Úterý 28. ledna 2020, svátek má Otýlie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 28. ledna 2020 Otýlie

Diskuse k článku

Mariánský sloup uráží náboženské cítění, respektujme to, říká Stropnický

Debatu o návratu Mariánského sloupu na Staroměstské náměstí zažívá Praha od 90. let. Zatím poslední kolo rozdmýchalo na konci května odkrytí původních základů. V Rozstřelu o tomto tématu mluvili samotný autor repliky, sochař Petr Váňa, novinář Eugen Kukla a někdejší šéf zelených Matěj Stropnický.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R33u42d95o52l27f 60S18t77a90r13y 6438697198

Mne a nmoho jinych urazi prezident Zeman a premier Babis predevsim jejich proruskou politikou..

+1/0
29.6.2019 11:10

J87i10ř72í 93A69l30t80m95a57n 6823752236198

Jak to souvisí s mariánským sloupem?:-/

0/0
29.6.2019 21:55

R71u62d70o32l57f 84S51t96a69r50y 6698447428

Ta urazka. Mariansky sloup mne nemuze tak urazit jako tandem Zeman Babis. To je evropske podsveti.

+1/0
30.6.2019 12:57

J80a80r91o10s55l89a64v 63S80t95u86c77h27l94í51k 7296578292866

Domnívám se, že církevních staveb je v Praze už dost. Sloup na Staromáku tam rozhodně nechybí

0/0
27.6.2019 19:06

M80i63l89o84s29l15a60v 46S10e67d27l65á39č23e87k 6374804494671

Nač někam vracet sloup , když už si ho stejně nikdo ze současníků nepamatuje a i turisté neví že tam nějaký sloup vůbec byl.Každý má v paměti vtisknutou současnou podobu náměstí. U toho sloupu je vlastně problematická jen legenda proč byl vlastně postaven? Historicky a pravdivě na památku ubránění Prahy před Švédy. Postupem času byl vnímán českým obyvatelstvem , jako symbol habsburské poroby národa. Pokud ho tam vrátí , tak ho tam vrátí. Pokud ne ,tak se taky nic nestane. Jen aby někdo za sto let nechtěl vracet na česká náměstí sochy Stalina , Lenina a Gottwalda se stejnou argumentací , že tam dříve tyto pomníky stály a tedy na náměstí patří.

0/0
26.6.2019 14:01

K28a21r41e22l 84D83r52d36a 6154652937

Vlastně, Stropnický byl zastupitel Žižkova. Příhodný oponent obnovy sloupu.

Jak je to s homosexuálními pedofily v řadách českých katolíků? Zatímco se Katolická církev po celém světě potápí pod tlakem nechutných kauz zneužívání dětí, v Česku nic takového neexistuje. I katolické Polsko disponuje přehlídkou desítek kauz a české farnosti jsou přitom plné polských kněžích. Přesto Duka, pevný jak balvan, udělá ostudu do mezinárodního bulváru a před celým světem shodí Františka a jeho týdenní snahu o obrodu Katolické církve. Pánové Duka a Gauner stále v pevných pozicích jak Gustav Husák. Jak jinak může Bůh sdělit, že se mu česká církev nezdá, než poslat do jejího čela "Graubnera"?

Lynč homosexuálů a jejich upalování na hranicích je samozřejmě příhodné. Za pohromou Katolické církve stojí nejspíš pedofilní homosexuálové z řad duchovních. Ukažme si na ně! A bude to stačit? Ono nejde o nemocné chudáky, co zneužijí děti. Ono jde o Duky Gaunery, co vše zametou pod koberec. Fakt nemají čeští katolíci nic jiného na práci, než je obnova sloupu a prezentace jejich "neposkvrněné" víry?

Když tady tak hezky "po katolicku" tepeme xenofobně Stropnického, bude to k sebereflexi vůči homosexuálům stačit? Co vím, František má recept, pusťme s klidem pedofily k dětem, ale nastavme kontrolu, aby se z případných excesů nestaly Gaunerské utajené letité kauzy. Patrně je to cesta jak akceptovat homosexualitu obecně. Pozornost na místě a stejná pravidla pro všechny.

