Složitá situace v centru
Metropole do rozvoje cyklistické infrastruktury pravidelně investuje. Nejsložitější je přitom situace v historickém centru, kde prostor pro nové cyklostezky není.
„Centrum má svá specifika, nelze tam bourat budovy kvůli tomu, aby se tam dal nějaký pruh navíc,“ říká bývalý šéf Besipu Roman Budský z Platformy VIZE 0. I v centru hlavního města však Technická správa komunikací (TSK) některé projekty připravuje. Příkladem je letos chystaný podjezd pro cyklisty pod Mánesovým mostem v Praze 1. „Půjde o zásadní úsek, který umožní vyhnout se křižovatce Klárov,“ říká předseda Komise Rady hl. m. Prahy pro cyklodopravu Radek Čermák.
Město počítá například se spojením
Chodova s centrem přes Pankrác,
se spojnicí Hostavic, Malešic a Žižkova.