Diskuse k článku

U Národního muzea položili nové koleje. Zatím se neví, kudy povedou dál

Mezi starou a novou budovou Národního muzea v Praze už je položená nová tramvajová trať. Je to první část kolejí, které povedou až do Bolzanovy ulice. Zatím však stále není jasné, jestli přes Václavské náměstí, nebo Vrchlického sady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K16a96r33e49l 50D82r13d24a 6264842367

Když se podíváte na výroční zprávy DPP, tak se jednotlivé pražské MH dopravy předhánějí "ve sledovanosti". Patrně jde o protěžování investic, lidí, platů a odměn.

Tramvaj je praktičtější a levnější než metro. Metro se Praze vyplatí, ale jen s dostatečným počtem cestujících. Pro Prahu je katastrofa metro pod zemí a souběžná tramvaj po povrchu. Jsou skalní příznivci tramvají, co schody dolu šlapat nebudou. Běží tady kradení cestujících metru a dokazování potřebnosti tramvají.

Ve výsledku je to poškození Prahy a Pražanů. Zdvojená doprava. Metro co, si na sebe nevydělá a stejně se musí zaplatit. A po povrchu rovněž dost drahé tramvaje.

Ukázkový příklad je Evropská. A podle mě jde právě i o Pavlák. Tady se vozí lidi k Andělu a okolí po povrchu celým centrem. Tramvaj přes Pavlák má samozřejmě mnohem "lepší sledovanost" než tramvaj kodrcající se někde po sídlišti. Takže je snaha prohnat centrem tramvají co nejvíc.

Nejde o potřebnost dopravy. Někdo prostě musí autem až do kanceláře na Staromáku, jiný sobec musí tramvají po povrchu z Vinohrad až na Letnou.

Stejně jako se dělá zklidňování IA dopravy v kdejaké ulici, co dříve byla tahem Prahou, stejně by se měly škrtat tramvaje, kde jdou paralelně s metrem. Protože jde o předraženou dvojitou dopravu. Pokud by zazněla snaha o optimalizaci zbytečné tramvajové dopravy, pak by mělo smysl řešit nové trati. Takto je to jen rozšiřování tramvají hlava nehlava a ničení a zmenšování cenného veřejného prostoru. Rv

0/0
10.8.2018 15:29

M85a28r91e88k 65T98u19r42n66o28v15e15c 7355392500806

No když chcete tak bojovat proti zdvojování dopravy - tak se podívejte třeba na Patočkovu a Milady Horákové. Po prodloužení metra do Motola docela překopali právě autobusy, co jezdí přes Břevnov a přes Kajetánku. Tzn. ubrali spoje, prodloužili intervaly. No a já jsem si nějak nevšiml, že by to metro mělo zastávku třeba na Vypichu, Břenově, nebo Kajetánce...

Jinak ta strategie poté, co se v centru udělalo metro z něj vyhnat všechny tramvaje se asi moc neosvědčila - prostě soudruzi postavili metro, to je nejdokonalejší MHD, tak tramvaje na povrchu už nejsou potřeba. Jenže ono se ukazuje, že na dost relacích mohou velmi pomoci. Metro je sice nejkapacitnější, ale ne vždy nejrychlejší.

+3/0
10.8.2018 17:34

T82e42o62d27o47r 12B22e77z45d51ě98k 5744740568983

Jasně, jsou 70. léta, ropa je levná, takže Drda ví, že tramvaj se nevyplatí podél metra, i když po Evropské jezdí plné obojí. A Drda netuší proč. Právě tak jako netuší, jak by se asi lidé bez tramvaje dostali třeba na Divokou Šárku nebo Thákurovu.

+2/0
11.8.2018 12:04

R22o53b60e48r52t 36P14r26a12ž29á77k 4348466115910

Ten Drda je fakt případ.

+3/−1
9.8.2018 1:36

J97a19n 98D12l30o81u63h67ý 8876820163230

Vyhozené peníze. Neví ani jestli, kdy a jak...

+2/0
8.8.2018 18:42

R53u24d10a 44S67l20a28v91í60k 5743898966531

Magistrála se jim zdá zjevně málo ucpaná, tak tam položí ještě koleje pro tramvaj.

+2/−1
8.8.2018 12:39

T77e26o60d96o68r 77B75e76z52d53ě88k 5744710358273

A ty jí snad ucpou víc? Jak jste na to přišel?

