Samoobslužný skladovací systém Biketower | foto: Aleš Kubelka, MAFRA

Věže vyhlížejí cyklisty. Úschovny kol jsou často poloprázdné, autoři je hájí

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Tyčí se mnohdy poblíž nádraží a v průběhu dne by se ideálně měly plnit jízdními koly. Moderní úschovny kol rozeseté po středních Čechách mají různé ohlasy. Někteří tvrdí, že věže zůstávají nevyužité a zabírají místo, jiní je obhajují s tím, že oproti klasickým úschovnám kol vyjdou mnohem levněji.

„Chodím kolem se psem skoro každý den, ale ještě jsem neviděl, že by si tam někdo dával kolo. Přes skla je vidět, že ta horní patra jsou skoro prázdná. No nevím, jestli to tady k něčemu vůbec je,“ prohodí Poděbraďan Jiří Havel směrem k prosklené věži u tamního vlakového nádraží.

„Loni činily celkové náklady na provoz cyklověže 188 tisíc korun, přičemž z poplatků uživatelů jsme získali pouze 9 370 korun.“

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se