Diskuze

U Národního muzea položili nové koleje. Zatím se neví, kudy povedou dál

Mezi starou a novou budovou Národního muzea v Praze už je položená nová tramvajová trať. Je to první část kolejí, které povedou až do Bolzanovy ulice. Zatím však stále není jasné, jestli přes Václavské náměstí, nebo Vrchlického sady.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

K31a86r20e63l 14D23r38d71a

10. 8. 2018 15:29

Když se podíváte na výroční zprávy DPP, tak se jednotlivé pražské MH dopravy předhánějí "ve sledovanosti". Patrně jde o protěžování investic, lidí, platů a odměn.

Tramvaj je praktičtější a levnější než metro. Metro se Praze vyplatí, ale jen s dostatečným počtem cestujících. Pro Prahu je katastrofa metro pod zemí a souběžná tramvaj po povrchu. Jsou skalní příznivci tramvají, co schody dolu šlapat nebudou. Běží tady kradení cestujících metru a dokazování potřebnosti tramvají.

Ve výsledku je to poškození Prahy a Pražanů. Zdvojená doprava. Metro co, si na sebe nevydělá a stejně se musí zaplatit. A po povrchu rovněž dost drahé tramvaje.

Ukázkový příklad je Evropská. A podle mě jde právě i o Pavlák. Tady se vozí lidi k Andělu a okolí po povrchu celým centrem. Tramvaj přes Pavlák má samozřejmě mnohem "lepší sledovanost" než tramvaj kodrcající se někde po sídlišti. Takže je snaha prohnat centrem tramvají co nejvíc.

Nejde o potřebnost dopravy. Někdo prostě musí autem až do kanceláře na Staromáku, jiný sobec musí tramvají po povrchu z Vinohrad až na Letnou.

Stejně jako se dělá zklidňování IA dopravy v kdejaké ulici, co dříve byla tahem Prahou, stejně by se měly škrtat tramvaje, kde jdou paralelně s metrem. Protože jde o předraženou dvojitou dopravu. Pokud by zazněla snaha o optimalizaci zbytečné tramvajové dopravy, pak by mělo smysl řešit nové trati. Takto je to jen rozšiřování tramvají hlava nehlava a ničení a zmenšování cenného veřejného prostoru. Rv

0 0
možnosti
MT

No když chcete tak bojovat proti zdvojování dopravy - tak se podívejte třeba na Patočkovu a Milady Horákové. Po prodloužení metra do Motola docela překopali právě autobusy, co jezdí přes Břevnov a přes Kajetánku. Tzn. ubrali spoje, prodloužili intervaly. No a já jsem si nějak nevšiml, že by to metro mělo zastávku třeba na Vypichu, Břenově, nebo Kajetánce...

Jinak ta strategie poté, co se v centru udělalo metro z něj vyhnat všechny tramvaje se asi moc neosvědčila - prostě soudruzi postavili metro, to je nejdokonalejší MHD, tak tramvaje na povrchu už nejsou potřeba. Jenže ono se ukazuje, že na dost relacích mohou velmi pomoci. Metro je sice nejkapacitnější, ale ne vždy nejrychlejší.

3 0
možnosti
Foto

Ten Drda je fakt případ.

3 1
možnosti
JD

J83a82n 70D37l13o95u44h52ý

8. 8. 2018 18:42

Vyhozené peníze. Neví ani jestli, kdy a jak...

2 0
možnosti
RS

Magistrála se jim zdá zjevně málo ucpaná, tak tam položí ještě koleje pro tramvaj.

2 1
možnosti
TB

A ty jí snad ucpou víc? Jak jste na to přišel?

3 0
možnosti
JS

J79a71n 37S67l80o65v51í39k

8. 8. 2018 11:45

Tomu se říká, předběhnout svou dobu.

0 0
možnosti
KD

K80a46r81e65l 69D48r63d50a

8. 8. 2018 11:28

A maličkost. Zničit park nebo nezničit? Je naprosto marná otázka. Park a Opletalka padnou naprosto zbytečně. Je to jen provizorní zastírací řešení, aby se vyhovělo Lomeckému a tramvaje se jako nevrátily na Václavák. Tramvajová lobby jede proti Praze salámovou metodu. Praha 1 má nějakou představu, magistrát jinou.

Cigler, když maloval Václavák, co se právě buduje, měl v zadání návrat tramvají na celý Václavák, na 28. října, Na příkopě a na náměstí Republiky. Tedy, likvidaci pražské pěší zóny. To si nechala Praha zpracovat a to má na stole.

Čeká se jen na politickou bolševickou konstelaci, (s Burešem a Zemanem může přijít raz dva), co dá "tramvajím v Praze" schvalovací razítko.

Pak se Cigler usměje a také vyhrábne pod dlažbou celého Václaváku "předčasně připravené koleje"? Moc by mě to nepřekvapilo. ;-)))

0 0
možnosti
TB

Pokácení deseti stromů a vysazení dvaceti dalších je zničení "parku"? A přetíženou trať přes I. P. Pavlova hodláte řešit jak tedy?

0 0
možnosti
KD

K48a40r12e47l 91D60r80d71a

8. 8. 2018 10:11

Na křižovatce s Opletalkou mají tramvaje pravidelně nehody s osobními auty. Je tady rovný úsek, kde to mohou tramvaje rozjet. Jak tady vznikne výhybka, musí tramvaje na ní dodržet pomalý průjezd. Hned další výhybka je na Senovážném. Všechny tramvaje na Žižkov (9, 26, 5, 15) tedy čeká pomalé kodrcání z Bolzanovy přes Senovážné do Jindřišské či k Masaryčce.

Ještě by mohla vzniknout v Opletalce světelná křižovatka, aby to zdržení bylo jasné i barevně. ;-)

Tomu říkám zlepšování MHD...

0 7
možnosti
TB

Pár metrů od zastávky se určitě hrozně rozjíždějí. Tak už nevím, vadí vám, že na výhybce zdržují, nebo mimo výhybky jsou nebezpečně rychlé? Už se rozhodněte.

1 1
možnosti
KD

K73a48r80e11l 12D57r64d75a

8. 8. 2018 10:02

Tahle pitomost se dělá kvůli řevu tramvajové lobby, že je třeba mít objížďku Pavláku, Ječné a Karláku. A také, že tramvaje na Václaváku jsou naprosto nezbytné pro lidi z Vinohrad... Kecy. Prostě jede interní heslo DPP koleje do každé ulice!

Lomecký nechce pustit koleje na Václavák, tak se řeší jak přebetonovat Šervůd. Je to stejné jak s bezdomovci. Nechceme je na Václaváku, tak je máme v Šervůdu. Vaše Praha 1. Tenhle park se rozhodla Praha 1 odepsat a dělá roky všechno pro to, aby ho zničila.

Je jasné, že koleje a dráty kolem sochy sv. Václava jsou zvěrstvo. Zlikvidovat park v centru Prahy je prasárna těžkého kalibru. Opletalka je dnes neformální součástí pěší zóny spolu s Růžovou a Jeruzalémskou. Tramvaje Oplatelkou jsou zvěrstvo. Tady je jen špatná a ještě horší volba. (Nicméně, z parku Purkyňova jsou dnes ruské milionářské byty. Praha 1 parky likvidovat umí.) Vždy jsem tady tvrdil, že tato trať může jít přímo kolejištěm Hlavního nádraží, tak je jasné proč to nešlo. Potřebné pozemky dostal developer a právě tady jede výstavba soukromého komerčního paláce. Proto musí Pražané přijít o další park.