+3/0
8.8.2018 15:52

M58a85r71t65i46n 22R59u12z12i84c20k23a 1272188406327

Ty tramvaje ji budou jen krizovat, nebudou jezdit po magistrale...

Mj. magistrala ma byt v budoucnu jen mestskym "bulvarem", tedy 2+2 pruhy - bezna mestska komunikace...

+1/−1
8.8.2018 18:31

J29a12n 58D52l64o13u69h28ý 8156390463110

Ať napřed řeší okruh a pak si vymýšlí.

+1/0
8.8.2018 18:45

M70a20r68t94i83n 10R43u74z13i33c60k40a 1272238576227

Driv z ni taky bulvar nebude,... kdy, to zalezi na statu az okruh dostavi...

0/0
9.8.2018 11:02

P58e63t57r 67Č22e30r69m72á23k 9828615549260

Tak ono to s okruhem nemá moc co dělat, už dnes magistrála obsluhuje především lokální dopravu, tranzit je minimální, takže pod dnešní úroveň dopravy to nikdy nepůjde.

0/0
11.8.2018 19:37

P52e60t16r 75Č58e41r91m25á24k 9398265739640

Magistrála žádným bulvárem nikdy nebude, a to nejen fyzicky ale už i formálně byl tento projekt smeten ze stolu.

0/0
11.8.2018 19:35

J29a94n 50S27l34o50v54í56k 3699507800778

Tomu se říká, předběhnout svou dobu.

0/0
8.8.2018 11:45

K87a49r49e95l 81D10r47d87a 6584592727

A maličkost. Zničit park nebo nezničit? Je naprosto marná otázka. Park a Opletalka padnou naprosto zbytečně. Je to jen provizorní zastírací řešení, aby se vyhovělo Lomeckému a tramvaje se jako nevrátily na Václavák. Tramvajová lobby jede proti Praze salámovou metodu. Praha 1 má nějakou představu, magistrát jinou.

Cigler, když maloval Václavák, co se právě buduje, měl v zadání návrat tramvají na celý Václavák, na 28. října, Na příkopě a na náměstí Republiky. Tedy, likvidaci pražské pěší zóny. To si nechala Praha zpracovat a to má na stole.

Čeká se jen na politickou bolševickou konstelaci, (s Burešem a Zemanem může přijít raz dva), co dá "tramvajím v Praze" schvalovací razítko.

Pak se Cigler usměje a také vyhrábne pod dlažbou celého Václaváku "předčasně připravené koleje"? Moc by mě to nepřekvapilo. ;-)))

0/0
8.8.2018 11:28

T54e64o67d81o65r 96B43e34z41d93ě56k 5104730328953

Pokácení deseti stromů a vysazení dvaceti dalších je zničení "parku"? A přetíženou trať přes I. P. Pavlova hodláte řešit jak tedy?

0/0
8.8.2018 11:36

K58a21r10e68l 82D19r34d97a 6704902517

Tramvaje z Vinohradské se na "přetížený Pavlák-Ječnou" vůbec nedostanou. O nějakém řešení přetíženého Pavláku nemůže být řeč. Jen se zavede Vinohradskou nová linka, co místo k Pavláku zahne do Šervůdu. Nic víc. Pavláku nic neuleví ani nepomůže. Jen DPP bude mít nějakou tu linku navíc.

V případě nehody v Ječné či na Karláku, budou moc tramvaje z Míráku uhnout do Šervůdu a naštosovat se do Jindřišské. Takže nehoda na Karláku chytře ucpe jak Ječnou, tak Jindřišskou. Jiný smysl zničení Šervůdu nemá.

Ano, tramvaj vedená napříč parkem je zničením parku. Park se stane normální komunikací, kde si musí dát chodci pozor, kudy jdou. Navíc ty kácené stromy mají desítky let. Ty nějaká kosmetický výsadba nenahradí. A nejhorším je, že je to kácení zeleně celé zbytečné. Význam pro dopravu nulový.

0/−1
8.8.2018 18:15

T28e42o38d77o85r 16B68e31z95d62ě66k 5684870588353

Jasně, Drda lépe než dopravní odborníci ví, že linkové vedení bude úplně jiné, než se říká. Drda neumí pochopit, že paralelní trať logicky ulevuje té druhé. A chudinky bezdomovci, ta trolej v "parku" je bude esteticky urážet. Naštěstí normální lidé na rozdíl od Drdy mají oči a umějí poznat, kam jdou.