Obnova sloupu by byl parádní symbolický počin při oslavě vydařené obrody k moderní osvícené české Katolické církvi. (Samozřejmě myšleno sloupu bez názorného vraždění Čechů.) Ale mezi českými katolíky nedošlo ještě ani na pěrestrojku. Pouze se chce, aby teď všichni uhnuli před dalšími zkostnatělými požadavky ÚV dukovsko-gaunerovské party (dirigované Schwarzenbergy).

Když budu hledat, najdu hromadu úkolů pro české katolíky, že jim na nějaký sloup hezkých pár let nezbude ani trocha pomyšlení. ;-)

0/0
26.6.2019 8:32

J77a82n 69J15u54r56n60í75č40e62k 7557320464974

Dost to znevěrohodňuje Hlavní město Praha (tedy instituci) jako partnera.

Je to, jako bych si objednal výměnu oken a pak pracovníky té firmy nepustil do baráku. Jak bych asi dopadl?

+1/−1
25.6.2019 20:23

K51a82r97e49l 46D55r83d10a 6454872737

No, Stropnický Váňu usvědčil, že v tomto lže. Tady poletují samé účelové katolické pohádky. Platí z toho jen polovina a nikdo neví která.

Ten sloup si připravuje spolek pro obnovu sloupu a ne Praha. Sochal se 15 let před tím, než primátor Svoboda začal prosazovat obnovu. A sochá se i nyní. Nikdy nebyla žádná objednávka Prahy.

Podle toho, co se schválilo v březnu 2013, má proběhnout prezentace veřejnosti, archeologický průzkum, revitalizace náměstí a Praha má vypsat soutěž na sloup. Jenže Svoboda dík tomu, že se katolická TOP 09 spojila s komunisty a socdemáky, padl v květnu 2013. Navíc byl vzápětí odsouzen za OpenCard.

O jakou veřejnou soutěž by asi šlo, pokud je dopředu jasné, že ji má vyhrát Váňa? To jako obnovitelé sloupu otevřeně lžou a otevřeně prezentují protekci při veřejných zakázkách? Ani se nedivím, že byl Svoboda s takovým přístup za veřejné zakázky odsouzen.

Dle Svobody mělo jít o ukázku tolerance. Maličkost, protestantům vadí doplňující sochy "vraždění démonů" - neboli protestantů na podstavci, což ze sloupu dělá symbol naprosté netolerance. Váňa tyhle vraždící akční scény vysochané nemá. Teď se jede salámová metoda. Nejprve čistý sloup a Pannu Marii. Vraždění Čechů a protestantů se dodá na sloup až ho tolerantně česká veřejnost schválí. ;-)

0/−3
25.6.2019 21:52

K94a79r47e57l 24N49o66v68o27t96n22y 1204825614222

Jsem pro sloup, ale pouze za předpokladu, že tam pan Váňa vytesá na vhodné místo tři korunky, nebo alespoň instaluje stožár na Švédskou vlajku. Jinak to bude politicky nevyvážené, což by EU nemusela skousnout;-D!!

0/0
25.6.2019 17:32

K96a27r93e45l 80D23r88d39a 6864442157

Váňa se mi moc líbí. Na závěr má jasné řešení. Pokud sloup obnovovat, tak s vědomím celého příběhu o kterém se diskutuje. (Což ale zahrnuje vznik Československa i Bílou Horu... Ne nějaké Švédy.)

Ten jeho kolega aktivista v debatě je problém. Katolické lži. Naprosto neakceptovatelný postoj nepřátelských katolíků. Smířlivost lze tedy najít jen při odmítnutí katolických nenávistných kritik české ideologie, která se proti Katolické církvi tradičně dost razantně vymezuje.

