Prioritní jsou pro nás okruh, metro i rychlodráha, říká Stuchlík

  11:01aktualizováno  11:46
Ve středu dopoledne představil kandidát ANO na pražského primátora Petr Stuchlík své řešení pro pražskou dopravu. Tématem tiskové konference byl Pražský okruh a zakrytí Spořilovské spojky.

„Doprava je největším problémem současné Prahy. Přicházíme do komunálních voleb s pěti věcmi, které by měly vyřešit dopravu v Praze - dostavba vnitřního okruhu, vnějšího Pražského okruhu, metrem D a sítě radiál a rychlé výstavby rychlodráhy na Kladno s odbočkou na letiště Václava Havla,“ řekl úvodem lídr kandidátky ANO Petr Stuchlík.

Fotogalerie

Podle něj Praha dokáže městský okruh postavit sama vlastními prostředky. I tak by rád Stuchlík spolupracoval s ministerstvem dopravy a ministrem Danem Ťokem. „Přišli jsme s řešením, které je mimořádné. Shodli jsme se, že i vnitřní městský okruh by měl být zařazen k pozměňovacímu návrhu o urychlení infrastruktury jako prioritní stavba, což urychlí výstavbu o jeden až dva roky,“ vyjádřil se Stuchlík s tím, že postavit vnitřní okruh tak nevznikne do roku 2030, ale už na přelomu roku 2028 a 2029.

Pomoci tomu má právě novela 416 o urychlení výstavby infrastruktury, potažmo výkupu pozemků. Ťok sdělil, že s výkupem pozemků by ministerstvo Praze pomohlo. Hlavní město by výkupy zajistilo a ministerstvo zpětně pozemky zaplatilo.

Řeč však nebyla jen o vnitřním a vnějším okruhu. Petr Stuchlík také nastínil zakrytí Spořilovské spojky. „Jsme připraveni paralelně s výstavbou městského okruhu zakrytovat Spořilovskou spojku. Tam, kde nyní vede silnice, která snižuje kvalitu života obyvatel, tak ta silnice je už zahloubená a my ji jsme schopni snadno zakrýt,“ řekl Stuchlík s tím, že na zakryté silnici by pak mohla být hřiště pro děti a jiné vyžití pro obyvatele.

V neposlední řadě pak přišel ke slovu i Patrik Nacher pražský poslanec, zastupitel a rovněž kandidát do zastupitelstva. Ten zmínil, že by rád, aby opravy komunikací spadaly pod jeden koordinátorský orgán. 

„Děje se to, že je možné jednu ulici rozkopat čtyřikrát. Pokaždé se to rozkope jindy. My se musíme vrátit k tomu, aby se to koordinovalo z jednoho místa. Na úrovni města musí vzniknout jeden orgán, kde se všechny tyto věci budou koordinovat a budou se rozesílat úkoly,“ sdělil Nacher.

Projekty jsou již dávno rozpracované

Pražský okruh i zakrytí Spořilovské spojky jsou projekty, které už jsou však několik let rozpracované.

Co chybí Městskému a Pražskému okruhu

Co chybí Městskému a Pražskému okruhu

Plánovaný úsek ve východní části Pražského okruhu, úsek číslo 511, už minulý rok získal kladné posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Ministr dopravy Dan Ťok tehdy MF DNES řekl, že výstavba by mohla začít v roce 2020, pokud ji nezdrží žaloby majitelů pozemků (více o Pražském okruhu).

Jenže právě spory o pozemky i varianty jeho vedení  brzdí budování stavby už léta. První úseky okruhu byly otevřeny v roce 1984, pod názvem R1, s dobudováním celého Pražského okruhu se tehdy počítalo nejdříve v roce 2015. Ani o tři roky později se však zatím na posledním chybějícím úseku, právě 511, nekoplo ani do země.

Podobně je na tom projekt zavedení přetížené Spořilovské spojky v Praze 4 do tunelu, který má vedení radnice na stole několik let. 

V srpnu pražský magistrát rozhodl, že projekt nemusí být posuzován v rámci EIA. S výstavbou takzvaného Zeleného zipu se počítá rovněž okolo roku 2020 až 2021 a potrvá čtyři roky. Město za stavbu zaplatí okolo tří miliard korun.

Místní obyvatelé si dlouhodobě stěžují na velkou vytíženost Spořilovské spojky. Tu využívají kamiony jedoucí z dálnice D1 na Jižní spojku místo chybějícího Pražského okruhu.

Autoři: ,

Nejčtenější

Bouřky se přehnaly nad Českem, zasáhly hlavně střední a východní Čechy

Sobotní bouřka v Jihlavě. (16.6.2019)

Velmi silné bouřky s přívalovým deštěm hrozí v neděli odpoledne v Moravskoslezském, Olomouckém a částečně Zlínském...

Dostali se na vysněný obor. Technická chyba, přijati nejste, oznámila škola

Budova Vysoké škola ekonomické v Praze

Téměř tři stovky uchazečů o studium na jedné z fakult pražské Vysoké školy ekonomické žily přes dva dny v přesvědčení,...

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Praha 6 vyhlásila dopravní nouzi, trpí pod náporem vozidel

Kolony v Praze během dočasného uzavření tunelu Blanka. (11. dubna 2018)

Městská část Praha 6 ve čtvrtek vyhlásila Stav dopravní nouze. Návrh odsouhlasilo 29 z 38 přítomných zastupitelů. Ti...

Trampové nechali kamaráda vozíčkáře u lomu Amerika, zůstal tam dvě noci

Vozíčkář zůstal dvě noci u lomu Amerika, nechali ho tam kamarádi. (17. 6. 2019)

U lomu Velká Amerika na Berounsku zůstal po dvě noci opuštěný vozíčkář, který se sám nedokázal dostat pryč. Podle...

Další z rubriky

Na ulici v pražských Košířích někdo pobodal muže, v okolí pátrá policie

V pražských Košířích zasahují policisté, někdo tam pobodal muže

V pražských Košířích někdo pobodal šestadvacetiletého muže. Útočník z místa utekl a policie po něm pátrá. Poraněného...

Středočeský kraj přijde ročně o miliardu, plánuje změnu určení daní

Nová hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Jermanová (ANO) a moderátor...

Od roku 2000 se počet obyvatel ve Středočeském kraji zvedl o čtvrt milionu. Příjem kraje z takzvaného rozpočtového...

Na koupališti Lhotka utonul starší muž, nepomohla ani rychlá akce

Na koupališti Lhotka se utopil starší muž. (18.6.2019)

Na koupališti Lhotka v Praze 4 se odpoledne utopil starší muž. Ve vodě ho zhruba po 15 minutách od nahlášení našel...

Vlhčenec ubrouskový: Krkonoše bojují s odpadky vtipnou kampaní
Vlhčenec ubrouskový: Krkonoše bojují s odpadky vtipnou kampaní

Krkonošský národní park (KRNAP) v loňském roce navštívilo téměř 3,8 milionu lidí. Negativním dopadem masové turistiky je velké množství odpadků, které po sobě lidé v přírodě zanechávají. Dobrovolníci jich každoročně sesbírají skoro 3 tuny.

Najdete na iDNES.cz