Diskuze

O osm korun víc za jednu cestu v MHD, zdražit mohou i jednorázové kupony

Příležitostní návštěvníci Prahy, turisté i obyvatelé bez časových kuponů si za jízdu v městské hromadné dopravě možná připlatí. Podražit by mohlo i jednorázové jízdné. Je to jeden z návrhů, o kterém jednají pražští radní.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KT

Praha přišla o 50% jízdného vybraného z turistů, tak chce shodnou částku arogantně a slepě vydolovat z Pražanů. Naprostá bezohlednost. Rv

Na mém pracovišti opustilo MHD asi 50% uživatelů. Jedno z opatření je práce na dvě směny a home office. Opět kleslo využití MHD na 50%. Celkem to v Praze udělá kolik cestujících? Podle mě klesla potřeba MHD možná o 2/3. Otázkou je, kolik uživatelů bude dál platit za 100% užívání MHD protože jinou možnost dle ceníků DPP nemáme? (Osobně jsem bez kuponu a dokud běží pandemie, o MHD neuvažuji.)

O tomto výpadku se nikde nemluví. Mohlo by to být dalších 30-40% z tržeb. Nemluví se ani o tom, že MHD poskytne služby jen pro 1/3 cestujících a bude obratem o poznání levnější.

Při stávajícím přístupu navrhovaná zdražení nic zásadního neřeší, jen odrazují a poslední váhající pošlo do aut. Na místě by přitom byla spíš silnější kampaň na nákup kuponu za "3650 Kč" "do šuplíku" a apel na solidaritu s MHD a Prahou.

0 0
možnosti
IJ

V jiných zemích není jejich MHD výdělečná, ale doplácí ze svých zisků vždy město - a i nás? Kam mizí zisky například z nájmů?

0 0
možnosti

Zdražit by mělo především roční jízdné - jednak je extrémně levné samo o sobě, a jednak ty miliardové sekery (není to jen výpadek související s covidem, ale každoroční černá díra za 15 a více mld) nespasí 8Kč na turistech.

Ropid si pak nemusí dělat promo a bát se jako že o cestující - i kdyby se jízdné zvedlo na dvojnásobek tak nikdo do auta nepřesedne - pořád by to bylo násobně levnější než jízda autem, takže toto uvažování opravdu nehrozí, navíc by to i tak bylo levnější než v přepočtu kdysi, kdy byla naopak míra zastoupení mhd v rámci populace vyšší než dnes ;-)

1 1
možnosti
KT

Měla by se hlavně najít jiná forma hrazení MHD. V okamžiku kovidu, je celé hrazení MHD rozhozené. Je logicky méně cestujících. Co tady Šubrt plkal před rokem, dnes absolutně neplatí a on si říká přitom to samé. Nějaké zdražení ročního kuponu koneckonců nic neřeší. Vše je jinak. Jsem proti zdražování. Teď bude třeba lidi přesvědčit k návratu do MHD.

Navíc, roky mám problém střídat auto a MHD. Roční kupón se vyplatí, jen když je intenzivně používán. Pokud srovnám cenu jízdenek a čistě benzínu, je pražská MHD neskutečně předražená a její cena je srovnatelná s komerční taxislužbou. Což je u dotované služby otřesné. Rv

Kupón 3650 Kč to poprvé částečně řešil. Paušální poplatek, který příliš řidiče nebolí, když zčásti propadne bez využití.

Pak, jde o moje peníze z rozpočtu Prahy na které nemohu dík nastaveným pravidlům dosáhnout tak, jako druzí. Je to tedy diskriminační zacházení s veřejnými prostředky. Zvýhodněni jsou uživatelé MHD proti ostatním Pražanům.

(Prapůvodně byla MHD komerční luxusní službou pro bohaté. Chudší populace si MHD nemohla dovolit a chodila pěšky. Dnes bohatší platí chudším jejich "zábavu" a "lenost". Komunismus v praxi. Bylo by dobré si to uvědomit a ne to prosazovat.)

Z důvodu ekologie a snižování aut, je dotovaná cena MHD v pořádku. Podle mě by měla být dotace vyšší. Mělo by se jako u zdravotnictví "zdarma" mluvit o principu solidarity. Měl by se najít jiný přístup k hrazení MHD.

0 0
možnosti
KT

Minule byly v souvislosti s krizí MHD vyvolanou kovidem navrženy stop stavy platů zaměstnanců pražské MHD. Odbory vyhlásily, že půjde MHD v Praze do stávky, pokus se platy nezvednou alespoň o inflaci. Pražská MHD se zdražuje, aby se mohly už tak vysoké platy dopraváků ještě zvednout. Krize nekrize. Snaha dopraváků pomoci vlastnímu podniku v krizi totální nula. A o tom si dovolí Scheinherr zcela vážně jednat. Jako hodit odpovědnost na krizovém řešení MHD na Pražany. Rv:-P

0 2
možnosti
DN

Jo jo, Hříbkova eko(nomická)logika .. Tržby klesají, tak zvýšíme ceny ...

0 0
možnosti
KT

Reklama jak jezdíme za 10 Kč denně. To ovšem platí jen pro někoho, kdo jede 365 dní v roce pražskou MHD na roční Lítačku.