Asi je to úkol pro historiky, pro nějakého Pekaře, kdy sice můžeme Palackého s Jiráskem revidovat, ale nesmí to mít katolicko-německých nádech o neschopných Češích, kterým musí vládnout Němec a Vatikán. Na tom prostě Českou republiku nepostavíte, to je jen druhý Mnichov.

0/0
25.6.2019 7:17

K80a31r64e57l 89D18r74d35a 6174972467

Jak si pedofilní komunisté a StBáci obnovili mariánský sloup v rudé Ostravě a zachránili katolickou Moravu pro Katolickou církev. Neskutečné. Dává se za vzor Ostrava, kde se podobný sloup obnovil v roce 1992. (Odstraněn byl v 50. letech při rekonstrukci náměstí pod taktovkou komunistických požadavků.)

Česká republika má dva přední obdobné katolické posty primase českého v Praze a metropolitu moravského v Olomouci. Duku a Gaunera. (Váže se k tomu letitá historie, kdy katolická Morava pravidelně bodla kudlu do zad husitských Čech.)

Olomoucký arcibiskup Matocha byl uveden do úřadu v březnu 1948! Poslední svobodný pokus katolíků o odpor proti rudému režimu. Následně byl v 50. letech internován a umírá 1961.

Komunisté si prosadili za jeho nástupce kolaboranta a agenta StB Vranu. Vatikán s tím nesouhlasil a odmítl ho jmenovat arcibiskupem. Olomouc a Morava tak neměla do sametu právoplatnou hlavu Katolické církve.

Vrana umírá 1987 a na jeho místo nastupuje Mons. Vaňák, v roce 1989 jmenován arcibiskupem. Usiluje o obnovu Katolické církve na Moravě. Umírá 1991. V roce 1992 Ostrava obnovuje mariánský sloup.

V roce 1992 nastupuje současný arcibiskup moravský Mons. Gauner, který je napadán za ochranu pedofilních kněží a církevních agentů StB. Nejvyšší post z někdejších agentů StB zastává v Katolické církvi biskup Lobkowicz. (Je s ním spojeno pár kauz o marnou očistu církve.) V roce 1996 se z olomoucké arcidiecéze vyčleňuje diecéze ostravsko-opavská s ostravským biskupem Lobkowiczem.

A tak má spokojená rudá Ostrava za biskupa agenta StB s požehnáním Gaunera i obnovený překrásný mariánský sloup. Aby toho nebylo málo, na arcibiskupství u Gaunera někdy kolem roku 1996 vzniká spolek na obnovu mariánského sloupu v Praze. Mezitím lítá moravský arcibiskup k soudu, kde je souzena za privatizační rozkrádačky.

A tahle parta "svatých katolíků" dorazila konečně na Staroměstské náměstí. ;-D

0/0
25.6.2019 6:58

K36a73r93e38l 34D34r86d68a 6314842527

"Historické památky". Katolíkům se v Ostravě v roce 1992 podařilo symbolicky otočit Pannu Marii zády k radnici. Hezká symbolika, pokud by ta radnice byla rudá. (V Ostravě nejspíš je dodnes.) V demokracii mi to přijde, že Panna Marie stojí zády k posametové České republice. Což by se u agentů StB dalo vykládat, že na nějaké bratření s pražskou kavárnou a havlisty máme v rudé Ostravě rychle zapomenout.

Těžko to pochopit přesně. Rv;-D

0/0
25.6.2019 7:07

P29e61t47r 28C32e97r44n18y 6447413769916

Pane, Vy byste se mel lecit. Timhle (myslim vsechny ty Vase komentare) v prvni rade nicite sam sebe. Tolik nenavisti se vidi malokdy.

+2/−1
25.6.2019 7:08

K83a18r77e18l 32D85r13d83a 6244852327

Máte pocit, že je v pořádku nechat pedofily a StBáky obnovovat duchovní život v Česku? Neměla by se jít léčit v prvé řadě "česká" Katolická církev s celým tímhle nenávistným a zlým cirkusem?

