„V současné době už je kompletně hotova spodní stavba všech pilířů, na obou březích se dokončují železobetonové opěry a dnes (úterý) dokončujeme montáž prvního mostního pole,“ popsal vedoucí oddělení dopravních staveb investičního odboru pražského magistrátu Petr Hankovec.
Celá ocelová konstrukce lávky bude dokončena na začátku srpna. „V tu chvíli už na ní bude dřevěná mostovka a zábradlí. Následně se bude do půlky srpna zavádět elektroinstalace,“ řekl Hankovec.
Poté se už budou dokončovat přístupové chodníky a cesty, které k lávce povedou. „Následně proběhnou dynamické testy a další zkoušení konstrukce. Chceme být hotovi na konci září, takže bychom v říjnu lávku otevírali.“
„Je to výsledek dlouhoměsíční práce. Usazení do čepů na pilířích byla hodinářská práce,“ popsal úterní stavbu vedoucí projektu Tomáš Záruba.
Začala stavba lávky v Troji, díky vyztužení unese i sanitku |
Nová lávka bude mít zcela jiný konstrukční systém. Ta původní, která se v roce 2017 zřítila, byla železobetonová, nyní je kompletně ocelová. Lávka je také usazena o 1,5 metru výše než byla dříve.
Práce na stavbě nové lávky přes Vltavu v Troji začaly loni na začátku listopadu.
Jiří Bažata z divize velkých projektů stavební firmy SMP CZ již dříve uvedl, že kvůli povodním bude možné u lávky sklopit zábradlí, aby na lávku nepůsobil velký tlak vody. Přes lávku budou moci jezdit sanitky.
Na místě, kde se lávka 2. prosince 2017 zřítila, zatím funguje přívoz. Jeho provoz ale často ovlivňuje stav vody, při větším proudu vody nemusí vyjet.