Dopravní podnik (DPP) chce podle informací ve věstníku veřejných zakázek prvních 20 tramvají odebrat v roce 2025 a dalších 20 v roce 2026. Další pak bude moci podle potřeby odebírat na základě rámcové smlouvy v letech následujících.
Podle dřívějších informací chce na nákup první dvacítky vozů podnik využít evropské dotace. Vozy budou potřeba na obnovu vozového parku i obsluhu nových tratí.
Letos DPP zahájil stavbu tramvajové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina, která by měla být zprovozněna na přelomu října a listopadu příštího roku, a prodlužuje tramvajovou trať z Modřan na Libuš.
Letos v dubnu zprovoznil úsek ze sídliště na Barrandově do Holyně, který dále prodlouží do Slivence. V plánu je také řada dalších tratí, například koleje v horní části Václavského náměstí nebo úsek propojující Bolzanovu ulici u Hlavního nádraží s Vinohradskou ulicí.
Podnik podle informací na svém webu momentálně vlastní 802 tramvají v sedmi různých typech. Nejpočetnější skupinou jsou takzvané sólové vozy typu T3 R.P, kterých je 347. Druhou nejpočetnější skupinou jsou nejnovější tramvaje 15T for City, těch DPP vlastní 250.
Podnik má také 730 souprav metra, 1 216 autobusů a jeden trolejbus. Na dalších až 70 nízkopodlažních trolejbusů nedávno vypsal tendr za 1,18 miliardy korun. Podnik provozuje také lanovku na Petřín.