0/0
25.6.2019 7:24

K32a64r20e56l 35D30r17d11a 6904852297

Přijde mi dost neskutečné, když popisují jak se Tomášek nesnášel s Vranou. Když nemůže katolická Morava bodnout kudlu do zad českým neznabohům, tak se přižene komunistická Morava a bodne kudlu do zad katolickým Čechům. Umí Morava i něco jiného, než jen Českým zemím a především Praze soustavně škodit? ;-D

0/0
25.6.2019 7:46

D83a46n35i91e73l 65A89d74a31m 2547510641263

Koho reprezentuje Stropnický? Možná že ani celou 4% menšinu.

0/0
25.6.2019 6:08
Foto

T29o12m47á83š 84A17n98d29e95r95l36e 2702951764367

Hmm, takže už máme dostavěný vnitřní okruh? Už jsou spravené všechny mosty a tankodromy, co máme místo silnic? Městské části i s magošem už nás přestaly okrádat modrými zónami a cpát ty peníze spřízněným firmám za hlasitého křiku, že oni ty zóny nechtěli? Už jezdí metro D? Už vede železnice na letiště? A pokud ne, tak aspoň metro? Už vede tramvaj do Bohnic? Na Dědinu? Už stojí Trojská lávka, kterou nechali spadnout i s lidmi? Už přestali památkáři terorizovat stavebníky totálními nesmysly? Už Praha navrhla zjednodušení stavební legislativy, abychom si polepšili aspoň na úroveň Kamerunu (ano, Praha může navrhovat zákony)? Už je zrekonstruován Průmyslový palác, co před 11 lety částečně vyhořel? Už je postaveno křídlo Staroměstské radnice, které vyhořelo koncem války a bylo z větší části strženo?

Ne?

Tak proč se tady prioritně zabýváme tak zcela nepodstatnou, marginální záležitostí, jako je Mariánský sloup?

+3/−1
25.6.2019 0:02

P17e53t54r 56K18l47o81s 3852439654951

... a kdo že to je stropnický ... ?!

;-D;-D;-D

+1/0
24.6.2019 23:35

J37a61k68u43b 67K16o44s 3186192510454

Stropnický - ty hlavně respektuj vydané stavební povolení. Na akademické diskuse byl čas před jeho vydáním. Teď je čas ctít zákon. Dívím se, že někdo kdo si hraje na pana křišťálově-transparentního, tohle neví.

+3/0
24.6.2019 23:25

J10a11n 70H89r33a56d 6740391240

Ať ho postaví někde jinde, tam se nehodí. Dejte tam vodu a zeleň.

0/0
24.6.2019 23:09

M46i58c46h30a73l 46S14e82d39m85í45k 3509555326471

Mariánský sloup? Za první nevím, co to je, a za druhé mne to uráží! ;-D

+1/0
24.6.2019 22:19

P65a61v89e60l 28J61e53ř40á36b15e81k 7641332604717

Je to tam napsané - byl to památník na úspěšnou obranu Prahy před Švédy.

A mám za to, že obyvatelé Prahy se tenkrát hodně obětovali, aby Švédové Prahu zcela nedobili. Jenže se z toho potom udělal náboženský problém.

A že si tam do televize pozvali mladého Stropnického, tak to je ten pravý kdo má co vykládat veřejnosti.

0/−2
25.6.2019 0:39

K51a70r95e17l 59D17r86d32a 6384842757

Stropnický má samozřejmě pravdu. Vzniká tady nebezpečný precedent. Jak bude povolena demonstrace a propagace katolické víry, obdobně pak stát musí povolit propagaci všech náboženství, co se přihlásí. (Mešitu na Můstku, půlměsíc nad staroměstským orlojem, burky ve státních úřadech... apod.)

Proto je v EU je prosazována sekularizace a nejvyšší soudy zakazují veřejnou prezentaci jakýchkoliv projevů víry, co by mohly urážet kohokoliv dalšího. Týká se to i křesťanů, jejich křížů a soch.

