Zatím není jasné, zda za tragickou nehodu z 12. ledna, kdy se srazil autobus s osobním autem, může rychlá jízda. Podle místních si řidiči silnici druhé třídy, kde je povolena maximálně devadesátka, často pletou s dálnicí a jezdí přes 110 kilometrů za hodinu.
V úseku, kde při havárii zemřeli tři lidé a 45 se jich zranilo, jsme ve středu 17. ledna umístili radar. Přestože byla silnice dopoledne mokrá, naměřil radar desítky řidičů, kteří povolenou rychlost překročili. A poměrně častá byla dokonce rychlost okolo 110 km/h.
„Během hodiny jsme zaznamenali celkem 44 řidičů, kteří jeli přes devadesát. Z toho osm řidičů jelo přes 109 a více a jeden dokonce překročil rychlost 130 kilometrů v hodině,“ uvedl k měření Libor Winkler ze společnosti Sorneco, která radar redakci zapůjčila.
Nejrychlejší řidič tedy jel o téměř padesát kilometrů v hodině více, než je povolená rychlost.
„Je to rovina. A nebezpečná je v tom, že svádí k rychlé jízdě. Ať z jedné, nebo z druhé strany,“ uvedl dříve vedoucí strážníků v Horoměřicích Petr Dvořáček.
Přesto policie daný úsek nepovažuje za rizikový. Podle její databáze zde bylo od roku 2013 osm dopravních nehod, z toho ve čtyrech případech šlo o střet se zvěří a ve dvou případech šlo o nebezpečné předjíždění.
Snížení rychlosti kraj nechystá
Změnu v povolené rychlosti v daném úseku Středočeský kraj nechystá, ale úředníci chtějí počkat na šetření policie.
„Posouzení návrhu na snížení rychlosti musí vyplývat z konkrétních analýz. V tomto případě se však domníváme, že návrh není opodstatněný. Spíše jde o dodržování maximální povolené rychlosti a silničního zákona,“ sdělil iDNES.cz mluvčí kraje Marek Rejman.
Podle Rejmana zatím také nehrozí, že by měla padnout alej stromů u silnice. „Zde je rozpor v legislativě, podle odborníků však přetrvává názor, že stromy u silnic mají své opodstatnění,“ dodal Rejman.
Nehodu policie stále vyšetřuje a potrvá jí to ještě několik týdnů. Postupně vyslýchá svědky a čeká, až budou schopni vypovídat i vážněji zranění cestující.
15. ledna 2018 |