Do provozu linky vyrazí v sobotu 23. března, přívozy P3, P4, P5 a P6 v jižní části metropole budou vozit cestující denně. Tramvajová linka 41 a retro autobusová linka K svezou zájemce o svátcích a víkendech, stejně jako historická tramvaj č. 42, která je v provozu celoročně.
Tramvajovou linkou 41 se mohou cestující svézt ze Střešovic na Letnou k Planetáriu Praha, zpět jede tramvaj přes zastávku Malostranská.
Linka 42 pendluje z Dlabačova skrz centrum města a zpět. „Okružní trasa linky vede z Dlabačova kolem hlavních památek. Návštěvníci Prahy mohou historickou linku 42 využívat nejen na projížďku centrem zajímavými historickými vozy, ale také jako spojnici největších turistických atrakcí na principu hop-on, hop-off,“ píše Pražský dopravní podnik (DPP) na svém webu.
Autobusová linka K proveze cestující po šesté městské části. „Linka polookružně vozí cestující Prahou 6, částečně i trasou trolejbusové linky, která byla zavedena 28. srpna 1936 na trase Vozovna Střešovice – Bořislavka – Hanspaulka – Svatý Matěj,“ uvedl DPP.
Na linkách neplatí běžné tarify PID, cestující si musí zakoupit speciální jízdné.
Do provozu se vracejí i přívozy
Od soboty 23. března se do provozu vracejí také čtyři přívozy, které budou denně vozit cestující až do října. Z šesti přívozů jsou v celoročním provozu pouze dva, P1 na trase Sedlec – Zámky a P2 na trase V Podbabě – Podhoří.
„Oproti loňské sezoně nedochází k žádným změnám. Letos poprvé bude plnohodnotně v provozu sezonní přívoz P4 Dostihová – Belárie, který se osvědčil ve zkušebním provozu v letech 2022 a 2023,“ uvedl mluvčí organizace ROPID Filip Drápal.
Přívozy P3 a P4 poslouží rovněž cyklistům, protože je uzavřen průjezd v okolí opravovaného Barrandovského a budovaného Dvoreckého mostu. „Přívoz P2 nabízí výhodnou alternativu spojení do zoo, konkrétně ke vstupu Sklenářka u nového pavilonu goril. Přívoz pluje každou čtvrthodinu, tedy stejně často jako tam jezdí autobusová linka 234 z Holešovic od metra,“ doplnil Drápal.
Přívozy loni přepravily téměř 600 tisíc cestujících. Nejoblíbenější byla linka P2 z Podbaby do Podhoří, která převezla přes 232 tisíc lidí a 22 tisíc jízdních kol.