Pokud jde o památky, hrají zde roli památkáři a tradice. Obnova sloupu je takový pokus za pět minut dvanáct účelově tvrdit, že nejde o nové dílo, které potřebuje všemožné schvalování ohledně dotčených lidských práv, ale o obnovu původní památky. Až na to, že jde o zcela novou sochu bez historické hodnoty.

Jde jen účelová tvrzení a obcházení zákonů a zájmů celé společnosti některými katolíky. Je to nebezpečné z hlediska toho, jak se pak budeme bránit dalším podobným projevům, třeba islámského státu?

+3/−3
24.6.2019 21:04

K58a71r68e95l 23D61r45d19a 6104712377

To je neskutečné. Katolíci nečtou Písmo a plně důvěřují výkladu svého okultního mistra faráře. Z diskuse je vidno, že nečtou ani žádné jiné knihy a znalosti si i v 21. století předávají ústní tradicí, kterou mají za úkol neustále upravovat k obrazu nejvyššího zájmu Katolické církve. Tomu říkám víra. ;-)))

Československo začínalo obrazoboreckou vlnou. Vedle protičeského mariánského sloupu si posvítilo na kult protičeského Jana Nepomuckého a také si prošlo kauzou "odstraňování křížů z čs. škol". Dík tomu padlo mnoho soch Jana Nepomuckého. Často prostě do škarpy. Neb dle českých obrozenců, to byl falešný německý svatý, který měl mezi Čechy vymýtit uctívání Mistra Jana Husa.

Katolíci běsnili, zatímco po obcích objížděli čeští nacionalisté a aktivisté a žádali, aby na návsích a náměstích nestáli protičeští Johánkové, ale pomníky padlým z první světové války zdobené českým lvem. Ty pomníky byly dokonce typizované a vyráběly se sériově. Johánek na návsi byl symbolem, že jde o vlastizrádnou zpátečnickou obec, co nechce mít s Československem nic moc společného, nejspíš o obec plnou českých Němců.

Bylo to velmi sofistikované obrazoborectví. S razítky a objednanými dělníky. Faráři se odvolávali na ministerstva. Docela peklo budovat stát s církví kladoucí tvrdý odpor.

+1/−1
24.6.2019 20:25

K23a85r83e20l 52D63r64d50a 6844412407

Ten dav ze Staromáku chtěl shodit Johánka z Karlova mostu. Katolíci mají legendu, že chtěli zničit sochy všechny. A jen tak mimochodem, výzdoba Karlova mostu je až novodobým dílem z 19. století. Před tím byl most holý. To kdyby někdo řešil "památky".

0/0
24.6.2019 20:29

K67a88r38e90l 48K44o25c36o76u23r11e56k 6910568276735

Takže Braun či Brokoffové či Jäckel zřejmě pracovali v 19. století?

0/0
25.6.2019 9:02

K69a72r64e61l 33D58r65d86a 6854632957

Máte pravdu, pardon. Píšu to z hlavy. Soudím podle obrázků z muzea. Nemám si to jak ověřit.

První ozdobnou sochou byl 1683 Jan Nepomucký. Jeho kult se teprve rodil a socha napomohla k šíření kultu a jako vzor pro stovky podobných soch, které později vznikly.

Výzdoba sochami pak proběhla 1707-1714. V 19. století došlo jen na modernizaci výzdoby.

Aneb, v době kdy se tady proháněli protestanté i v době Bílé Hory a třicetileté války, byl most bez výzdoby.

0/0
25.6.2019 13:04

R51u46d46o95l54f 18S69t42r77n57a77d 9452182414852

Mě uráží homosexuální orientace pana Stropnického a bráním mu snad v ní?