Těch 10 Kč je dotovaných částkou z našich daní, tak jako ostatní jízdné. Pražan by měl mít právo dosáhnout na shodnou dotaci, ať jede jednou měsíčně či 20x měsíčně. Dokonce se bavme, že spravedlivé by bylo dávat každému shodnou částku. Tedy, varianta MHD neužívám, přijde mi každý měsíc 800 Kč od města na benzín. Jen tak by to bylo spravedlivé zacházení s daněmi Pražanů.

Odstupňované ceny kuponu a jednotlivých jízdenek jsou silně amorální. Nemáte možnost jezdit na jízdenky a honosit se, že jako Pražan jezdíte za 10 Kč denně, neb jedete spíš za šokujících 100 Kč denně.

Pražské jízdné je nastaveno silně amorálně. Jde o přerozdělení dotací z daní všech Pražanů určitým jednotlivcům, co jsou intenzivnějšími uživateli MHD. Dalo by se mluvit o veřejném zájmu a ekologii, což padá s kovidem. Zůstávají jen amorální ceny a snaha oškubat návštěvníky Prahy a občasné cestující ve prospěch "fandů MHD".

Pokud platí úvahy o potřebě zdražovat jízdné, jsme na cestě zcela zrušit dotace. Bavme se, že uživatel pražské MHD má dát ročně 15 - 20 tis. a neotravovat své spoluobčany o almužnu ve výši 12-16 tis. ročně. Spravedlivé řešení. (A k tomu zrušit jízdné pro rodiny zaměstnanců DPP zdarma. To je 30-40 tis. lidí, co si jezdí v Praze MHD zadarmo, když ji užívá asi 500 tis. lidí.)

1 4
možnosti
KT

21 mld. náklady na pražskou MHD. Z toho platy 10,5 mld.

Vedení společnosti si vyplatí ročně 34 mil. a jde o 12 lidí. K tomu představenstvo, co něco z toho dozoruje, asi Scheinherr osobně, bere 55,5 mil. Plat tak 2-3 mil. ročně na osobu z kapes Pražanů. Zaměstnanec města, co se chová jako "řádný hospodář".

Běžný zaměstnanec má 42 tis. hrubého. U DPP je 4300 řidičů, 3100 dělníků, 3500 lidí v kancelářích. Nejlepší platy mají lidé v kancelářích. A všichni jízdné pro celou rodinu zdarma. Vzdělání vesměs SŠ.

Co nejprve nechat tento podnik rozpustit jako předražený neefektivní moloch a pak se teprve bavit, zda si Pražané za svoje peníze nemohou dopřát efektivnější MHD? Rv

0 3
možnosti
KT

Opět totální joudoviny pod taktovkou Šubrta. Že mu na to nekompetentní vedení Prahy skáče? Udělejte v Praze MHD zdarma. To je třeba. jinak MHD nikdo jezdit nebude.

Od jara jsem do MHD nevstoupil. Propadly mi tak 2000,- na předplaceném jízdném. Kde o ně mohu žádat? Nyní kupon nemám a kupovat ho nehodlám. Nejsem blázen. Používat během pandemie MHD!

Když se sleva zaváděla, padla možnost jízdné přerušit. Pokud bude MHD v Praze opět dražší, mělo by být zavedeno klouzavé jízdné. Možnost aktivovat kupon jen v době, kdy jsem v Praze a MHD skutečně používám. Jinak DPP krade.

Jak vedení Prahy zavelí a Scheinherr to opapouškuje v TV, že se zdražuje, honem půjdu koupit kupón za starou cenu. Jen tak ze mě může Šubrt ještě vyrazit peníz na tento podvod pražských dopraváků.

Co raději sebrat Šubrtům těch jejich 50 tis. měsíčně? To je to nejdražší, co pražská MHD z Pražanů doluje. Na platy kancelářských povalečů. Už někdo vysvětlil, proč má DPP 4000 lidí v kancelářích s nejlepšími platy v celém DPP? Na co pražský bolševický dopravce se silnými 25 odbory potřebuje 4000 lidí v kancelářích se vzděláním ZŠ/SŠ?

Naše radnice ve stylu Sami sobě nám nově zdražila domovní daň na dvojnásobek. Za to nám pánové důrazně omezili služby. Jediná jistota, junioři z generace Pirátů neumí hospodařit. S pražskou MHD to samé. Zajistit fleky pro stávající neužitečné mazáky u DPP hrozící stávkou a terorem proti Pražanům a vyždímat Pražany. Otřes. Rv

1 3
možnosti
Foto

Já se Vám omlouvám, osobně z Vás žádné peníze nevyrazím. MHD stojí tolik, kolik schválí zvolená reprezentace. A z toho vyplyne částka, za kterou se objednají kilometry. Můj úkol je jediný, oznámit Vám, že se tolik škrtlo, či navýšilo... A nepříjemné věci bych Vám sděloval nerad.