+1/−1
8.8.2018 20:30

M26a49r83e40k 49T75u73r84n51o36v87e88c 7765632290666

Tam si stejně musíte dávat pozor, kam jdete, jinak můžete šlápnout na nějakého bezdomovce či feťáka. Já tedy nevím, já bych tam raději viděl tu tramvaj, než nějakou rezervaci pro ty výše zmíněné skupiny, protože občas se na to nádraží potřebuji nějak dostat a současné možnosti dopravu na Hlavní nádraží z některých oblastí Prahy prostě nejsou zrovna optimální.

0/0
10.8.2018 14:30

K96a90r24e77l 10D94r62d17a 6504402517

Ten park je záměrné odkladiště bezdomovců. Takový stav vznikl cíleně. Argument, jak tramvaj řeší bezdomovce je účelový. Ostatně, změna nejspíš nenastane. Bude tady obojí.

+1/0
10.8.2018 14:53

M35a42r90e51k 21T20u56r91n84o23v39e51c 7745542560866

Tramvaj asi nemá primárně řešit bezdomovce, ale lepší dopravu na nádraží. Ti bezdomovci by mohli být příjemný bonus - ale i pokud odtamtud nezmizí, tak člověk kolem nich alespoň od tramvaje nepůjde tak dlouhý úsek, jako v současné době (ono totiž ne všem se vyplatí na Hlavní nádraží přijet metrem C).

0/0
10.8.2018 17:31

T50e97o26d91o67r 76B95e69z76d73ě79k 5354310868753

Jasně, spiklenci tak schválně navezli bezdomovce, aby mohli postavit tramvaj a tím zlikvidovat Drdu.

0/0
13.8.2018 14:04

M89a18r33t47i52n 59R83u75z78i30c70k43a 1522668496487

To uz se stalo, ve stredni casti vaclavaku, jak udelali otoceni pro auta v tom miste byly pod dlazbou ve stredu vaclavaku koleje, takze podle me jsou v cele horni casti vaclavaku pod tim stredovym pasem...

Jinak prave Praha 1 nechtela tramvaje na vaclavak a tak se schvalila varianta pres Wilsonak s vyhledem do horni casti...

Pesi zonu nezlikvidujete, je bezne, ze v pesich zonach jezdi mhd, znam ze zahranici, dokonce jsou i zony (podobne nasim obytnym zonam, kde je chodnik a vozovka v jedne rovine, a jezdi tam tramvaje i auta, ale max. 20km/h,...

No nevim spis proc Praha 1 se brani navratu, kdyz v dane oblasti temer nikdo nebydli a pri problemu v Jecne se MHD defacto rozpadne na dve casti... Metrem se v centru neda jezdit, je neskutecne hluboko a je spise jen pro cesty z okoli, nez pro mistni dopravu,...

Z parku je uz jen torzo, zlikvidovala jej magistrala a nova odbavovaci hala... Opletalova je jen mistni komunikace uz rozsirena pro tramvaje ze 70 let...

+2/0
8.8.2018 18:29

K32a52r17e21l 19D34r48d83a 6584462317

Základní problém, kdo tady tramvaje prosazuje a proč? Praha 1 je očividně nechce. Je to její kompetence. Šervůdem to jde, aby se požadavek tramvajové lobby nějak uspokojil.

Opletalka je úzká a přesto se tady koleje uvažují. Když rozšíření, tak jde o těch 100m u Bolzanovy, kde je šikovné parkoviště. Tedy ztráta cca 50-70 parkovacích míst v centru Prahy. Koleje napříč parkem je zvěrstvo. Je to třeba pro mě pěší tah na metro. Takže budu kličkovat, obcházet, zacházet, přecházet koleje... Chodec by měl mít přednost ve veřejném prostoru. To je princip civilizace. Ne "rychlodráha".

Zásadní zvěrstvo. Tramvajová lobby to kouká pořídit levně. Tedy zabere tahy chodců. A je tady dětské hřiště. Pohyb malých dětí v okolí. Ne vždy je uhlídáte. Tak teď jim půjde trať v těsné blízkosti hřiště. Hrůza.

