Současně s opravami se prodlouží tramvajová trať z Pankráce na roh Budějovické a Na Strži a vybuduje se podchod. Vyplývá to z dokumentu, který v pondělí schválili pražští radní.
DPP začal loni stavět novou linku metra D z Pankráce do Písnice. Jako první vzniká úsek z Pankráce na Olbrachtovu, který vyjde na 14,5 miliardy korun a jehož součástí je i nová stanice Pankrác s přestupem na linku C. Práce potrvají 90 měsíců, tedy asi sedm a půl roku. DPP vybral dodavatele pro druhý úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory, avšak proti výběru se ohradil jeden z uchazečů.
„Pečlivou koordinací více akcí do jednoho celku zkracujeme celkovou dobu omezení a uzavírek. Cílem je minimalizovat dopady na cestující MHD i řidiče,“ uvedl náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti).
Výstavba metra D běží už rok, k propojení Pankráce a Olbrachtovy zbývá 60 metrů |
Hlavním předmětem prací je podle dokumentu vyústění přestupního tunelu mezi linkami na nástupiště nynější stanice metra C, a to včetně úpravy a výměny pohyblivých schodů do vestibulu, a zároveň i výstupu do vestibulu před obchodním centrem Arkády Pankrác. Současně s tím chce DPP v nynější stanici zmodernizovat osvětlení, rozvody a podhledy. Opraví se rovněž veřejné WC, které je dlouhodobě mimo provoz.
Tramvajová a autobusová doprava
Soupravy metra budou stanicí projíždět a cestující budou muset využít tramvaj a autobusy. Město právě kvůli výluce nechalo již před několika lety prodloužit tramvajovou trať z Pražského povstání na Pankrác, kde končí úvratí. Současně s přestavbou stanice metra pak podle dokumentu plánuje prodloužení tramvají až před budovu České pošty na rohu ulic Budějovická a Na Strži.
50 let metra v Praze
Sledovat další díly na iDNES.tvStanici metra Pankrác C denně využije na 55 tisíc cestujících. Zprovozněna byla v roce 1974 pod tehdejším názvem Mládežnická v rámci stavby prvního úseku metra z Kačerova na Sokolovskou, dnešní Florenc.
Na stavbě 1. úseku metra D se již začalo s ražbami pravého staničního tunelu budoucí stanice Olbrachtova. Ražby stanice probíhají ze staveniště OL na rohu ulic Na Strži a Jeremenkova.
„Z druhé strany, ze staveniště VO-OL, pokračujeme s ražbami mezistaničního tunelu a technologického zázemí budoucí stanice Olbrachtova,“ sdělil na síti X dopravní podnik.