Jsem na 9. Opět měla 9 totální výpadek, včera?. Už to ani nepočítám. Ten má tahle linka tak jeden do týdne. Večer se to rovnalo. 9 jezdily Žižkovem z centra tak po minutě. A do centra jela jedna služební jízda za druhou. Nevíte co se kde stalo, že se 9 v odpolední špičce někde na Andělu naštosovaly? Může mi někdo z aktivistů tramvajové lobby z ROPIDu či DPP prozradit, jak tahle propojka pomůže vyřešit věčné kolapsy 9? Podle mě nijak. A protože to naopak kříží 9, tak když padne Ječná. Tak bude 9 zablokována tím, co DPP nahrne do Jindřišské. Takže 9 bude mít jen kolapsů o poznání víc.

A jen tak mimochodem, další odbočka pro auta na Vinohrady je až za Pavlákem. Pokud tady ucpe kousek jalové trati projetí z magistrály na Vinohradskou, ucpali mudrlanti od tramvají o to víc Pavlák, který prý koukají zoufale ochránit. ;-)

0 5
možnosti
TB

Kristepane, už zase jako vždy Drda a jeho spiknutí tramvajové lobby. Stále jste ještě nevymyslel, čím by tedy ty krvelačné tramvaje měly být nahrazeny?

1 1
možnosti
KN

No neví kudy dál nejen s tramvají. Tenhle pražský ANO experiment je pomsta Krnda zpovykaným pražanům:-/!!

1 2
možnosti
MT

Vy asi o té situaci na místě moc nevíte, co? Tohle se plánovalo dávno před Krndou. Navíc ono se ví, KAM pak s tramvají dál (na Hlavní nádraží). Jen existuje víc variant KUDY. Ale jelikož se ten kousek Vinohradské u Muzea teď stejně rekonstruuje, tak proč tam ty koleje neudělat už teď, než aby se to pak za třeba 2 roky zase zbytečně bouralo a přestavovalo?

2 0
možnosti
JF

Klidně si dělejte tyhle experimenty s tramvajema ale nejdřív sakra dostavte městský okruh.

Pak si na té magistrále třeba postavte ruské kolo.

Už teď stačí, že je před muzeem přechod, který zbytečné brzdí provoz když jsou všude podchody.

3 4
možnosti
MT

S potřebností okruhu s Vámi sice souhlasím, ale to je bohužel se současnou politickou reprezentací a blokováním od různých místních zájmových skupin ještě běh na dlouhou trať. Tak nevím, proč by se zatím nemohly alespoň nějaké věci zlepšit tam, kde to jde. To propojení pro tramvaje z Vinohradské ať už k Jindřišské nebo Hlavnímu nádraží je hodně potřebné a pokud je šance ho někdy v dohledné době zrealizovat, tak proč ne.

A pokud jde o ty podchody - zkuste si do toho podchodu tahat třeba kočárek nebo invalidní vozík... Navíc magistrála se stejně nejvíc "šprajcuje" kvůli křížení na I. P. Pavlova, tam je úzké hrdlo, ten semafor pod Muzeem už tu situaci moc nezhorší, jen se ta auta víc rozloží v prostoru a část už jich stojí ještě o něco dřív...

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  19.4 13:45

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma

16. dubna 2024  16:33

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy

20. dubna 2024  16:24

Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize

22. dubna 2024  17:50,  aktualizováno  21:05

Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...

DPP už tramvaje nemusí rozebírat, do nového lakovacího boxu se vejdou celé

23. dubna 2024  17:45

Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil v ústředních dílnách provoz prvního průjezdného lakovacího...

Středočeský kraj chystá obří tendr za 60 miliard, bude hledat železniční dopravce

23. dubna 2024  15:14

Středočeský kraj letos v létě vypíše historicky největší veřejnou zakázku na nového provozovatele...

Zakázky TSK jen vyvoleným. Za manipulaci tendrů soudí 15 lidí a čtyři firmy

23. dubna 2024  13:46,  aktualizováno  14:44

Hlavní líčení v kauze zmanipulovaných zakázek Technické správy komunikací hlavního města Prahy...

Z baráže do reprezentace. K českému týmu se připojí i obránce Ticháček

23. dubna 2024  14:05

Do přípravy hokejové reprezentace na mistrovství světa v Praze a Ostravě se zapojí i kladenský...