Některé komplikace pro řidiče ale zůstávají. Kvůli pokračující výstavbě železniční trati je pro auta uzavřená křižovatka s ulicí Strojnická i podjezd k Výstavišti.
V souvislosti s rekonstrukcí trati v této části Prahy 7 navíc začnou platit trvalá dopravní omezení, a to po dokončení úprav chodníků. V tu chvíli se totiž sice budou moci do ulice vrátit auta, ale ne do její celé délky.
Vyjma zásobování už ostatní auta neprojedou Dukelskou ulicí v úseku mezi Kostelní a Pplk. Sochora, přičemž změna režimu se týká pouze oblasti kolem náměstí, vjezd a výjezd do obou zmiňovaných ulic zůstane nadále povolen. Vozidla zásobování budou do oblasti Strossmayerova náměstí vjíždět přes Dukelských hrdinů ze směru od Výstaviště.
Uzavírky, kam se podíváš. Dělníci v Praze bojují s časem, ale i horkem |
Díky novému opatření již není potřeba semafor v místě, kde na Strossmayerovo náměstí ústí ulice Milady Horákové. Radnice Prahy 7 si od toho slibuje zlepšení průjezdnosti pro MHD.
„Signalizace na všech čtyřech stranách křižovatky, kde jezdí tramvaje, není možné seřídit tak, aby se minimalizovalo zpožďování spojů,“ vysvětluje místostarosta Prahy 7 pro dopravu Pavel Zelenka (Praha 7 sobě).
Dodává, že Strossmayerovo náměstí je svým významem pro MHD totéž, co je Palmovka pro Libeň, a proto se musí křižovatka přizpůsobit hlavně pro tramvaje.
Podle mluvčího organizátora dopravy ROPID Filipa Drápala má změna kromě průjezdu tramvají křižovatkou bez zdržení zvýšit také bezpečnost chodců.
„Ostatně tento režim se osvědčil v okrajových obdobích dne, kdy byly semafory vypínané už dlouho před touto změnou. Je to stejný princip jako u Anděla nebo na náměstí Republiky,“ vysvětluje Drápal.
„Při vypnutých semaforech také nebude docházet k případům, kdy tramvaj už nečekala na dobíhající cestující, protože měla na semaforech ‚zelenou‘. A pokud některá přijela do zastávky dříve a čekala na odjezd podle jízdního řádu, blokovala navolením do signalizace tramvaje v ostatních směrech,“ dodává.
Strossmayerovo náměstí je pro MHD totéž, co je Palmovka pro Libeň, proto se musí přizpůsobit hlavně pro tramvaje.
Pavel Zelenka (Praha 7 sobě)místostarosta Prahy 7
Bezpečnost se má postupně zvyšovat také v případě zastávek. Proměnou už prošla ta před místním lahůdkářstvím těsně před náměstím ve směru na nábřeží. Cestující zde už nebudou muset přecházet silnici na zastávkový ostrůvek.
V blízké budoucnosti se počítá také s úpravou zastávky v jižní části Strossmayerova náměstí, tedy té, která je blíže k nábřeží. Je totiž nejužší, a přitom nejvytíženější z celé křižovatky. Do té doby bude alespoň zakázán průjezd aut mezi chodníkem a zastávkovým ostrůvkem.
Vyhnání tranzitu
Vzhledem k zaváděným změnám dochází také k otočení jednosměrky v západní části ulice Pplk. Sochora směrem k ulici Veverkova. Řidiči jedoucí na Letnou z jihu by měli využívat trasu Hlávkův most – Bubenská – Veletržní nebo jet přes nábřeží a dále Letenským tunelem.
Koupání ve Vltavě, posezení, odpočinek i cvičiště. Praha 7 dokončila park U Vody |
„Provedená změna jasně sleduje cíl zklidňování dopravy v celé oblasti, tedy vyhnání zbytného tranzitu a vozidel, která nemají k oblasti žádný vztah, zatímco zachovává provoz dopravní obsluhy, včetně rezidentů. Osobně to považuji za rozumný přístup,“ hodnotí dopravní expert z Fakulty dopravní ČVUT Zdeněk Lokaj.
Praha 7 má za sebou mimořádně komplikované léto, které místostarosta Pavel Zelenka označil za stavebně nejnáročnější od dob stavby metra. Kromě ulice Dukelských hrdinů byla delší dobu neprůjezdná i Bubenská a až do Vánoc nebude možné projet Korunovační ulicí směrem z Letné.