Výtah ze stanice metra Národní třída ústí na povrchu právě nedaleko tramvajové zastávky Lazarská. Přestup ale komplikuje fakt, že se na ní do tramvaje nastupuje přímo z vozovky.
Kde budou výtahyMůstek (přestup z trasy A na trasu B) Zdroj: Dopravní podnik |
"Vozíčkáři tak musí při přestupu z metra nelogicky dojet na některou ze sousedních tramvajových zastávek, v Lazarské jim nejsou nic platné ani nízkopodlažní spoje. Senioři a matky s kočárky musí překonávat minimálně půlmetrový výškový rozdíl mezi vozovkou a úrovní soupravy," vysvětlil potíže v Lazarské Erik Čipera ze sdružení Asistence, které pomáhá lidem na vozíku.
To je také důvod, proč sdružení sbírá podpisy pod petici. Nelíbí se mu, že od chvíle, kdy se otevřel výtah, uběhl už skoro rok a Lazarská stále upravená není. Počítá se s ní až v roce 2013.
"Podle navržené úpravy se má chodník prodloužit až k tramvajové koleji. Auta by tu pak jezdila po kolejích," řekla mluvčí Dopravního podniku Monika Lojínová. A dodala, že vše nezáleží jen na dopravci, ale i na Technické správě komunikací, které chodník patří. Proto budou budoucí podobu zastávky v Lazarské řešit společně.
V metru se připravuje výstavba dalších pěti výtahů
Na bezbariérové přístupy ve stanicích metra se myslí o trochu víc. Nyní se plánuje stavba dalších pěti výtahů. Počítá se s ním i v nejvytíženější stanici pražského metra na I. P. Pavlova, kde se začne stavět v roce 2013 či 2014.
Ani tady se to ale neobejde bez komplikací. Výtah bude ústit v Legerově ulici. Kdo bude chtít jet tramvají směrem na náměstí Míru, nebude mít problém. Ve směru na Karlovo náměstí se ale z Legerovy ulice na zastávku přímo nedostane.
"Zřízení přímého bezbariérového přechodu k tramvajové zastávce v tomto směru ještě prověříme. Ale vzhledem k malému prostoru pro přechod u křižovatky ulic Legerova - Jugoslávská je pravděpodobné, že bezbariérový přechod bude možné umístit až ke křižovatce u Tylova náměstí," dodala Lojínová.