„Podle našich informací došlo včera ve večerních hodinách během přiblížení jednoho letadla ke vzletové a přistávací dráze k narušení ochranné zóny dráhy. V důsledku toho bylo jiné letadlo řízením letového provozu nasměrováno na opakované přistání, což je standardní postup,“ potvrdil mluvčí pražského letiště Roman Pacvoň.
Na dráhu číslo 24 se v úterý po 22. hodině připletl letoun ATR 76 irského dopravce Air Contractor, který se chystal na odlet.
„Chybou pilota přejel stop příčku a narušil tak ochrannou zónu přistávací dráhy. Vzhledem k tomu nařídil řídící letového provozu letounu Boeing 737 letecké společnosti TNT, který se nacházelo na finále přistání na tuto dráhu, aby provedl go – around, tedy průlet,“ řekl mluvčí Řízení letového provozu České republiky Richard Klíma.
Oba stroje se nakonec podle Klímy vyhnuly v dostatečné vzdálenosti, piloti ani cestující nebyli v bezprostředním ohrožení.
To ale neznamená, že se tím nebudou zabývat úřady. Řízení letového provozu předalo hlášení o události Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod.
Takzvané „runway incursions“ nejsou podle Klímy ojedinělé, v loňském roce zaznamenali čtyři případy a o rok dříve bylo dokonce sedmnáct případů neoprávněného vstupu na dráhu.
Za menším počtem incidentů v roce 2020 je hlavně menší provoz kvůli koronaviru a omezení turismu. Letiště Václava Havla mělo minulý rok nejméně cestujících za 25 let.