Testovací modul nejprve pokryje pouze polovinu jednoho vagónu soupravy ve směru do centra. V případě, že se osvědčí, dojde k instalaci po celé délce nástupiště, informoval iDNES.cz vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.
Pilotní projekt DPP plánuje realizovat zatím jen v jediné stanici, a to na Zličíně. V těchto dnech na nástupišti začaly přípravné práce pro první etapu stavby. Ta počítá s instalací dvou modulů stěny, která pokryje polovinu prvního vagónu vlaku, tedy dvoje dveře, které cestující dočasně nebudou moct využívat. Přípravné práce potrvají do konce září.
Měly by být automatické stěny instalovány i ve všech stávajících linkách pražského metra?
„V říjnu plánujeme zahájení testovacího provozu prvních dvou modulů bez cestujících, abychom si ověřili správné fungování řady parametrů v provozu, komunikační a ovládací prvky, propojení a přenos do technologické sítě DPP, do řídícího dispečinku a podobně,“ řekl Šabík.
Podle něj se jedná o projekt, který cestující mohou znát například ze zahraničí. Pouze dva moduly DPP zatím nainstaluje z důvodu bezpečnosti cestujících a provozu.
„Jedná se o instalaci v rámci projektu komplexního bezpečnostního systému metra. Chceme otestovat možnost zajištění bezobslužných obratů vlaků metra, tj. obrat vlaků a jejich příjezd do první stanice bez strojvedoucího či manipulační čety,“ komentoval vedoucí odboru komunikace.
„Pokud výsledky testovacího provozu budou kladné, v dalších etapách přibudou zbylé moduly bezpečnostní stěny, která tak pokryje celé nástupiště stanice Zličín ve směru do centra,“ řekl.
Stavební povolení pro metro D obstálo, Nejvyšší správní soud zamítl stížnosti |
Celá stěna vytvořená z kombinace hliníkových profilů, ocelové výztuže a skla doplněného o elektroniku a potřebnou kabeláž bude po instalaci fungovat zcela automaticky. S jejím využitím počítají všechny stanice trasy metra D, kterou nyní DPP buduje. Do budoucna budou nástupištní stěny také na lince C, jejíž automatizaci Praha též chystá.
Nové automatické stěny zajišťuje firma AŽD Praha. Cena instalace se podle Šabíka bude odvíjet od výsledků testovacího provozu dvou modulů a tudíž i případné realizace zbytku stěny. „Pokud by se realizoval záměr v celém rozsahu, jedná se o celkové náklady v jednotkách milionů korun,“ uzavřel.
Bezpečnostní stěny zahrnující automatické dveře v nejnovější lince londýnského metra Jubilee line: