Diskuse k článku
Nové eskalátory metra jsou pomalejší, než uvádí norma. Bdělost hlídají madla
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
R94o53b56e94r24t 21H24o76m80o26l63k69a 2960132762371Měly by jet všechny jen dolů a být napojené na generátor. Ty pro přepravu dolů mohou 75cm/s a na horu třeba jen 10cm/s. Budou DP ještě vydělávat. A cestující si nahoru zlepší fyzičku. |
![]() |
L26a52d55a 94N72o70v60a60k 4742703817to by se nám ale po určité době začali dole hromadit cestující.... |
![]() |
R38o79b89e62r55t 49H57o52m65o59l57k32a 2260302802861Nezačali. Kdo by nedokázal vyběhnout schody, jel by do stanice kde není eskalátor. |
![]() |
O48d98s56t49r15a52n12ě75n11ý 54U74ž33i33v91a94t29e53l
Uživatel požádal o vymazání
|
![]() |
P39e84t95r 89M62a18r30e49š 8595212772675Když to vezmu kolem a kolem, zvážím všechny argumenty a pro a proti, tak musím konstatovat, že ty nové schody z duše nenávidím. |
![]() |
P29a39v74l90a 82J22u61r28á30n75k85o76v24á 5615107746336A co dát směrem dolu klouzačku a nahoru žebřík? A tunelem můžeme chodit rovnou pěšky, když je to taková drahota ? |
![]() |
L28a72d63a 38N78o86v44a84k 4962853907to by mi přišlo jako krok zpátky... |
![]() |
K35a10r55e40l 34D18r80d25a 6104422497Zajímavé, bolševik v tom měl pořádek. Od roku 1985 do roku 2000 platilo, že se má stát vpravo, vlevo jen při velkém zatížení a bylo povoleno procházení vlevo. Tedy, žádná fronta na maso jako dnes. Když bylo plno lidí, stáli vedle sebe. Čímž tedy nehrozilo ve špičce procházení po eskalátorech. Kdo si chtěl zaběhat, musel sportovat mimo dopravní špičku. Myslím, ale že se tehdy moc nechodilo. Pak spustilo jakési radio fake, že se má stát jen vpravo. DPP to má za nesmysl. Pražané se tak ale začali chovat a nikdo jim to nedokáže rozmluvit. Je to prý slušnost. Pro provoz eskalátorů by bylo lepší to bolševické pravidlo. Ve špičce plné schody. Chodí se jen, když je málo lidí. Je fakt, že pomalý eskalátor, fronta na maso a blokující lidé jsou k zlosti. Pokud snad stojíte vlevo, tak jste okamžitě v hádce či rovnou v napadení. Tomu se dnes v Praze moderně říká "slušnost". ;-))) |
![]() |
L79u43k10á32š 63H97i28n75t10e17r55b25u40c47h23n38e50r 6515396167853To víte, představte si, že někteří lidé pracují a občas musí spěchat a stání by jim dost zkomplikovalo situaci. Sám vlevo stojící odstraňuji zcela pravidelně |
![]() |
K35a69r92e30l 30D55r52d15a 6804842747Máte to v diskusi. Ta fronta na maso zdržuje většinu lidí u eskalátoru, co zrovna nehodlají trhat sportovní rekordy. Oni snad nejedou za prací a nespěchají? Pak, spěch v MHD je nežádoucí z hlediska bezpečnosti. Fakticky se naučte chodit včas a nebudete muset ve spěchu rozrážet davy. (Praze by slušeli usměvaví pohodoví obyvatelé bez neurotického spěchu.) A jak tak vídám, kdo stojí vlevo, občas to má své důvody. Děti, senioři, kočárky. Ti běžci, co na ně útočí, jsou dost často jen hulváti. ;-) Asi je to na pražské referendum. ;-) |
![]() |
L89u78k92á30š 37H55i33n45t65e30r84b83u79c83h24n91e20r 6785396727693Na to vám zvysoka kašlu. Vážně pro pár joudů, fo neumí udělat krok doprava nebudu čekat na další spoj dalších 20 minut, sorry. |
![]() |
K36a62r53e72l 17D12r42d52a 6744692297Naučte se chodit včas, Váš problém. Metro žádných 20 minut nemá. Pokud někde přestupujete ve špičce na autobus, co jezdí po 20 minutách, tak bych koukal být u takového spoje na zastávce s 5-10 minutovým předstihem a ne metelit po eskalátoru minutu před odjezdem. ;-) (No a "pár". Fakt by to chtělo referendum, zda je většina cestujících pro běhání či pro odstranění fronty?) Chodím po eskalátoru. Jedu u dveří, co jsou nejblíž východu z mé stanice. U eskalátoru pak bývám první. Je většinou prázdný. Nikdo mi uhýbat nemusí. Nesnáším běžce, co dorazí na konec davu a žádají všechny, aby právě jemu uhnuli. Přece, tím že přišel poslední potvrdil, že očividně nikam nespěchá a jen obtěžuje druhé. |
