„Chci všechny ubezpečit, že systém je bezpeční a plně funkční,“ řekla primátorka Adriana Krnáčová na tiskové konferenci po schůzce s EMS.
Dodala, že obě strany se znovu sejdou 16. února. Praha musí s EMS řešit rovněž podporu systému, kterou firma kvůli dluhům města přestala od konce ledna poskytovat.
„Chceme své závazky vyrovnat,“ řekla Krnáčová s tím, že další postup hodlá Praha konzultovat s právníky. Firma totiž žádá po městě 170 milionů korun plus další částku za podporu v uplynulém půlroce.
EMS podle ní nechce prodat zdrojové kódy, které by Praze umožnily převzít správu systému. Mluvčí EMS Martin Opatrný tvrdí, že firma nechce zdrojové kódy prodat samostatně, chce diskutovat i o prodeji licencí a autorských práv. „Chceme jednat o komplexním řešení,“ řekl.
Krnáčová zdůraznila, že pro držitele Opencard se nic nemění, lidé mohou své kartičky v klidu využívat dál.
Co se týče vyrovnání závazků, předložila Praha EMS návrh jak smluvně zajistit podporu fungování projektu. „EMS navrhuje paušál, my bychom rádi šli jinou cestou. Ustanovíme soudního znalce a ohodnotíme tu práci, která souvisí s podporou,“ dodala primátorka.
Primátorka zároveň uvedla, že Opencard nemůže zůstat jediným způsobem, jak zajistit lidem jízdné v pražské městské dopravě. „Chceme ty varianty rozšířit, chceme sem zaintegrovat jiné formy pořizování jízdného. Máme další plány, které v tomto okamžiku nechci sdělovat,“ uzavřela Krnáčová.
Nedávno přitom rada města rozhodla, že noví zájemci o kartu si budou moci od března vybrat mezi kartou a papírovým kupónem.
Kartu Opencard vlastní asi 1,2 milionu cestujících a vyšla na zhruba 1,35 miliardy korun.