A nejen oni. Pro chodce sice prostor na mostě je, ale po schodech musí všichni – maminky s kočárky, děti, senioři i handicapovaní.
Na ty všechny se zapomnělo, přestože tento most stavěl Středočeský kraj v roce 2001 a v letech 2017 až 2019 ho pak za nemalé peníze rekonstruoval. „V obou případech však kraj zapomněl, že po obou stranách mostu vedou frekventované cyklotrasy a most navíc spojuje dvě části města,“ říká krajský radní za oblast dopravy Petr Borecký.
Cyklostezka kolem Slezské Harty se protáhla, přibyly dva nové úseky![]() |
Situace se má však ještě letos změnit. Podle Josefa Holka z krajského úřadu byla zahájena výstavba nové lávky, která se stane součástí mostu Bohumila Hrabala. Konstrukčně bude jedna strana mostu rozšířena na šířku obousměrné cyklostezky.
Díky tomu se cyklisté přesunou ze silničního mostu ležícího na silnici II/272, po které denně projede zhruba 7 a půl tisíce aut, přičemž sedmina z nich jsou náklaďáky, na novou lávku.
Na obou březích budou na rozšířenou mostovku navazovat nájezdové, bezbariérové rampy. Hotovo má být do konce letošního roku. Řidiči však musejí v průběhu prací počítat s omezením, provoz na mostě bude svedený do jednoho pruhu.