![]() |
L32u80k34á61š 54H92i11n93t28e92r49b64u50c85h22n45e15r 6625426367513Ne, nebudu kvůli posiženým osobám neschopným udělat krok vpravo vstávat dřív. |
![]() |
Z21d14e63n25ě48k 56K29u53č89e91r89a 1607658602986No za chvilku bude z bezpečnostních důvodů rychlost snížena na 5cm za hodinu. |
![]() |
P62e47t26r 76J44e53d75l86o97v13s86k93ý 265236189442690% lidem pomalé eskalátory vadí, takže co udělají naši úředníci? dají tam ještě pomalejší, než je i ta pomalá norma... to nepochopíš... |
![]() |
M42a76r20t75i70n 46P15e46c80i50n38a 4111583Pak je třeba zvolit jiné úředníky;-) |
![]() |
T14o83m 34D23v85o52r24a25k 6585168667387Nevite, jak rychle jezdi schody v metru v Brne? :-D |
![]() |
D76a27v44i69d 34V87a62l12e57š 8276877507325Kde to je? |
![]() |
T87o25m 41D79v95o93r25a74k 6375928297617Prej nekde v Asii:-) |
![]() |
J80a78n 82J74o27r83d69a52n 5471937299Dobre taky je kdyz clovek stoji v davu pred schody a kolikrat ceka i minuty nez se na eskalator dostane. A to pritom ze tri nebo ctyr schodu jezdi dvoje! |
![]() |
V70l76a55d61i74m97í11r 85F94i83b90i97g37e82r 5454621221514Do budoucnosti pěkně pomalu. Ty staré jedou pěkně rychle, ty nové jsou děsně pomalé. Já bych DP Praha poradil jak ušetřit nejvíc energie. Postavte obyčejné schody ať si to cestující vyšlápnou po svých. |
![]() |
P62e48t33r 25J17e53d18l78o36v40s43k28ý 2962841924956normální člověk fakt nemá nervy stát na těch extrémně ploužících se eskalátorech... je to až trapný |
![]() |
P70e13t49r 41J49e75d36l17o33v76s88k79ý 2552911804316To si dělají srandu? |
![]() |
J57a11n83a 54S95t54e68h12l52í95k70o70v51á 6768861165148no jako na Andělu... |
![]() |
V40á22c42l22a79v 12S86o22u25k90u39p 9639379339441Metro já mám rád v něm nikdo netísní se po chodbách tam zní ta dávná píseň ve veliký sbor se její refrén slévá stůjte zprava procházejte zleva ve veliký sbor se její refrén slévá stůjte zprava procházejte zleva |
![]() |
K22a69r95e10l 48D10r25d43a 6474872537Mám před domem eskalátor. Náramně povedená věc. Jezdí na obě strany. Záleží, kdo přijde k čidlu první. To by se dalo praktikovat i na stanicích metra. Nejprve vyjedou všichni přednostně ze stanice ven všemi eskalátory. Pak budou smět další cestující na nástupiště. Cestující bych vhodně sdružoval do skupinek. V ostatním čase by byly eskalátory vypnuté. To by se šetřilo. Ten můj eskalátor "na zelené louce" má ještě jednu zvláštnost. Roky byl označen jako vchod do metra. Pěkný chyták. Metro pak bylo po dalších 300 metrech chůze. Pravá Potěmkinova stanice metra. Praha by takových stanic mohla zřídit víc. |
![]() |
D14e64n64i56s 89H82u75m24l 4782485185766Jedna z mala pozitivnich sovetskych veci |
![]() |
K96a41r79e63l 39D47r24d71a 6364212397Zvláště pak ta nejedna nehoda s mrtvými cestujícími. |
![]() |
K16a90r15e65l 40D95r98d74a 6914582817Máme v Praze 50 zraněných ročně z eskalátorů. (Samozřejmě vím, že ten masakr byl v CCCP a masakr na Míráku byla jen fáma. Ovšem stejná situace jen se zraněnými se nedávno odehrála v Praze na německých eskalátorech. Pro změnu, DPP neměl uzavřenou smlouvu o údržbě.) |
![]() |
M56i59k43u48l79á61š 18K64a19l14i92n96a 1132163295Jsem velmi moc rád, že se Evropská unie zabývá i rychlostí eskalátorů.Člověk je tak nějak hned jistější že i tahle maličkost spadá do agendy Bruselu, protože kdo jiný by to pro nás dělal? Skutečné problémy které trápí EU se nechávají vyhnít, ale regulace na rychlost eskalátorů existuje. Ať žije EU |
![]() |
M60a13r98t73i80n 77R52u35z49i98c77k19a 1822828496427Normami se zabyva kazdy stat, a protoze je EU jednotny trh, tak se normy sladuji, aby kazdy stat nemel jine a firmy nemuseli kazdy vyrobek prizpusobovat... Ceska norma uvadela 70cm/s, evropska platna tedy ted i u nas 75cm/s... |
![]() |
