Rozstřel
Sledovat další díly na iDNES.tvZahájení provozu se pak plánuje na přelom roku 2027 a 2028.
Na jednotlivé stanice bude probíhat výtvarná soutěž, ale na stanici náměstí Bratří Synků bude i architektonická soutěž.
Stavbu trasy doposud blokovaly spory majitelů pozemků s městem, které se již částečně vyjasnily.
Nic by nemělo bránit stavbě první etapy z Pankráce do Nových Dvorů, v této trase se Praha již s vlastníky pozemků domluvila, ale druhý úsek, který zahrnuje stanice Libuš, Písnice a Depo Písnice, zatím vyřešen není.
Dopravu v Praze komplikuje také špatný stav mostů. Ty jsou v posledních několika měsících pod drobnohledem Technické správy komunikací.
Blíží se oprava Libeňského mostu
Zatím například není jasné, jaká rekonstrukce čeká Libeňský most, za jehož záchranu před svým zvolením radním Adam Scheinherr (Praha Sobě) usiloval.
„Stále probíhá studie Kloknerova ústavu, která by měla být do konce měsíce hotová a rada následně rozhodne o způsobu rekonstrukce. Zároveň probíhá soutěž na dokumentaci pro zesílení základů a pilířů mostu,“ řekl v Rozstřelu Scheinherr.
Na konci roku začnou podle Scheinherra práce na základech mostu a v příštím roce bude zahájena samotná rekonstrukce, která kompletně most uzavře až na dva roky
Silničáři posledních několik měsíců zkoumají stav mostu u stanice metra C Vltavská, most Legií a Palackého. Ty podle Scheinherra nejsou v tak špatném stavu, jako Hlávkův a Libeňský most.
Největší komplikace lze očekávat od omezení dopravy na Barrandovském mostě. Jeho stav se začne zkoumat v průběhu dubna.
„V příštím roce by měla proběhnout větší část rekonstrukce. Bohužel i přes velké komplikace musí projít rekonstrukcí, ale mohu řidiče ujistit, že nebude nikdy uzavřen celý. Vždy budou zachovány dva jízdní pruhy,“ řekl Scheinherr.
Nedaleko Barrandovského mostu by měl za několik let vyrůst další důležitý dopravní uzel. Dvorecký most ale bude podle Scheinherra určen jen pro městskou hromadnou dopravu, cyklisty a chodce.
„Úspěšně již proběhla architektonická soutěž. Stavba by měla být zahájena v roce 2021 a potrvá až čtyři roky,“ uvedl.
Velikonoční výluka metra
Podle Scheinherra dopravu v centru Prahy neomezí žádné větší rekonstrukce, kromě těch, co už probíhají. Silničáři už nyní pracují na silnici Českobrodská a na Štěrboholské radiále, kde práce podle plánu potrvají do srpna.
K rekonstrukci tramvajové tratě ve Vinohradské se v červnu připojí i trať v Nádražní ulici. Plánované jsou i výluky metra.
„O velikonočních prázdninách bude výluka metra mezi Pražského povstání a Budějovickou, na kterou naváže další výluka na podzim mezi Vyšehradem a Pražského povstání,“ dodal k dopravním omezením v metropoli radní pro dopravu Adam Scheinherr.