A to tohle hřiště roky slouží jako toaleta pro chodce na Hlaváč. Hnus. Tohle odklepnou tramvajoví fanatici našim dětem. Rv

0/0
10.8.2018 15:03

M74a47r39e31k 70T96u47r49n42o51v17e14c 7365652310466

Likvidace pěší zóny na Václaváku? Ve středové části náměstí tam stejně souvislá pěší zóna tak nějak úplně není - je tam nějaká tráva či křoví, ve kterých se akorát drží nepořádek. Pak nějaká kavárna v podobě tramvaje. Takže většina lidí stejně chodí po chodnících v levé a pravé straně náměstí, případně v dolní části bylo chodcům dáno trochu více prostoru. Mně osobně by tramvaje nevadily a spoustě lidí by to v dopravě po centru pomohlo...

+1/0
10.8.2018 14:28

K70a95r42e52l 12D37r34d57a 6814232747

Já třeba využívám celou plochu náměstí. Nemám rád soudruhy, co mi určují, že mohu chodit jen po chodníku. S ohledem na to, co se děje ve Vodičkově, že ulice nejde kvůli tramvajím přejít, jsem proti tomu, aby každá ulice v centru vypadala podobně.

0/0
10.8.2018 15:06

M65a64r68e48k 87T15u38r19n38o49v98e98c 7465142270166

Já bych tam měl pro chodce také rád více prostoru, ale ono přes ty keře, nebo přes trávu, která je obehnaná zídkou, nebo skrz tu kavárnu moc chodit nejde. Ale zrovna tramvajová trať by toho prostoru zase tolik neubrala. Viz jak celkem funguje koexistence chodců a tramvají na Andělu.

Ale z některých Vašich příspěvků to vypadá, že s těmi tramvajemi máte asi nějaký osobní problém... Tramvaj Vám přejela kuří oko? Nebo Vám nějaký tramvaják Vám přebral nějakou lásku? :-)

+1/0
10.8.2018 17:37

K96a25r48e80l 54D87r86d77a 6864262927

Václavák se řeší celý nově a Vám tady překáží hlavně dvě tramvaje? Nepovídejte...

A zrovna Anděl je dík těm tramvajím a mohutné tramvajové křižovatce hrozný prostor. Pravidelně mi tady najíždí nějaká tramvaj na nohy, když tady přecházím... Takto to má jako vypadat v celé Praze? Tak to ani omylem. A jsme u toho, co mi vadí. Řinčící tramvaj a chodci, co mají honem uskakovat poblázněné tramvaji? Viz náměstí Republiky. Důkaz, že to nefunguje.

0/0
10.8.2018 20:40

T29e46o22d81o48r 57B31e80z83d73ě12k 5294980978563

Každou chvíli vám na nohu najede tramvaj? A že jen vám. TO ty nohy musí vypadat. Určitě se tam zruší trať a zavede další magistrála. Jen pro vás a vaše uspokojení ovšem.

0/0
13.8.2018 14:09

T92e96o70d95o95r 48B83e31z37d41ě43k 5414300778773

Tak to jo, vykašlem se na desítky tisíc cestujících, protože Drda neumí přecházet musí chodit cikcak napříč náměstím a komu se to nelíbí, je soudruh.

0/0
13.8.2018 14:06

K90a60r70e21l 18D72r25d67a 6594502247

Na křižovatce s Opletalkou mají tramvaje pravidelně nehody s osobními auty. Je tady rovný úsek, kde to mohou tramvaje rozjet. Jak tady vznikne výhybka, musí tramvaje na ní dodržet pomalý průjezd. Hned další výhybka je na Senovážném. Všechny tramvaje na Žižkov (9, 26, 5, 15) tedy čeká pomalé kodrcání z Bolzanovy přes Senovážné do Jindřišské či k Masaryčce.

Ještě by mohla vzniknout v Opletalce světelná křižovatka, aby to zdržení bylo jasné i barevně. ;-)

Tomu říkám zlepšování MHD...

0/−7
8.8.2018 10:11

T32e43o41d93o94r 48B82e97z93d89ě16k 5904300548443

Pár metrů od zastávky se určitě hrozně rozjíždějí. Tak už nevím, vadí vám, že na výhybce zdržují, nebo mimo výhybky jsou nebezpečně rychlé? Už se rozhodněte.

