Pražští i dojíždějící řidiči se v posledních týdnech vrací do reality před covidem. Kolony v pracovní dny na hlavních tazích totiž už přestávají být výjimkou, jak ukázal 13. květen, kdy byly kolony na Pražském okruhu i na dálnici D5.
Podle dat z Technické správy komunikací se ovšem provoz v Praze příliš nezastavil ani během druhého jarního lockdownu.
V porovnání se sedmým týdnem z loňského roku, kdy ještě v Česku žádná pandemie nebyla, klesla intenzita dopravy na začátku letošního března, kdy začal třítýdenní lockdown, nejvíce o bezmála 27 procent v centru města a o 21 procent ve vnějším pásmu.
V tomto období, od letošního 1. do 7. března, nastávaly ranní dopravní špičky pozvolněji a posunuly se na pozdější dopoledne.
„Oproti ostatním týdnům byl v tomto období pozvolnější ranní růst a špičky dosahovaly mezi 9. a 11. hodinou, zatímco ostatní týdny ji dosahují již mezi 7. a 9. hodinou. Rovněž tak večerní pokles probíhal později než v ostatní porovnávané týdny,“ popsala mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.
Z pozorovaných míst klesla doprava nejvíce v Evropské ulici (-48 procent), na Rozvadovské spojce (-39 procent) a na nábřeží Ludvíka Svobody (-38 procent). Doprava naopak vzrostla o dvanáct procent v Patočkově ulici a prakticky stejný provoz zůstal na Jižní spojce.
Od poloviny dubna, v souvislosti se zrušením všech vládních opatřeních spojených s omezením pohybu, se pak doprava pomalu vracela do normálu.
„Data ze 17. týdne (od 26. dubna do 2. května, pozn.red.) naznačují, že se doprava tady už vrací na stav před pandemií koronaviru,“ dodala Lišková.
Co se týká loňského roku, tam pokles intenzity dopravy souvisí nejvíce s vyhlášením nouzového stavu 12. března, v grafu je to zakresleno poklesem červené linie v 11. týdnu.