+1/0
24.6.2019 19:53

K70a79r30e39l 65D45r82d89a 6104872617

Na Staroměstském náměstí (50 m za rohem, asi jako Týnský chrám) byl k mání po sametu kostel, kde kázal "kacíř" Mistr Jan Hus. Koupili ho podnikavci z Moravy a prodali ruské mafii. Dobří katolíci z Olomouce potírají kacíře v Praze.

Rusové zde udělali hudební klub. Je plno videí na YT. Polonahé tanečnice, drogy, turisté. Club kostel.

Magistrát řešil, že majitelé potřebovali pro své dívky bordel a přišlo jim příhodné šoupnout pár pokojíků pod střechu kostela Mistra Jana Husa.

Teprve pak se řešilo, že je to v kostele kapku nevhodné. Dnes by tady měla být nejspíš ruská galerie.

Se divím, že takové pěkné snažení "pro víru" katolíkům na Staromáku ještě nestačilo a musí znovu pokoušet štěstí? ;-)))

0/0
24.6.2019 19:40

K82a74r80e12l 73D93r95d96a 6784392327

Stavební povolení vydal primátor Svoboda (ODS), když dělal puč proti Bémově ODS s podporou Schwarzenbergovy TOP 09 a s Hudečkem (TOP 09, Olomouc) po boku. Následně byl stejným pučem TOP 09 odstřelen Svoboda a primátorem se stává pučista Hudeček.

Obnovu sloupu si vymysleli katolíci v Olomouci, u arcibiskupa Mons. Gaunera. Hudeček byl nejspíš osobně aktivista za obnovu sloupu.

Pražanů se nikdo neptal. Jakou hodnotu má takové povolení, kdy si Svoboda uplácel milostmi u Schwarzenberga jisté koryto?

Ve stejnou dobu se schválily stejným způsobem církevní restituce. Opět TOP 09 u moci.

A tady perlička. Pomník Mistra Jana Husa je na náměstí proto, že Schwarzenberg prohlásil ve sněmovně, že se hrdě hlásí k rodu hubitelů husitů (myšleno mladočechů). Fašista Schwarzemberg popřál zakladatelům Československa a Čechům horujícím pro husity brzké povraždění. Husův pomník tady vznikl na odpor proti Schwarzenbergovi, protičeské šlechtě a Katolické církvi. Katolíci smečovali Mnichovem a zařídili likvidaci "omylu" Československo po 20 letech po jeho vzniku.

Obnovovat tady přesně tento katolický sloup je šílenství, pokud již není hlavním městem katolického protektorátu Česká republika Vídeň nebo Mnichov. ;-)))

+2/−1
24.6.2019 19:26

M15i40c24h24a98l 48S37l60a40v77í89č52e38k 1359308492809

Měl byste se léčit. Z bludů a chorobné nenávisti.

+4/−2
24.6.2019 19:31

K15a50r57e84l 23D79r37d67a 6674822607

Katoličtí nenávistní bludaři mě napadají z bludů a nenávisti? Hezky to dokumentuje jak katolíci jednají. Když někoho zabijí, je pět minut na to z toho mrtvého vrah a agresor. Jakýkoliv náznak katolického zločinu navždy mizí. ;-)

+1/0
24.6.2019 19:44

M79i66c77h19a80l 39S65l15a39v26í17č32e59k 1329978182539

Jakým zázračným myšlenkovým pochodem jste přišel na to, že jsem katolický nenávistný bludař? Opravdu byste měl vyhledat psychiatra, pro své vlastní dobro.

+1/0
24.6.2019 20:11

M48i59l61a92n 88L55a49š92ť26o52v77k72a 8552414473688

Doporučuji Bohnice nebo Beřkovice, tam vás dají dohromady!

0/0
26.6.2019 9:36

M70a81r31t95i60n 85R33o94s14o42l 4580543282591

Je to památník poražení švédů. Proti jeho obnově mohou být snad jedině švédové.

0/−1
24.6.2019 18:47

K76a68r40e76l 15D74r92d15a 6404722617

To je ale katolická účelová lež, aby Češi zapomněli na svoji vlast a vlastní důstojnost při páchání vlastizrady obnovou především protičeského sloupu.