+1/−1
8.8.2018 11:35

K88a43r46e93l 58D31r82d86a 6834692507

Zmasakrovaná auta mají na svědomí tramvaje, co jedou ze Senovážného na Žižkov.

Tedy, mám pravdu, provoz stávajících tramvají se zde výrazně zpomalí.

0/0
8.8.2018 18:18

T65e73o57d40o28r 54B35e22z28d37ě58k 5524470608923

Možná, až se naučíte odbočovat a zjistíte, kdo má přednost, tak vám nebude nikdo "masakrovat auta" .

+2/−1
8.8.2018 20:31

K25a26r61e94l 45D48r39d93a 6344502137

Zkuste si to nejdříve nastudovat.

0/0
10.8.2018 15:08

T20e66o78d30o27r 97B80e17z31d25ě34k 5464190668293

Nastudovat co? Vaše fobie z tramvají?

0/0
11.8.2018 11:57

J68a95n 22P40e90t97á43k 7645167653357

Provoz tramvají se zpomalí a tak Vám nebudou masakrovat auta.A o to Vám jde, ne?

0/0
8.8.2018 22:38

T88e34o11d36o78r 33B89e25z43d67ě42k 5974200608713

Jemu nejde o nic. Obě protichůdné varianty jsou pro něj špatně, protože tramvaj.

0/−1
9.8.2018 12:58

K39a38r77e89l 79D51r38d25a 6784422817

Jaká protichůdné varianty? Jen tady plácáte.

0/0
10.8.2018 15:13

K93a59r14e76l 11D71r63d90a 6194552157

Já chci zachovat chodník na metro ze Senovážného, parkování a klid od hlučné a nebezpečné dopravy pro dětské hřiště.

Že je nebezpečná dokazují občas sešrotovaná auta na zdejší křižovatce. Nepotřebujeme to dokazovat na přejetých dětech, co si šly hrát na zdejší hřiště. Rv

0/0
10.8.2018 15:12

T94e45o11d56o93r 32B61e35z96d12ě79k 5294670158863

Jasně, kvůli oplocenému dětskému hřišti, Drdově psychóze a řidičům, co neumí řídit, necháme radši desítky tisíc lidí denně chodit pěšky kolem narkomanů a bezdomovců. A říkat tomu "přestup na metro".

0/0
11.8.2018 12:07

K26a85r83e60l 19D31r92d95a 6384392217

Tahle pitomost se dělá kvůli řevu tramvajové lobby, že je třeba mít objížďku Pavláku, Ječné a Karláku. A také, že tramvaje na Václaváku jsou naprosto nezbytné pro lidi z Vinohrad... Kecy. Prostě jede interní heslo DPP koleje do každé ulice!

Lomecký nechce pustit koleje na Václavák, tak se řeší jak přebetonovat Šervůd. Je to stejné jak s bezdomovci. Nechceme je na Václaváku, tak je máme v Šervůdu. Vaše Praha 1. Tenhle park se rozhodla Praha 1 odepsat a dělá roky všechno pro to, aby ho zničila.

Je jasné, že koleje a dráty kolem sochy sv. Václava jsou zvěrstvo. Zlikvidovat park v centru Prahy je prasárna těžkého kalibru. Opletalka je dnes neformální součástí pěší zóny spolu s Růžovou a Jeruzalémskou. Tramvaje Oplatelkou jsou zvěrstvo. Tady je jen špatná a ještě horší volba. (Nicméně, z parku Purkyňova jsou dnes ruské milionářské byty. Praha 1 parky likvidovat umí.) Vždy jsem tady tvrdil, že tato trať může jít přímo kolejištěm Hlavního nádraží, tak je jasné proč to nešlo. Potřebné pozemky dostal developer a právě tady jede výstavba soukromého komerčního paláce. Proto musí Pražané přijít o další park.

Jsem na 9. Opět měla 9 totální výpadek, včera?. Už to ani nepočítám. Ten má tahle linka tak jeden do týdne. Večer se to rovnalo. 9 jezdily Žižkovem z centra tak po minutě. A do centra jela jedna služební jízda za druhou. Nevíte co se kde stalo, že se 9 v odpolední špičce někde na Andělu naštosovaly? Může mi někdo z aktivistů tramvajové lobby z ROPIDu či DPP prozradit, jak tahle propojka pomůže vyřešit věčné kolapsy 9? Podle mě nijak. A protože to naopak kříží 9, tak když padne Ječná. Tak bude 9 zablokována tím, co DPP nahrne do Jindřišské. Takže 9 bude mít jen kolapsů o poznání víc.