M84i49k24u83l30á30š 89K66a61l63i70n12a 1352233925Ano, některé státy jsou jednotnější, jiné méně jednotné. Jen původní myšlenka EU nebyla v tom, že bude nařizovat výkon vysavače a rychlost eskalátorů. Ale jak píšu, jsem rád že to dělá... je to přeci podstatný problém. |
![]() |
P11e58t21r 45J94e74d28l77o13v13s34k92ý 2492121524346a hodně vás to omezuje, že eskalátory mají všude po EU stejnou rychlostní normu?? |
![]() |
P81e69t70r 18J57e87d31l98o40v23s42k21ý 2272171504106je to společný ekonomický prostor, takže je logické, že normy musí být všude stejné... |
![]() |
J36a16n 75H59e71i46s54i66g 9663713211801Inspector Clouseau by měl radost! Udržovat lidi ve střehu, to je velmi rafinované! |
![]() |
P95e36t50r 63M19u38d87r42y63c14h 7454222377223Koupili eskalátory, ale vozili se na nich lidé tak je zpomalili či rovnou vypli :DDD |
![]() |
M14a81g42d16a59l95e62n33a 65H43r36o91n62o44v24s14k51á 3850762504129To už je trochu moc, respektive málo! Ruské jezdily akorát, ty po nich jsou výrazně pomalejší a další budou ještě pomalejší?! Normotvůrci ex katedra jaksi pozapomněli, že někde mají metro s opravdu hlubokými stanicemi. To zas budou ještě větší zácpy |
![]() |
M14o71j77m11i87r 28P18e46ř32i69n62a 6328590416V Praze vládne jeden nešvar. Díky tomu, že se cestující jedoucí nahoru již před schody staví do fronty před nimi tak, aby mohli pokračovat jako husy za sebou narovnaní na pravé straně, a to pouze proto, aby umožnili některý jedincům provozovat sport zvaný běhání po schodech, vzniká před eskalátory poměrně velký žvanec, shluk a zácpa lidí, takže to co "sportovci" ušetří během na schodech, ztratí čekáním, než se ke schodům vůbec dostanou. |
![]() |
E72l33i59š21k25a 28A71n69n17a 37K26u75b52i27č59k62o58v44á 2852192101195Pamatuju se, jak to vzniklo. Někdy v 90. letech se objevily u eskalátorů nálepky jednoho rádia s nápisem "Stůjte vpravo". Lidi na to koukali a postupně si začali stoupat jen na pravou stranu. Později psali v Metru, že se tím poškozuje eskalátor, ale už si zvykli |
![]() |
J64a15n71a 76S53t86e43h72l72í68k13o13v51á 6798901735618já nevím, ale i jinde je to normální kupodivu i v Anglii kde se chodí vlevo.. |
![]() |
E32l40i43š64k49a 83K22u74č90e86r68o21v27á 7469492403623vtipný postřeh... |
![]() |
M67a53g49d47a73l84e35n43a 64H56r72o49n74o78v70s83k82á 3630782664539Nesmysl |
![]() |
L25u30k58á11š 61H10i74n61t54e32r62b71u87c21h47n34e23r 6575556177303Ti "sportovci" jsou na rozdíl od jiných pracující lidé, co spěchat potřebují. |
![]() |
P83e36t49r 35N26o17v96o36t44n82y 1701730181A proč by sportovec cekal, jde rovnou doleva. A v opravdu vytížené chvíli je eskalator plny vpravo stojicich a vlevo jdoucích. Takze kapacita neni významně omezena. |
![]() |
K52a33r89e46l 22D83r60d81a 6204342197Souhlas. Běžci zpravidla frontu obchází a rovnou pokračují chůzí po eskalátoru. Zpravidla žádné velké čekání. A také souhlas s tou špičkou. Eskalátor je vytížen na obou stranách. Tak mě napadá jiný nešvar. Předbíhání fronty. Je v Praze plno lidí co frontu jen předběhnou, jako že budou pokračovat v chůzi, ale zařadí se na eskalátor vpravo. Dost to připomíná vznik kolon na dálnici při zúžení. Ti předbíhači tu frontu umí docela zablokovat a vytvořit zácpu. |
![]() |
M77a85r67t33i59n 68P15e32c58i33n41a 4921193S pomalými eskalátory logicky vznikl pomalý pruh;-) |
![]() |
S45t92a76n35i19s49l90a96v 78N68ý23v43l76t 2454705563Ruské schody a ruské soupravy metra tu vydrží klidně dalších padesát let. Doufejme. |
![]() |
M12o39j56m39i49r 73P75e75ř76i47n24a 6848200396Nemohu jinak, než vám dát mínus. A to hlavně za ty soupravy. |
![]() |
M79a70g75d90a82l56e10n83a 28H79r16o97n19o25v91s69k61á 3120832674909Z hlediska vnitřního prostoru byly "mitišinskije" vozy mnohem lepší. |
![]() |
K28a15r52e13l 58L43a72n52g81r 2932577830628Ale vydrží |
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... | další |