Píšete o šílených cenách, ale roční jízdenka stála v roce 2000, před 20 lety, 3 800 Kč. A teď si vezměte, co se od té doby v MHD událo. Nové metro na Ládví, do Letňan, do Motola, nová tramvaj na Barrandov, do Radlic, na Podbabu, všechny nové vozy metra na linku C, všechny vozy pro linky A a B modernizované, roční počet objednaných kilometrů na území Prahy vzrostl ze 152 milionů na 207 milionů, počet řidičů vzrostl o třetinu, platy řidičů i všech okolo v depech a dílnách vzrostly trojnásobně, inflace a tedy i ceny pohonných hmot a elektřiny vzrostly za tu dobu průměrně o 60 %, vznikl elektronický odbavovací systém (ten tedy blbě, ale nakonec ho máme), spojů metra je o 50 % více, spojů tramvají i autobusů o 30 % více, polovina vozového parku tramvají je nová, polovina modernizovaná, kompletně obnovený je i vozový park autobusů, vlaků jezdí na území Prahy o 150 % více, přes 100 kilometrů tramvajových tratí prošlo kompletní obnovou, preference pro hromadnou dopravou se u tramvají zvýšila z nějakých 60 křižovatek na 220, u autobusů z 0 na téměř 200, v Praze i v celém okolí jsou v systému PID kompletně zaintegrovány vlaky, také drtivá většina dojíždějících autobusů z okolí, kde Praha na rozdíl od minulosti úseky těchto linek na území města dotuje, aby podíl automobilové dopravy na dojezdu snížila, a v tomto segmentu přibyly desetitisíce cestujících denně, také začaly modernizace stanic metra, výměny eskalátorů, kolem 25 stanic bylo vybaveno bezbariérovým přístupem, výtahy, modernizováno bylo přes 150 zastávek tramvají, řada z nich bezbariérově zpřístupněna....

To vše není samozřejmost, spíše jakoby si toho nikdo nevšiml. A roční jízdenka stojí 3 650 Kč...

2 1
možnosti
MM

Prazaci zase kvici,se podivejte kolik stoji MHD v jinych hlavnich mestech Evropy

2 4
možnosti
MR

Jsem prazan a podporuji to, ta karnacovska cena je masakr, rocni by mela stat dvojnasobek, podporuji i zdrazeni jednotlivych jizdenek, ty se take nezvysovali dlouho, dokonce 40,- je castka, ktero bych podporil...

3 3
možnosti
JS

Vážený pane Nováku a pane Pražáku, přesně tyto reakce jsem čekal. Tak aby bylo jasno - jsem Pražák a jako hlupák si připadám taky! Proč? Jen si vzpomeňte na ty hlášky z magistrátu - musíme dostat lidi do MHD aby jsme snížili počet aut v Praze , musíme dostat lidi do MHD aby jsme v Praze vyčistili vzduch a takto by jsme mohli pokračovat dále a dále ! Najednou jim došly prachy a na tvrdo přiznají že zdraží protože nemají peníze. Takže o co jim na magistrátu jde ? O lidi nebo o peníze ? Záchytná parkoviště nejsou , okruh není takže doprava bude čím dál tím horší (v Praze) takže co uděláme - zdražíme MHD!!

7 0
možnosti
MR

Neni to najednou, pokudse zajimate, tak to zlevneni a drzeni nizkych cen bylo kritizivano uz velmi dlouho...

Mj. v to auto vas stoji mnohme vice,... cas jsou totiz penize, a po Praze se da vlakem, metrem a tramvaji velmi slusne cestovat... ja nevim jak vy, ale moje hodina stani v kolonach a pri parkovani stoji skoro 1000,-, MHD jsem hodne casu usetril...

Mj., kazda silnice ve meste, ktera vznikne naopak privede vice aut do mesta situaci zhorsi, okruhy jsou potrebne, ale jejich stavba nesouvisi s MHD, resp. spise negativne, ubere podil cestujicich a zvysi zatizeni komunikaci ve meste... Auta jsou jako reka, cim vetsi jim udelate koryto (silnice) tim vice jich ve meste bude... podivejte na Londyn nebo Tokyo, ale i jina mesta, a uvidite, ze i omezeni aut. dopravy zpusobuje akorat remcani a jinak se lide dopravi jinak...

2 2
možnosti
  • Nejčtenější

Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  19.4 13:45

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy

20. dubna 2024  16:24

Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize

22. dubna 2024  17:50,  aktualizováno  21:05

Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr

18. dubna 2024  17:45,  aktualizováno  21:55

Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...

V době páry i pod vodou. Půlstoletí metra připomene výstava i řada akcí

24. dubna 2024  18:18

Návrhy podzemní dráhy v době páry, metro naplánované první republikou, to současné, ale i podzemka...

Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu

24. dubna 2024  16:28

Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...

V Černošicích spadlo do bazénku batole, skončilo podchlazené v nemocnici

24. dubna 2024  15:06

V Černošicích spadlo do zahradního bazénku 2,5leté dítě. Na místě zasahovali záchranáři, kteří jej...

V létě papírování, na konci roku může začít stavba. Nádraží Vyšehrad nahradí byty

24. dubna 2024  11:25

Desítky let chátrání končí. Nový majitel aktuálně představil „jízdní řád“ revitalizace pražského...