A jen tak mimochodem, další odbočka pro auta na Vinohrady je až za Pavlákem. Pokud tady ucpe kousek jalové trati projetí z magistrály na Vinohradskou, ucpali mudrlanti od tramvají o to víc Pavlák, který prý koukají zoufale ochránit. ;-)

0/−5
8.8.2018 10:02

T66e66o70d44o28r 50B25e34z43d41ě88k 5334560158623

Kristepane, už zase jako vždy Drda a jeho spiknutí tramvajové lobby. Stále jste ještě nevymyslel, čím by tedy ty krvelačné tramvaje měly být nahrazeny?

+1/−1
8.8.2018 11:33

K53a44r79e24l 40N45o71v24o55t77n17y 1574455824112

No neví kudy dál nejen s tramvají. Tenhle pražský ANO experiment je pomsta Krnda zpovykaným pražanům:-/!!

+1/−2
8.8.2018 8:39

M49a71r26e82k 65T93u64r62n83o38v13e43c 7715542360626

Vy asi o té situaci na místě moc nevíte, co? Tohle se plánovalo dávno před Krndou. Navíc ono se ví, KAM pak s tramvají dál (na Hlavní nádraží). Jen existuje víc variant KUDY. Ale jelikož se ten kousek Vinohradské u Muzea teď stejně rekonstruuje, tak proč tam ty koleje neudělat už teď, než aby se to pak za třeba 2 roky zase zbytečně bouralo a přestavovalo?

+2/0
8.8.2018 9:17

D36a54n55a 77K57o26c24i98á74n94o51v24á 2653208929788

Zajímavý argument. Na Slupi se překopává asfalt udělaný loni v prosinci. chcete říct, že Praha nic nekope zbytečně?;-D;-€

0/0
8.8.2018 10:48

T50e41o91d26o16r 73B48e68z88d81ě95k 5854360118983

A když se kope zbytečně, tak je to pro vás argument, že by se mělo kopat zbytečně?

0/0
8.8.2018 11:40

D68a28n25a 79K12o88c15i52á32n57o27v17á 2703518499968

Já jenom že se to děje dnes a denně. A to se ví, odkud a kam co vede. Spíš mi to připadá, že si ANO v Praze v poslední křeči hrabe a hrabe.

0/0
8.8.2018 12:07

M72a45r33e91k 39T61u20r55n61o16v86e88c 7755292370726

A ulice Na Slupi s tím souvisí jak? Ano, v Praze se toho bohužel hodně překopává zbytečně a často něco, co bylo stejně rozkopáno nedávno. Tady se zdá, že někdo právě trochu přemýšlel do budoucna - a lidem se to také nelíbí. Co tedy chtějí? Aby se Praha držela této své "tradice" a kopala pak někde zase za dva roky znovu?

0/0
10.8.2018 14:32

D73a94n81a 95K50o39c89i88á45n87o68v68á 2883668779268

Třeba aby se nad kopáním někdo zamyslel. A u kolejí, kde se neví jak povedou, vám garantuji, že se najde nějaká nutná změna, aby si zase někdo nahrabal.

+1/0
10.8.2018 14:37

M48a84r33e50k 12T19u69r16n18o68v27e95c 7125252760126

Ach jo, tohle asi nemá cenu... Znovu Vám říkám, že tohle vypadá právě na jeden z těch vzácných případů, kdy se v Praze něco buduje a někdo se nad tím asi i zamyslel a uvažuje trochu do budoucna...

I když pak na další pokračování těch kolejí existuje více variant (viz třeba https://praha.idnes.cz/tramvaje-zpatky-na-vaclavske-namesti-dwg-/praha-zpravy.aspx?c=A180419_121655_praha-zpravy_rsr), tak zrovna ten úsek mezi Národním muzeem a budovou bývalého Federálního shromáždění je celkem jasný. Tam to moc jinam odsouvat nejde. Nebo počítáte s tím, že FS se bude bourat, jako třeba Transgas?

0/0
10.8.2018 17:40

Najdete na iDNES.cz