ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Dálnice D6 se prodlouží o 21 kilometrů, stavba tří obchvatů začne příští rok

  • 59
Na karlovarské dálnici D6 chystají silničáři stavbu nových kilometrů. Aktuálně vrcholí přípravy na přeložku u Krupé a na nový úsek u Hořesedel. Krupé se auta vyhnou po 6,5 kilometru dlouhé trase, u Hořesedel bude nová autostráda ještě o tři kilometry delší. Dokumentaci chystají silničáři také k pětikilometrové pasáži u Hořoviček.

Pro obyvatele zmíněných obcí je tak opět blíže úleva od hustého provozu, který dokončené úseky odvedou dál od jejich domovů.

„Úsek postaví společnost Metrostav Infrastructure, a. s., za nabídkovou cenu 1,54 miliardy korun. Zahájení prací předpokládáme v prvních měsících roku 2022,“ oznámilo vedení Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), když začátkem prosince vybralo stavitele projektu s názvem D6 přeložka Krupá.

Pro obyvatele v okolí budoucí stavby jde o dobrou a zároveň ne úplně vítanou zprávu. Očekávaná jarní nepohoda na připravovaném úseku může rušit také například v Krušovicích. Tam si přitom od bagrů a náklaďáků ulevili teprve nedávno, díky dokončené části dálnice je nyní v obci nebývalý klid.

„Jakmile se rozjedou práce u Krupé, budeme mít stroje a stavební ruch opět za humny. Už víme, co nás čeká, alespoň nás těší, že přímo v obci už máme o poznání klidněji,“ připomněla krušovická starostka Markéta Fröhlichová, že kromě několika kamionů mířících do královského pivovaru projíždějí náklaďáky přes obec pouze výjimečně.

Dálnice D6 je delší o deset kilometrů, Krušovice se těší na menší provoz

Pohyb v koridoru budoucí karlovarské D6 mohli letos místní několik měsíců pozorovat také u Hořesedel. Nešlo ovšem o silničáře, nýbrž o vědce. Až do pozdního podzimu se totiž po staveništi pohyboval archeologický tým. Pomocí sond vytipoval tři místa pro záchranný výzkum, který má začít v prvních teplejších měsících roku 2022.

„Nejvíce lze očekávat od lokality Novodvorský potok, kde bylo zjištěno velké množství archeologických objektů sídlištního charakteru. Jde o kůlové jámy, zásobnice, části chat či žlábky přibližně z doby bronzové. A také několik artefaktů odkazujících na naleziště spadající časově spíše do novověku,“ upozornil na zjištění archeologů mluvčí ŘSD Martin Buček.

Stavba na přeložce Hořesedly každopádně vyjde ze tří zmiňovaných nejdráž, stát za ni utratí možná až dvě miliardy. Stavět se začne zřejmě ještě do konce příštího roku. Záleží na postupu přípravných prací a výběru stavitele.

Vědci pak vyrazí do terénu také v místech stavby obchvatu Hořoviček. Záchranný výzkum tam má začít rovněž na jaře. Ve druhé polovině roku už chce ŘSD stavět.

Nové mosty a pauza u Církvice

S nástupem zimy rovněž po celém kraji končí uzavírky kvůli opravám na silnicích I. tříd. Nejčerstvější novinkou je opětovné zprovoznění mostu v Oborách na Příbramsku. Z místa tak zmizely semafory, které střídavě pouštěly proud aut od Sedlčan a od Příbrami na provizorní přemostění. Při opravě za více než 15 milionů museli totiž silničáři celý původní most strhnout.

Jak příští rok poroste dálnice D6

Přeložka Krupá – stavba 6,5 kilometru dlouhého úseku za 1,54 miliardy korun má začít na jaře.

Hořovičky, obchvat – s úsekem o délce 5,4 kilometru začne ŘSD také v roce 2022, vyjde na 1,2 miliardy korun.

Přeložka Hořesedly – 9,2 kilometru až za 2 miliardy korun zahájí ŘSD také v roce 2022.

Hotové už jsou také dvě mostní konstrukce na tahu I/3 u Benešova. Po opravách povrchů pod mosty na silnicích II/106 a III/10614 je úsek opět plně průjezdný.

Od poloviny října museli řidiči jezdit po objížďce kvůli rekonstrukci na I/61 u sjezdu na Buštěhrad. Dvoukilometrový úsek vrátili do plného provozu před třemi týdny.

Po krátké zimní pauze naopak mají už v lednu pokračovat práce na obchvatu Církvice u Kutné Hory. Napřesrok jsou pak v plánu například dvě stavby na Mladoboleslavsku na tahu I/16. Jde o zkapacitnění křižovatky Řepov a stavbu kruhového objezdu u Plaz. „Účelem obou staveb je zajistit maximální dopravní průchodnost a bezpečnost na velmi vytížené části silnice, kde denně v průměru projede 22 tisíc aut,“ vysvětlil Martin Buček.