+1/0
24.6.2019 19:07

J66a13r66o20s72l91a57v 46H49o38r35á46k 4314301523550

Náboženství bych do toho netahal. Mně přijde podstatnější, že ten sloup se stal jedním ze symbolů pádu monarchie a obnovy naší samostatnosti. A byť třeba šlo o vandalismus, měl být obnoven už za první republiky, pokud ta obnova v očích tehdejších lidí neznamenala nic víc než pouhou nápravu škody na památce. Ale oni by tehdy nejspíš i mnozí ti, které by předtím ani nenapadlo ten sloup bourat, byli proti jeho obnově, protože ten jeho pád byl už zkrátka symbolicky spojen s koncem monarchie. A já bych u toho zůstal. Ať na tom místě vsadí do dlažby pamětní desku na upomínku toho sloupu i jeho nešťastného konce a nechají to ležet.

+2/0
24.6.2019 17:40

M29i44c43h36a88l 26S57l21a10v66í79č48e41k 1379968302639

Souhlasím s vámi v tom, že tahat víru do obnovy historické památky je nesmysl.

Něco jiného ho je pouhý vandalismus a psychologie davu, ještě nenasyceného ničením. A na Staromáku nebylo co zničit. Radnice byla přece "naše", Týn moc veliký (navíc v té době byli věřící majoritou), tak to odnesl sloup, který se navíc dá snadno zničit. (Tady bych nechtěl zabíhat do teorie, že všechny tyto stavby jsou od pravěku vlastně falickým symbolem a jeho zničení je symbolickou kastrací toho, kdo jej vztyčil. :-) ) Prostě dav zničil něco, co se zničit nemělo, ale aby to nevyznělo blbě, udělal se z toho symbol. A tady je jádro pudla, jak se nevyplácí lhát. Republika byla mladá a demokratická, takže strany ucházející se o parlament, musely mít skutečný program a osobnosti, které jeho plnění zaručí. A k tomu jsou zapotřebí hlasy voličů. A teď nešlo říci, že něco zničil dav vandalů. A totéž platí pro to, že sloup nebyl obnoven. Jednoduše to nebylo politicky únosné.

Co se týče obnovy a rekonstrukce památek, tady mám jiný názor. Cedule s nápisem "Zde stály Lidice", ta je v pořádku. Ale odmítám ceduli "Zde stál tento hrad, kostel etc". To dle mého názoru v pořádku není.

+1/0
24.6.2019 18:57

K92a93r75e59l 13D55r94d18a 6264912237

Lžete nesmysly. Uctila se ten den porážka na Bílé Hoře, 300 let temna a sloup sletěl naprosto vědomě jako symbol českého útlaku.

+1/0
24.6.2019 19:10

M54i47c87h31a84l 40S58l77a51v56í14č54e13k 1989408342599

Pane Drda, vy jste u toho byl?? Neobviňujte jiné ze lži, když o historii máte znalosti zřejmě z Rudého práva. A jen tak mezi námi, porážka se neuctívá, nad tou lze tak maximálně truchlit. Jinak, stavovské povstání byl v podstatě vzpourou české šlechty proti vládnoucímu králi. Račte si vyhledat příslušné historické prameny. Přeji příjemné čtení a je to na dlouho.

0/0
24.6.2019 19:29

K30a49r29e73l 42D52r54d70a 6484982347

Opět lžete. Jsou to známé skutečnosti ze dne, kdy byl sloup shozen. Nastudujte si to a teprve pak tady vymýšlejte bludy o rozvášněném davu.

Jinak, když sloup sletěl, ještě se v Praze nevědělo, zda Československo vzniklo, ale Mons. Šrámek napochodoval do sněmovny a vyhrožoval, že pokud čeští národovci nezklidní své hormony, tak katolíci rozpoutají občanskou válku.

