Smlouvu s dodavatelem podnik podepíše po uplynutí patnáctidenní lhůty, kdy uchazeči mohou podat námitky. Mluvčí Škody Group Jan Švehla odmítl kontrakt, který je před podpisem, komentovat. Poté dojde k objednání prvních vozů.
Předmětem veřejné zakázky o nákupu až 200 nízkopodlažních vozů do délky 32 metrů bylo také příslušenství, tedy podpora a rozvoj softwarových funkcí vozidel, poskytnutí licence k softwaru pro diagnostiku závad tramvají, technická dokumentace vozidla, zaškolení zaměstnanců DPP nebo sady náhradních dílů.
Praha plánuje tramvaj mezi Dvorci a Michlí, ve hře je i trať z Podbaby do Bohnic |
Jak přesně budou tramvaje vypadat, zveřejní podnik až po uplynutí lhůty pro odvolání. Jedna tramvaj stojí 82,5 milionu korun. Ke dvacítce vozů, které do Prahy přibudou v roce 2025, DPP následně odebere v roce 2026 dalších 20 tramvají. Podnik hodnotil vozy mimo jiné podle toho, zda mají elektromagnetické brzdy, ekologické chladivo v klimatizaci nebo zda nemají kola menší než 640 milimetrů. Bral na zřetel také na kapacitu nebo hmotnost vozu.
Dopravnímu podniku dorazily ve výběrovém řízení dvě řádně podané finální nabídky. Kromě vítěze tendru se přihlásila také společnost Stadler s vozidlem s pracovním názvem Stadler Tango NG Praha, která zaslala nabídku asi za 17,77 miliardy korun.
DPP má zhruba 800 tramvají, přibližně polovina z nich je nízkopodlažních. DPP je s asi 11.000 zaměstnanci největší městskou firmou. Tramvaje dopravního podniku obsluhují 35 linek.
DPP od Škody Transportation v minulosti nakoupil tramvaje 15T For City.
Na Halloween Prahou virtuálně projely děsivé tramvaje, které vytvořila AI (3. listopadu 2023):
3. listopadu 2023 |