Pod petici za prodloužení linky 123 zpátky k metru se podepisují další a další lidé z oblasti Košíř v Praze 5. Dopisů na magistrát, organizátorovi dopravy a dalším úřadům prý přišly desítky. Senioři z osmé městské části se zase vydali osobně předvést potíže způsobené omezením provozu linky 152 - o víkendu totiž nejezdí, a senioři tak musí přestupovat.
Jaké změny chtějí radnice |
"Loni v září byla zkrácena původní trasa autobusu 123 ze Šmukýřky k metru Na Knížecí tak, že jede pouze ze Šmukýřky na Kavalírku. Pak je nutné přeběhnout na tramvaj. Maminky s kočárky a s dětmi, staří lidé s taškami s nákupem (na Kavalírce nic nenakoupí) - všichni se vyhrneme z autobusu na úzký chodník, na který se nevejdeme, a honem na tramvaj," popisuje Kateřina Adámková, která je autorkou petice za vrácení linky 123 do původní trasy.
Změny se však zřejmě nedočká. Organizátor dopravy, společnost Ropid, nezvažuje, že by trasu změnil. Autobus tu totiž jezdil souběžně s tramvajovou tratí.
Navíc se ukazuje, že městem slibované případné úpravy zářijových změn se na březen nechystají. Seznam novinek k datu 3. března je mizivě krátký. Vlastně se týká pouze dvou městských linek a pěti příměstských a na trasu mezi Závodištěm Chuchle a Na Hvězdárně vyjede nový midibus.
Případné úpravy metropolitní sítě se tak odsouvají na neurčito. Podle náměstka primátora pro dopravu Josefa Noska je v plánu případné úpravy zavést k některému z celostátních termínů změn v dopravě. Zmínil třeba letošní září.
"Vyhodnocení provozu je téměř hotové, pak začneme debatovat s městskými částmi a občanskými sdruženími. To nějakou chvíli potrvá, až po této diskusi bychom případně něco upravovali. Ale vidím to až tak na konec letních prázdnin," říká Nosek.
Praha tak nečekaně zvolila strategii "začít od konce". Dopravní odborníci z ČVUT již dříve podotýkali, že v jiných městech se diskutuje s širokou veřejností dlouho před zavedením tak zásadních změn, jaké metropoli potkaly loni v září.