jen 40 - není ani za půlkou ;-D;-D;-D

To je určitě nějaká kampaň, účelovka, vždyť plačka Bureš to tu řídí výborně ;-)

+1/0
24.10.2018 12:55

M59i20l64a61n 37V85i89k 1687585283163

A jak dlouho vydržely některé mosty přes dálnice??

0/0
24.10.2018 17:14

R82o23m50a69n 84P60o64k65o60r89n69ý 6469344710412

Je pěkné porovnání Karlova mostu a mostů novodobých, ale tyto mosty nejde srovnávat. Jeden je klembový a zbylé jsou z předpjatého betonu, což je možno dělat více způsoby. Ale hlavně tam jde o množství materiálu na most využitého, kde u předpjatých konstrukcí převádíte tlak v tahu na tlak v tlaku, kde ten beton má velmi dobré vlastnosti na rozdíl od tahu, tedy trochu laicky řečeno (nebudu tu vysvětlovat statický výpočet s nákresama)

0/−1
24.10.2018 12:37

M68i64c34h41a12e41l12a 61K11ř58í50ž82o24v15á 1597321755121

Věděl jste, že úplně původní je na Karlově mostě jen jeden jediný pilíř? Já jen že bez oprav a pořádných rekonstrukcí by nevydržel ani Karlův most.

+5/0
24.10.2018 13:30

V83í23t 15K72o78u96b79a 6466740984238

Je krásné, že místo aby tam truhláři stavěli pomocnou konstrukci, tak se tam nic neděje, oni si pražáci počkají

0/−3
24.10.2018 12:34
Foto

M93a58r74t90i89n 60Š28u37b88r63t 1805511204195

Včera se to zjistilo, v pět se dojednala dopravní opatření, dnes ráno byl vybraný zhotovitel podepření, podepsaly se smlouvy, v 10 hodin se na místě dojednával rozsah vypnutí trolejí, jejich potřebného zkratování/uzemnění v přerušené části, a které části budou muset případně dolů, prošly se možnosti stavby v kontextu průjezdních průřezů pro následný provoz, materiály, potřebné izolace, následně do 16 hodin proběhne úprava trolejí dle zadání, vybírá se technologie podpěru, půjde spíše než o dřevo o jiný materiál. Opravdu nikde nesedí parta trpaslíků, kteří vyběhnou i s potřebným materiálem z děr a za pět minut to postaví. Svět je maličko složitější.

+3/0
24.10.2018 15:27

M67a32r58t16i24n 77R74u64z86i12c94k39a 1842508296687

No, hlavne co koukam se vcera zjistilo, ze most neodpovida projektu... To je dost zajimave zjisteni...

0/0
24.10.2018 15:44

P33e43t32r 25N36o58v36o88t64n40y 1671420241

V Praze? Nic zajímavého. Po pádu trojské lávky se zjistilo, že není v územním plánu.

0/0
24.10.2018 23:22

M82a56r33t51i90n 37R85u69z78i51c50k17a 1782808986367

Takze se vlastne nic nestalo...

0/0
25.10.2018 10:13

T12o58m32á96š 14M22o61r81a86v74č44í17k 3317566863885

Fakt to nechapu. To se cekalo, ze to vydrzi do stridani na magistratu nebo proc se to resi az ted?

0/−1
24.10.2018 12:23

P20e33t29r 68V79a55r38g27a 3765763950560

Aby to nebylo na Krndu - neb Ano to tu přece řídí skvěle, jak nám vždycky vysvětlí agent Bureš.

Ten most byl úplně v pohodě, dokud tam byla Krnda. Jen co odešla, tak ten most přes noc "shnil" ;-D;-D

+2/0
24.10.2018 12:57

D61a45n83i18e29l 19A83d41a41m 2407640601583

Most NOVÝ CCA 35 LET SE BUDE BOURAT.

Je vidět, že se peníze, které měly jít na pravidelnou údržbu dostávaly úplně jinam, než na účelné práce.

Asi odklánění peněz na údržbu na nějaké speciální účty zadáváním předražených, zbytečných prací během posledních 29 let..... To nebude problém pouze tohoto jediného mostu.

+3/0
24.10.2018 12:23

K28a39r39e54l 98L93a43n44g28r 2602917900878

Ta udrzba je krasne videt na Palackeho moste. Uz leta tam jsou zabednene balkony.

+2/0
24.10.2018 13:26

M12a81r89t51i50n 75R93u84z15i90c28k82a 1702478486677

Zrovna tady si myslim, ze nebude problem nen s udrzbou,...

+1/0
24.10.2018 15:10

D79a35n91i87e38l 24A94d78a97m 2477470511573

Proč myslíte? Chodil jsem se o polední přestávce dívat, když ho stavěli a vše bylo OK. Tedy samozřejmě nevím, zda pořádně zainjektovali předpínací výztuž.

0/0
24.10.2018 17:01

M66a12r49t88i68n 27R92u52z38i57c74k18a 1182528446537

No, pokud jsou to lana, tak ty se nezabetonovavaji, most na nich "visi"...

Podle zpravy, most neodpovida projektove dokumentaci a potvrdili to i projektanti...

viz muj prispevek vyse...

+1/0
24.10.2018 17:15

D48a18n75i60e72l 80A21d33a21m 2627190931613

Předpínací lana s předepnou a pak zainjektují. Zkuste si něco o předpjatém betonu zjistit. Jde o ocel s vysokou pevností - každá ocel má stejný modul pružnosti, takže pevnější ocel je možné více napnout - "natáhnout" a tím vnést do konstrukce větší předpětí.

0/0
24.10.2018 17:50

D36a54n96i95e47l 66A49d70a25m 2687960581983

Ještě dodatek: tím má předpínací výztuž relativně malý průřez a proto i malý úbytek vlivem koroze se více projeví, než u běžného železobetonu.

0/0
24.10.2018 17:53

M62a41r48t58i79n 49R86u70z55i12c92k12a 1492908506767

O to mi jde, asi kazdy zna "zelezobeton", kdy se do betonu zabetonovava vyztuz, tzv. mekka, coz jsou napriklad kari site a "tvrda", ta je predpjata znama jako roxory, ale to ne jen jeden z typu, ktera je "natazena"... jenze uz nikdo skoro nevi, ze existuji tzv. systemy pro dodatecne predpinani, to jsou lana, ktera jsou skryta v konstrukci a funguji jako tvrda predpinaci vyztuz, ale neni zabetonovana, pri zatekani do konstrukce tak jsou nejvice ohrozena i kdyz to na moste neni videt...

Ty jsou napr. pouzity i na barrandovskem moste, obdobne i na lavce v troji, ktera byla ale zavesena,...

Napr. zde:

https://www.dsiunderground.at/uploads/pics/DSI_Japan_Akihabara_Crossfield_01.jpg

http://en.vsl.cz/files/images/post-tensioning-systems/5_full.jpg

http://freyssinet.co.uk/wp-content/uploads/2017/03/PT-Hammersmith.jpg

Predpinaci lana mohou byt pouzity pro dodatecne predpinani starsich konstrukci nebo i v novych konstrukci, mohou byt skryte v konstrukci nebo zvenci... Nejvetsi riziko je prave u tech skrytych...

0/0
24.10.2018 19:20

M18a56r92t81i88n 28R62u23z80i62c55k48a 1162818676157

Vlaste jednoduse, predem predpjaty vs dodatecne predpjaty beton...

0/0
24.10.2018 19:28

D44a13n82i62e34l 58A31d70a45m 2807860671353

Předem předpjatý beton - to jsou třeba spiroly - stropní panely vyráběné na dlouhé lince, třeba 100 i více m. Předepnou se lana nad ocelovou formou, forma se zaplní betonem a po zatvrdnutí se nařeže na potřebné délky. Lana se snaží smrsknout a panely se prohnou jako luk. Po zatížení se srovnají do roviny.

+2/0
24.10.2018 19:54

D49a44n73i47e31l 34A27d29a49m 2527680591593

Roxor byl název první žebírkové pevné výztuže s průřezem 4lístku, ale ne předpínací. Podle ní někteří dělníci dnes říkají roxor veškeré žebíkové výztuži (J 10335,...V 10425 staré značení - už toho bohužel hodně pamatuji).

V Troji to asi byla konstrukční chyba - předpínací i nosná lana byla zainjektována, ale panely, které tvořily mostovku, ve sparách propouštěly vlhkost a ta spolu s minimálními posuny udělala svoje- propustila vlhkost, koroze, úbatek průřezu, přetížení, pád. Možná by to bývalo chtělo výztuž umístit do chrániček, zakonzervovat např. olejem a sledovat dlouhodobě, že jsou chráničky nedotčené např. natlakováním dusíkem. Uvidíme s čím přijdou znalci z Klokneráku.

+1/0
24.10.2018 19:48

Najdete na iDNES.cz