Dík tomu máme v provolání ke vzniku republiky varování před lynčováním a vražděním vlastizrádných katolíků. ;-) Československá "kaňka" na kráse. ;-)))

+1/0
24.6.2019 19:53

M35i26c44h75a70l 19S32l77a80v49í88č63e84k 1499258182889

Zdá se, že nic jiného než obviňovat oponenta ze lži neumíte. A vylévat si svou nenávist. Jiný argument nemáte.

Zkuste si třeba něco najít a přečíst. Pro začátek vás strejda GOOGLE bohatě navede.

0/0
24.6.2019 20:25

K94a45r34e52l 34D55r88d52a 6584692987

Zatím tady neznalosti všeho druhu předvádíte jen Vy. Tak své rady uplatněte hlavně doma.

+1/0
24.6.2019 20:31

K75a49r32e60l 15D41r42d75a 6844932327

Je to především náboženský pomník sloužící k uctívání Panny Marie. Jak do toho nechcete tahat náboženství?

Takové uctívání je spojeno především s Katolickou církví. Protestanté ho zásadně odmítají jako těžký hřích. Obnovou sloupu vyjadřují katolíci, že Praha je jejich, katolická. Protestanté jsou křesťané druhé kategorie, lze si do nich kdykoliv kopnout.

+2/0
24.6.2019 19:14

M34i27c89h45a95l 44S98l13a64v53í57č19e45k 1949748772469

Žvaníte, Praha je plná historických památek, včetně katolických chrámů.

Na nejvýznačnějších pozicích, spojených s historií českého státu, stojí katolické chrámy. Bazilika sv. Jiří a chrám sv. Víta na Hradčanech, bazilika sv. Petra a Pavla na Vyšehradě. Daleko starších, než datum bitvy na Bílé hoře.

Rotunda sv. Klíče, Karlov atd. atd. A všechny katolické.

A o protestantech tady vůbec nebyla řeč!

+1/−1
24.6.2019 19:48

K73a85r15e70l 42D82r55d30a 6444562307

300 let temna. Jiná než katolická víra tady neexistovala. I prasečí chlívek za farou je dnes katolická památka. Žvaníte nesmysly.

Katolická výzdoba je vynález jezuitů. Je to reklama na katolickou církev pro prostý negramotný lid a pro hlupáčky, kteří to berou. S křesťanstvím to nemá mnoho společného. Písmo zapovídá uctívat kohokoliv dalšího, než Boha, a ještě by neměl být zobrazován. Katolíci mají sochy stovek svatých na každém rohu. Asi uctívají Satana.

Proto město, kde vládli katolíci, je plné mohutné náboženské výzdoby.

+2/0
24.6.2019 20:01

M19i64c31h85a63l 76S54l88a56v88í55č84e86k 1159228892409

S vámi nemá cenu diskutovat, jste na mentální úrovni islámských fundamentalistů.

Akorát nesmyslně blábolíte a nemáte jediný konkrétní argument. Na řadu mých konkrétních otázek jste nebyl schopen ani jednou konkrétně odpovědět.

Tímto považuji naši diskusi za uzavřenou.

+1/−1
24.6.2019 20:33

K53a56r81e67l 67D56r70d23a 6604492787

Výborně. Ušetřený čas věnujte potřebnému samostudiu.

0/0
24.6.2019 21:07

P96e55t87r 74Š35i44m81e78k 2889797646568

jejich starosti bych chtěl mít. Nechat to tak, jak to je. Škoda peněz.

+4/−1
24.6.2019 16:49

A48n84n32a 60K86i80r91š80o12v38á 9976470755883

Mě urážej ty nemožný řeči pana Stropnického :-P

+7/−3
24.6.2019 16:41

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

Premium

Léčil jsem lidi homeopatií. Pak jsem zjistil, že funguje jinak, než mi říkali

Homeopatie je přes dvě stě let stará medicína. Znamená to, že patří do starého železa, nebo má stále co nabídnout?...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Najdete na iDNES.cz