„Praha přišla o peníze nejen kvůli koronavirové krizi, ale hlavně kvůli daňovému balíčku, který z kasy odsaje dvě miliardy korun každý rok. Chceme proto šetřit na provozních nákladech a s tím se pojí to, že chceme optimalizovat počet pracovníků magistrátu,“ sdělil primátor Prahy Zdeněk Hřib (Piráti).
Propouštění bude postupné, nakonec se dotkne až deseti procent současných zaměstnanců. Do konce letošního roku to bude sedm procent napříč všemi magistrátními odbory. Do konce roku 2022 pak výpověď dostanou další tři procenta lidí v důsledku digitalizace úřadu.
Magistrát by tak měl ušetřit okolo 180 milionů korun ročně. Podle Hřiba se žádné další organizační změny v důsledku propouštění nechystají.
Ředitelé a ředitelky jednotlivých odborů magistrátu letos v únoru a březnu zpracovali a odevzdali audity svých odborů, v němž měli za úkol tzv. racionalizovat počet míst. V dubnu s nimi tyto materiály projednalo vedení magistrátu, píše se v dokumentu.
Primátor Hřib ČTK v květnu řekl, že se zeštíhlením úřadu má být spojeno zlepšení vnitřních procesů, které zjednoduší vykonávání běžných agend s pomocí digitalizace. Ve vztahu k občanům pak má napomoci například loni spuštěný Portál Pražana, prostřednictvím kterého mohou lidé v Praze řešit postupně se rozšiřující souhrn úkonů, kvůli kterým dosud museli na úřad.
Dokument schválený radou ještě projednají pražští zastupitelé.
Nyní platí třicetidenní lhůta, kdy jsou připravovány kroky ke zrušení pracovních míst a kdy je vše projednáváno s odbory. Po uplynutí lhůty začne úřad řešit konkrétní výpovědi s dotčenými zaměstnanci, a to z důvodu nadbytečnosti. Propouštěným zaměstnancům bude vyplaceno odstupné, které u některých dosáhne až sedminásobku platu.